Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä voikin lapsen sairastaminen MAKSAA!

Vierailija
13.03.2012 |

Lapsista yksi poti pari viikkoa kovaa yskää ja nuhaa. Kuume nousi viime viikolla, oli pakko varata aika yksityiseltä (terveyskeskukseen ei ole mitään asiaa meilläpäin, eikä iltapäivystykseen halua sairaan lapsen kanssa mennä jonottamaan moneksi tunniksi 50 muun oksentelevan ja kuumeisen lapsen joukkoon). Lääkärikäynti plus tarvittavat labrat maksoivat yli 160 euroa, lääkkee siihen päälle vielä liki 70 euroa. Lapsella oli influenssa A ja keuhkoputkentulehdus.

Juujuu: olisi pitänyt jo ennen syntymää ottaa lapselle sairaskuluvakuutus. Niiiiiiin monta kertaa olen sitä manannut, että en ottanut. Naiivisti luulin julkisen terveydenhoidon toimivan. Toimiihan se, jos ensin saa lääkärille ajan. Yleensä ei saa, omalääkärimme on pätevä mutta osa-aikaisella eläkkeellä ja terveysasema muutenkin erittäin ruuhkainen.

Lapsella on perussairauksia, joiden vuoksi vakuutusta ei enää taitaisi saada ollenkaan, ainakaan kattavana.

Joten jäljelle jää maksaa yksityiselle omasta pussista.

Ottakaa te odottavat äidit virheestäni opiksenne. Hommatkaa vakuutus jo ennen synnytystä, VARSINKIN jos asutte stadissa. Täällä luulisi olevan hyvä julkinen terveydenhoito, mutta monella alueella tarjonta on pelkkää "eioota".

Toivottavasti muut lapset eivät sairastu, muuten tili meneekin sitten Pikkujättiin...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutukset kivoja ,-) ?

Vierailija
22/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pääsee terveyskeskukseen ja päivystyksessäkin on kohtuulliset jonot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on nyt ensimmäisten kahdeksan ikävuotensa aikana käynyt tasan kerran julkisella puolella sairauden vuoksi. Pistää vieläkin vihaksi se ainoa kerta, kun olen joutunut viemään häntä kaksivuotiaana julkiselle puolelle hoitoon. Olo alkoi huonontua sen verran myöhään illalla, ettei voitu enää yksityiselle mennä ja se ei ollut mikään mukava ilta&yö päivystyksessä. Kesti pitkään, että lapsi taas uskoi, ettei lääkärissä käymistä tarvitse pelätä.

Vierailija
24/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9-vuotiaan lapseni 3kk lääkkeet maksavat apteekissa 5423€. Onneksi todella on tuo lääkekatto ja tammikuussa apteekkiin pitää pulittaa vaan 700€. Tuolla rahalla saan 4 esitäytettyä ruiskua joissa on yhteensä lääkettä 2ml. Että melkoinen litrahinta lääkkeellä...

Vierailija
25/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9-vuotiaan lapseni 3kk lääkkeet maksavat apteekissa 5423€. Onneksi todella on tuo lääkekatto ja tammikuussa apteekkiin pitää pulittaa vaan 700€. Tuolla rahalla saan 4 esitäytettyä ruiskua joissa on yhteensä lääkettä 2ml. Että melkoinen litrahinta lääkkeellä...

kysyy ap kauhistuneena

Vierailija
26/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
27/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiko KELA korvaa laakkeet?

Sanoin jo, etta luotan taysin arvostelukykyysi lapsiin liittyen (ja kaikkeen muuhun) ja saat toimia kuten haluat

.

Vierailija
28/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiko KELA korvaa laakkeet? Sanoin jo, etta luotan taysin arvostelukykyysi lapsiin liittyen (ja kaikkeen muuhun) ja saat toimia kuten haluat .

kela ei korvaa lääkkeistä kuin pienen osan, etkö sitä tiennyt? Samaten kuten myös yksityislääkäreistä. Loput maksetaan itse.

Vierailija
29/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin syöpä tulee himskatin kalliiksi, kun joutuu olee pois töistä lähes vuoden ja putoaa Kelan päivärahoille...

Vierailija
30/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
31/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

230! Jäiks. Mitä ihmettä ne siellä lääkäriasemalla lapselle teki?

johon sisältyy labroja (crp ja mm. influessavasta-aineet).

ap

Vierailija
32/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutus on kova sana. Onneks tuli otettua molemmille lapsille.

Vierailija
33/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä harmita asua täällä Keski-Suomessa, jossa lääkäriin pääsee ihan terveyskeskuksessa ja pisin jonotusaika jonka olen joutunut päivystyksessä sairaan lapsen kanssa odottamaan on ollut 25minuuttia, tämän jälkeen toinen lääkäri otti meidät vastaan kun hänellä sattui olemaan vapaata.

Niin ja täällä terkkarista soitetaan takaisin päin, jos antaa tietonsa jonoon.. :)

Meillä on kolme lasta ja sairaskuluvakuutuksesta ei olisi tähän asti ollut muuta kuin turhaa kulua.

En yhtään kadehdi teitä isojen kaupunkien asujia!

Vierailija
34/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä harmita asua täällä Keski-Suomessa, jossa lääkäriin pääsee ihan terveyskeskuksessa ja pisin jonotusaika jonka olen joutunut päivystyksessä sairaan lapsen kanssa odottamaan on ollut 25minuuttia, tämän jälkeen toinen lääkäri otti meidät vastaan kun hänellä sattui olemaan vapaata. Niin ja täällä terkkarista soitetaan takaisin päin, jos antaa tietonsa jonoon.. :) Meillä on kolme lasta ja sairaskuluvakuutuksesta ei olisi tähän asti ollut muuta kuin turhaa kulua. En yhtään kadehdi teitä isojen kaupunkien asujia!

Muutenkaan en ole mitenkään intona tästä stadissa asumisesta. Kaikki maksaa perkeleesti, rupasen lähiökämpän hinnalla saisi maalta komean omakotitalon. Ja palvelut tosiaan voi olla yllättävän heikolla tolalla.

Toki monia plussiakin täällä on, joista päällimmäinen on työtilanne.

ap

Vierailija
35/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut lapsille varattua päivystysajan alle 2 tunnin päähän. Ei koskaan mitään jonotuksia. Jopa hammaslääkärille pääsee aikuinen parissa viikossa kiirettömään hoitoon tai tarkastukseen.

Ja todellakaan en ole vakuutuksia ottanut lapsille. Sen sijaan olen vakuutuksien verran säästänyt rahaa lasten tileille vuosittain, tonneja jo kertynyt.

Vierailija
36/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsille vakuutukset, mutta paljon enemmän olemme käyttäneet julkista kuin yksityistä. Meidän alueellamme terveyskeskukseen pääsee lapsen kanssa lääkärille aina kun tarvitsee. Aina kun olen aamuakahdeksalta soittanut, olen saanut ajan samalle päivälle. Alueellamme ei myöskään ole yksityistä lääkäriasemaa, jossa olisi lastenlääkäreitä. Joten varsinkin lasten ollessa nuorempia, oli paljon helpompi käydä terveyskeskuksessa (aika lähellä) kuin lähteä bussilla lähimmälle lastenlääkäriasemalle. Ja kolmas tekijä on vielä se, että vaikka vakuutuksista saakin rahoja takaisin, ei köyhällä aina ole varaa heti sitä lääkäriä maksaa. Ja stadissa mekin asutaan.

Tapauskohtaisiahan nämä siis ovat, mikä on kullekin kätevintä. On minusta edelleen silti mukavaa, että on se vakuutus turvana, ollaan me sitäkin välillä hyödynnetty.

Vierailija
37/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi maksanut kolmekymppiä...

Vierailija
38/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin Helsingissä. Ei mitään toivoakaan saada lasta terveyskeskukseen... Onneksi oli otettu vakuutus. Nyt asumme pienellä paikkakunnalla ja olen just tajunnut että täällähän oikeasti pääsee lääkäriin!! Lapsen kanssa aina samana pävänä, itsekin useimmiten. Ihan uskomatonta kuinka onkaan erilaista....

Vierailija
39/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle vakuutuksen : )

ei tartte kököttää peijaksen päivystykseesä tunti kaupoilla

varaan ajan lastenlääkärille ja kyllä vaan aamuulla, kun varaan saan aina ajan !

ei tartte jonotella, ja saa aina tutuille lääkäreille ajan, jotka puhuvat suomea ja osaavat asiansa !

lääkkeet ja lääkärissä käynnit saa kaikki takaisin vakuutuksesta parissa päivässä : )

ja itse olen sairastanu syövän myös : (

onneksi siinäkin olin älynnyt ottaaa itsellekin vakuutuksen sairaalaturvalla, ja tietty mahdolisen kuoleman varalle vakuutuksen, niin ja puhumattakaan syöpävakuutuksesta : )

eli sain joka sairaalajaksosta ( joita muuten olikin montaaaa ) päiväkorvauksia, syöpä diagnoosista könttäsumman, ja leikkauksesta toisen : )) ja kun satun delaan saa ukko vielä isohkon summan : )

eli nämä nyt opiksi kaikille !!!!!!!!!!!

vakuuttakaaa ITSENNE JA LAPSENNE AJOISSA !!!!

koskaan ei kukaan tiedä mitä satuu....

myös vammautuminen liikenteessä tms on mahdollista,

Vierailija
40/52 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja miehellä on henkivakuutus sekä tapaturmavakuutus, lapsilla tapaturmavakuutus ja näillä mennään.

ei ole tarvetta ottaa lisävakuutuksia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme