Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauttasaareen vai Herttoniemeen, mielipiteitä kaivataan!

Vierailija
16.11.2005 |

Ollaan miehen työn vuoksi muuttamassa Turusta Helsinkiin, ja tarjolla on (työsuhde-) asunto Lauttasaaressa tai Herttoniemessä, saadaan valita. Asunnot samankokoisia ja mielestäni muutenkin aika samantasoisia. Alueita ei itse Helsingissä juuri tunneta ja siksi kysynkin mielipiteitä - eli kumpaan muuttaisitte ja miksi??

Niin ja ollaan siis lapsiperhe :)

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan sitten kotiuduttuanne tehdä retken Hertoniemen metroasemalle ja lähiympäristöön katsastamaan minkälainen paikka se olisi ollut =).

Vierailija
2/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuneena on pakko todeta, että pohjoinen Helsinki näistä ehdottomasti viihtyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuntosali löytyy ihan läheltä Ruoholahdesta (max 5min bussilla/pyörällä tai 15-20min kävellen), eli Sats(?) ja siellä on lapsiparkki. Samassa rakennuksessa on tosi hyvä citymarket (hyvä liha ja kalatiski).

Vierailija
4/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppoja Lauttasaaressa on yllin kyllin. Hertsikassa tuskin sen parempi valikoima kuitenkaan.

Vierailija
5/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan tänne itään jos sinulla on siihen varaa? Marjaniemi, Kulosaari, Tammisalo, Jollas, Tahvonlahti etc. kun ovat juuri näitä " paremman väen" asuinalueita. Hintataso on sellainen kyseisillä alueilla etteo keskiluokkaisilla ole mitään mahdollisuutta ostaa asuntoa. Varakas-rikas pitää olla, ja kuten hyvillä aluille yleensä, myös näillä alueilla korkeakoulutus on sääntö ei poikkeus. Lisäksi yksi silmiinpistävä piirre on lisäksi syntyperäisten Helsinkiläisten suuri osuus asukkaista.

Vierailija
6/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaren kuntokeskus on huono. Ei kunnon aerobickiä. Kaupat p...stä.

Herttoniemi sijaintina ruma jos menet katsomaan, mutta palvelut on paremmat ja luonto lähempänä. Siitä alapuolelta lähtee luontoreitti Viikkiin.

Lauttasaari on kokonaisuudessaan viityisämpi vaikka ihmiset ovatkin suurin osa vanhuksia. Isokaaren talot ovat vanhoja ja rumia!

Uskon että viihdytte. Tervetuloa! Ja niinkuin edellinen totesi, ei teille ilmeisesti paremmista paikoista asuntoa tarjottu:).

Vierailija
7/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta.

No, joka tapauksessa, kysymys itä- vai länsi -Helsinkiin, tuntuu todella hullulta, kyllähän " kaikki" tietää että kaikissa isoissa kaupungeissa itäpuoli on aina sitä huonoa ja länsi hyvää. Ja että metroaseman vieressä EI kukaan lapsiperhe halua asua!

Vierailija
8/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttä ja tiettyä prototyyppistä elitismiä. Tottakai Larussa on paikkakohtaisesti suuriakin eroja asukkaiden tulotasossa ym. MUTTA PÄÄSÄÄNTÖISESTI täällä asuu hyvätuloisia ydinperheitä. Asialla on hyvät ja huonot puolensa. Ei tosiaan paljon näy spurguja, on rauhallista ja turvallista ja lapsiperheet on hyvin huomioitu kaikessa (ulkoilumahdollisuudet, puistot, päiväkodit, kavereita löytyy...Jopa liikenne on ohjattu monin paikoin turvalliseksi niin, että pienet liikkujat on huomiotu), toisaalta ärsyttää se, miten homogeenista ja vaihtelematonta saaren kansa ja arvot tuntuvat olevan. 18 vuotta täytettyäni lähdinkin saarelta kovaa vauhtia keskustaan omaan kotiin. Räväkämmän ja monimuotoisemman elämänmenon perään.

Mutta, mutta kuinkas sitten kävi kun sain viisi vuotta myöhemmin esikoiseni? Takaisin saarelle muutin yhtä kovaa kun olin lähtenytkin! Suosittelenkin Lauttasaarta nimenomaan lapsiperheille. Ja tuo isokaari on todella kiva osoite. Talot siellä ovat sellaisia 50-luvulla rakennettuja, ja juuri siksi minusta niissä on tunnelmaa (lautalattiat, korkeat huoneet jne.) Isokaarta pitkin menee ainakin bussi 20 suoraan keskustaan. Ja mikä parasta ihana uimaranta on aivan vieressä! Larussa on meri ja luonto lähellä ja silti yhteydet keskustaan toimivat. Ainoa miinus minusta on tosiaan tuo moninaisten perhemallien, kulttuureiden ja arvojen puuttuminen. Oma lapseni esim. oli kolmen vanha kun ensimmäisen kerran näki tummaihoisen lapsen, sillä maahanmuuttajia ei paljon täällä näy. Samoin hänen tarhassaan (iso moniryhmäinen tarha) on minun tietojeni mukaan vain kaksi yksinhuoltajaperhettä. Isät tuovat lapsensa aamuisin tarhaan puvut päällä jne...Mutta kai lastansa voi kasvattaa suvaitsevaksi missä tahansa ympäristössä...Ja moni pitäisi tätä ydinperhe-edustavuutta kai hyvänäkin asiana.

Mutta kuten sanottu, oma mielipiteeni on ehdottomasti Lauttasaari. Tervetuloa!

Vierailija
9/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä että täällä Larussa ei maahanmuuttajia ole juurikaan, eikä yksinhuoltajiakaan juurikaan (ei että yh:issä sinänsä olisi mitään vikaa, mutta kyllähän se vaikuttaa yleistunnelmaan jos esim. johonkin taloon on kertynyt paljon yh-perheitä). Jos haluaa esitellä lapsilleen maahanmuuttajia tai muita vähemmistöjä se käy kuitenkin hyvin kätevästi, ei tarvitse kuin kävellä sillan yli Ruoholahteen, ja jos oikein extremiksi haluaa heittäytyä voi Ruoholahdessa hypätä metroon ja ajaa Itikseen. Sitten onkin taas ihana palata kotisaarelle ja nauttia lasten kanssa rauhallisesta elosta täällä :) .

t.larulainen, toivottavasti ainiaan

Vierailija
10/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain halua puolustaa nyt rakastani tässä ryöpyssä. :)

Oi ihana vanha Herttoniemi ja viikin metsät!

Ps. Lapsistani toivon suvaitsevaisia, ja lähimmäisiään rakastavia. Toivon, että lähimmäisenrakkaus yltää laitapuolen kulkijoihin ja maahanmuuttajiin.

Näennäissuvaitsevaisuus kukoistaa! " Joo, olen empaattinen ja suvaitsevainen, kunhan pysyvät poissa sieltä, missä minä asun. Pois silmistä, pois mielestä."

Vierailija
11/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näennäissuvaitsevaisuus kukoistaa! " Joo, olen empaattinen ja suvaitsevainen, kunhan pysyvät poissa sieltä, missä minä asun. Pois silmistä, pois mielestä."

Vierailija
12/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on meri aivan vieressä. Korkeasaareen pääsee parissa minu-

utissa ja itäkeskuksen palvelut ihan vieressä. Hyvät ulkoilumahdollisu-

udet, kuntoilumahdollisuudet, uudet suuret huonekaluliikkeet ym. käden

ulottuvilla.

Lauttasaari on mummojen ja ahdasmielisten ihmisten asuinalue!

Vierailija
13/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mä en ainakaan ole edes sanonut olevani suvaitsevainen maahanmuuttajia kohtaan, saisivat puolestani häipyä Suomesta heti kokonaan!

Sen takia en suin surminkaan harkitsisi itä-Helsinkiin tai metroradan varteen muuttamista. Tai ylipäänsä mihinkään missä somaleja ja muita huntupäitä liikkuu enemmän.

Kirjoitin vain että jos haluan esitellä lapsilleni että tuollaisiakin on olemassa, se on hyvin helppoa, valitettavasti.

Vierailija
14/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egosentrinen vaihe jäänyt päälle? ;)

Ps. Jos haluan näyttää lapsilleni rasismin ja suvaitsemattomuuden elävän, niin se ei ole vaikeaa. Valitettavasti.

Vierailija:

Mä en ainakaan ole edes sanonut olevani suvaitsevainen maahanmuuttajia kohtaan, saisivat puolestani häipyä Suomesta heti kokonaan!

Sen takia en suin surminkaan harkitsisi itä-Helsinkiin tai metroradan varteen muuttamista. Tai ylipäänsä mihinkään missä somaleja ja muita huntupäitä liikkuu enemmän.

Kirjoitin vain että jos haluan esitellä lapsilleni että tuollaisiakin on olemassa, se on hyvin helppoa, valitettavasti.

Vierailija
15/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

et itse taida olla käynyt herttoniemessä? Ja niinkuin sanoin olen itse asunut Lauttasaaressa ja ulkoillut paljon Herttoniemen takana olevassa Viikin metsikössä. Lauttasaari on miljöönä parempi mutta se on faktaa että palvelut on paremmat hertsikassa.

Ja mitä turhaa tästä kiistellä kun ap on jo valinnut asuinpaikan???

Varmasti viihtyy Lauttasaaressa kyllä minäkin olisin sen näistä kahdesta valinnut. Halusin vain ap:lle ilmoittaa että puntaroi vaihtoehtoja mitkä ovat heille tärkeitä. Itse tässä elämäntilanteessa pidän siitä, että kuntosali, kunnon kaupat ja liikkuminen (metrolla johon aina mahtuu rattaiden kanssa) on helppoa. Tiedän sen, koska joudun menemään ensin bussilla hertsikaan ja välillä on käynyt niin ettei mahdu rattaiden kanssa bussiin.

t. Kaitalahtelainen ja tervetuloa katsomaan kuinka monta maahanmuuttajaa täällä asuu...sulla ei taida olla varaa edes täältä asuntoa ostaa.

Vierailija
16/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet uskomattoman ääliö ihminen. Vai vaikuttaa se yleiskuvaan kuinka paljon yh-äitejä talossa asuu! Pitäisikö ottaa peili käteesi ja katsoa mitä sieltä näkyy.

Vierailija
17/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on, niin pahoitteluni. Siinä tapauksessa tosin mielummin vaikka muutan Jakomäkeen...

Vierailija:

Kuka täällä muka sitten on harrasta..

Vierailija
18/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset joiden miehet on ne ja perheen jättäny, on ryhmänä yleensä todella luotaantyöntäviä. Katkeruutta, köyhyyttä, turvattomuutta. Se jopa haisee ;-) .

Vierailija
19/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lauttasaarelainen aina pienellä. Opetelkaa hei edes jonkin verran suomen kielioppisääntöjä ennen kuin tulette tänne riehumaan, saamarin lastenraiskaajasomalit!

Vierailija
20/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi lapsensa suvaitsevaiseksi kasvattaa missä vain. Kuitenkin, JOS on oma asenne on, että " asun mielummin täällä, kun täällä on varakkaampaa, ja paremmin koulutettua porukkaa, eikä juurikaan maahanmuuttajia tai laitapuolen kulkijoita" , niin kyllä tämä maailmankatsomus heijastuu lapsen arvoihin. Ylhäältä päin näitä ihmisryhmiä oppii katsomaan.

Ps. Nyt huomioikaa tuo jos, ettette sitten kirjoita jotain näsäviisasta, kuten: " Pitäisikö kaikkien asua kontulassa, että lapset kasvaisivat suvaitsevaisiksi" .

Vierailija:

Isät tuovat lapsensa aamuisin tarhaan puvut päällä jne...Mutta kai lastansa voi kasvattaa suvaitsevaksi missä tahansa ympäristössä...Ja moni pitäisi tätä ydinperhe-edustavuutta kai hyvänäkin asiana.

Mutta kuten sanottu, oma mielipiteeni on ehdottomasti Lauttasaari. Tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi