Tyttöjen välisestä kiusaamisesta
Eilen lapseni tuli minulle kertomaan, että yksi rinnakkaisluokkalainen lapsi kerää listaa lapseni erottamiseksi koulusta. Kaikki on kuulemma mennyt pieleen (tämän listatytön mielestä) sen jälkeen kun lapseni siirtyi tuohon kouluun. Tämä listan kerääjä haluaa kuulemma lapseni parhaan ystävän parhaaksi ystäväkseen jne. Kuviot ovat monimutkaisia kuten tyttölapsilla kuulemma monesti.
Mietin vain tässä miten itse nyt reagoisin? Nyt ensi alkuun kehotin lastani olemaan välittämättä ja tekemään oikeasti pesäeroa tähän listatyttöön. Ja jos kiusaaminen jatkuu, puhumaan molempien luokkien luokanvalvojille asiasta.
Mutta oikeasti, poikalasten äitinä nämä tyttöjen kuviot ovat niin uusia ja ihmeellisiä minulle, että en itse tiedä miten reagoida. Mutta jos itse ajattelisin, niin onpas vaan vallan sellainen kiusaamistilanne josta saattaa tulevaisuudessa kummuta ongelmia. Mietin sitä miltä itsestäni olisi tuon ikäisenä tuntunut, jos minusta olisi listaa kerätty, siitä olisi varmasti jäänyt ikuiset arvet...
Hyvät palstamammat, teidän viisaat neuvonne ovat tervetulleita!
Kommentit (3)
hoitavat asian. Älä ota yhteyttä tytön vanhempiin, asia käännetään siten teitä vastaan. tuosta on tultava heti loppu!
Otat heti yhteyden opettajaan, rehtoriin ja tämän listatytön vanhempiin.