Hormonikierukka ja hiustenlähtö. Onko muilla näin?
Siis hiuksia lähtee ihan tolkuttomasti. Kierukka laitettiin 4 viikkoa sitten ja viikko sitten alkoi tukka tippumaan. Jatkuuko tämä niin kauan kunnes olen kalju, vai rauhoittuuko pikkuhiljaa? Onko kokemuksia?
Kommentit (8)
2kk kierukan laiton jälkeen.
Ennen sain kuulla kehuja upeista pitkistä ja kiitlvistä hiuksistani.
Nyt ne on muisto vain kylppärin viemärissä ja ympärilläni siellä sun täällä :(
Hiustenlähtö on yksi hormoonikierukan mahdollinen haittavaikutus. Minulla oli kierukka 6 viikkoa, otatin eilen pois. Mulla oli koko ajan maha kipeä, selkä kipeä, olin pahalla päällä, runsasta vuotoa koko ajan, turvotusta, finnejä, huono iho. Lääkäri vaan yritti ylipuhua jatkamaan, mutta ei kiitos. Sanoi että iho-ongelmat tulee vasta puolen vuoden päästä, hah mulla tuli heti. Hiuksiani en uhrais, enkä terveyttä!
Elokuussa 2-vuotta h-kierukka ja tuntuu et hiukset kasvaa mieletöntä vauhtia. Vaikka ovat kyllä aina olleet elinvoimaiset ja tuonne persuskannikan päälle.
Just lopetin pillerit eräistä oireista johtuen..enää en mitää käytä.saa mies tottua kumeihin.
Hiuksia alkoi tippumaan kun kierukka oli laitettu, en muista tarkkaan kuinka paljon laittamisen jälkeen. En osannut sitä silloin edes kierukkaan yhdistää ja olinkin ihan kauhuissani! Kampaajani kanssa juttelin hiustenlähdöstä, ja siinä samalla hokasin, että kierukastahan se varmasti johtuu. Kampaaja sanoi, että saattaa mennä vuoden verran ennenkuin hiustenlähtö rauhoittuu. Minulla ei mennyt niin kauaa, nyt kierukka on vuoden verran ollut eikä hiuksia ole enää lähtenyt moneen kuukauteen, mitä nyt sen normaalin verran. :)
Iho-ongelmia tuo kierukka kyllä on aiheuttanut, sen takia harkitsenkin sen poistamista...
Minulla tuli sulkasato synnytyksen jälkeen. Sattumalta olin laitattanut myös kierukan juuri ennen kuin hiustenlähtö alkoi. Olin kauhuissani, koska en tiennyt, johtuiko hiustenlähtö kierukasta vai oliko kyse synnytyksen jälkeen normaalistikin tulevasta lähtemisestä. Juuri kun olin varma, että kaljuunnun kokonaan, hiustenlähtö onneksi loppui. Eli mulla ei ehkä sittenkään ollut syynä kierukka.
Mulla on aina ollut paksut hiukset ja oon pitkään niitä värjännyt. Sain hormooni kierukan n.3kk sitten ja nyt muutaman viikon ajan olen huomannut että hiuksia lähtee enemmän kuin normaalisti ja, koska hiukset ovat pitkä ne tuntuu isoilta kasoilta. Toivottavasti loppuu pian. Olisikohan biotiinista tässä apua?
mutta puolentoista vuoden jälkeen alkoi olla jo pieniä melkein kaljuja kohtia varsinkin ohimolla. Hiuksia lähti koko ajan. Kappas kun otatin kierukan pois, hiustenlähtö loppui kuin seinään kuukauden päästä. Silti terveydenhoitaja väitti ettei voi johtua kierukasta kun vaikuttaa paikallisesti - en onneksi uskonut häntä. Nyt kasvaa uutta hiusta vauhdilla ja lähtötahti on normaali, lattiakaivoon ei kerry enää hiustukkoa joka pesun jälkeen. Ei kai kaikilla käy näin, mutta mulle ei sovi tuo kapine.