Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuolisella päällikkötason työkaverilla on lainaa vielä 55-vuotiaana!!

Vierailija
12.03.2012 |

Kin asuisikin edes pääkapunkiseudulla kalliisti, mutta muu suomi ja rintamamiestalossa jossa asuneet jo 25 vuotta! En muutenkaan tajua mihin menee rahat heillä kun lapset jo poissa kotoa, eeivät matkustele, ei prameita vaatteita. Luulis että olisi säästöjä kertynut jo!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee maksettua sinä vuonna, kun täytän 60.

Vierailija
22/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ne, joita te kutsuitte vanhoiksi, olivat nuoria, ei heillä ollut mitään mahdollisuutta saada isoja asuntolainoja 3 prosentin korolla, kuten teillä nykyajan nuorilla on. Rahamarkkinat olivat täysin erilaiset kuin nykyään.

Kun itse otin asuntolainan, säästöjä piti olla 25 prosenttia itsellä ja lainan korko oli 12 %. Siis KAKSITOISTA. Ja olin onnekas, kun ylipäätään pystyin saamaan lainan pientä kaksiota varten.

Isot, halvat asuntolainat, joita jaellaan kaikille, ovat vasta muutaman viime vuoden juttu. Miksemme me vanhatkin saisi niistä nauttia nyt, kun aikaisemmin ne eivät olleet ulottuvillamme?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään 50 vuotiaana pitäisi olla velaton. Mä itse maksoin talolainan alle 30 vuotiaana pois. Pari vuotta oltiin lainattomana ja sen jälkeen ostettiin lainalla merenrantatontti ja rakennettiin mökki. Jos ei elämä hirveästi heittele, niin uskoisin olevani 50 vuotiaana velaton. Hieman eri asia on tietysti se, että ihmisellä on paljon velatonta omaisuutta ja ostaa vaikka sijoitusasunnon lainalla vanhemmallakin iällä kuiin se, että elää kädestä suuhun ja maksaa ainoan asuntonsa lainaa melkein eläkeiässä.

Vierailija
24/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he ole ehtineet maksaa lainojaan pois, kun he saivat ne vasta "vanhoina".

Vierailija
25/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme nyt 40 v:nä vuokralla. Ensimmäisen vakituisen työpaikan sain 36-vuotiaana. Sitä ennen kyllä pätkätöitä, mutta ei siihen huvittanut isoa lainaa ottaa. Ja ison lainan tarvitsisi, koska on viisihenkinen perhe eikä yksiö riitä. Ja haluamme asua täällä, kalliihkoolla alueella pk-seudulla. Ostamme sen asunnon sitten eläkepäiviksi kun pienempikin riittää. Säästöön saamme ihan mukavasti. Mutta varmaan pitää vähän velkaakin ottaa.

Vierailija
27/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on ollut professori ja lainaa on kerrostaloasunnosta vaikka muille jakaa. Ei ole mitään muuta omaisuutta paitsi auto.

Vierailija
28/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täysin mahdollista ja järkevää toimintaa silloin, kun ei haluta jättää mitään perillisille tai perillisiä ei ole. Turha sitä perintöä on valtiota varten kerryttää. Ja kun se talo on kuitenkin tullut hankituksi niin sitä vastaan saa lainaa.

Vierailija
29/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi komeilee jokaisen luottolistan sivuilla.

En ymmärrä mihin söheltää rahansa.

Vierailija
30/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on 63 ja 67. Velkaisia varmaan edelleenkin ja varakkaita! Viimeksi äiti otti ja tempaisi kerralla kaksi sijoitusasuntoa ( yht. 250 000) ja jäi uupumaan 50 000 Euroa, joten otti asuntolainan siihen. Muistaakseni maksuaika peräti yksi vuosi.:)

Mun vanhemmilla on aina lainaa. Isä sitä just sanoi, että aina edellisen loppuessa äitille iskee hätä ja hommaa taas jotain velaksi. Mutta varallisuushan siinä kertyy. Asuntojakin on muistaakseni jo 16.

Vierailija
31/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, jos lapsiperhe ottaa asuntolainaa, koska isojen perheasuntojen vuokrat ovat järjettömän kalliit. Mutta jos lapset ovat lentäneet pesässtä, niin mitä järkeä on maksaa asuntovelkaa? Eikö voi asua vuokralla, velattomana, vähän pienemmässä asunnossa?

Jos en olisi itse perhettä perustanut, en minäkään olisi lainaa ottanut. Miksi olisin? Asunto kai yleensä hankitaan että olisi jotain perinnöksi lapsille?

hän on ollut professori ja lainaa on kerrostaloasunnosta vaikka muille jakaa. Ei ole mitään muuta omaisuutta paitsi auto.

Vierailija
32/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulla ole isokaan vero%.

Vierailija
33/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on vanhanakin vielä lainaa. Ymmärrän sen, että elämä heittelee, mutta jos tosiaan ei ole sairautta, työttömyyttä, lapsetkin elävät omillaan, niin miten ihmeessä voi olla lainaa yli 50 vuotiailla?

että ostaa omakotitalon 35-vuotiaana, eikä aiemmin ole omistanut mitään, ihan joka pennin maksaa itse, ei perintöjä lainkaan. Ihan kevyesti makselee sitä vielä 15 vuoden kuluttua.

Vierailija
34/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, jos lapsiperhe ottaa asuntolainaa, koska isojen perheasuntojen vuokrat ovat järjettömän kalliit. Mutta jos lapset ovat lentäneet pesässtä, niin mitä järkeä on maksaa asuntovelkaa? Eikö voi asua vuokralla, velattomana, vähän pienemmässä asunnossa?

Jos en olisi itse perhettä perustanut, en minäkään olisi lainaa ottanut. Miksi olisin? Asunto kai yleensä hankitaan että olisi jotain perinnöksi lapsille?

isälläni on velkaa arviolta 100000 euroa, jos asunnon arvo on 250 000? Ihan hyvin pärjäävät äidin kanssa tuossa asunnossa ja minä tulen perimään joskus tuon erotuksen. En kyllä usko, että vanhempani ovat ostaneet koskaan asuntoa siksi, että saisin perintöä. Yhtiövastike + 100 000 euron lainanhoitokulut eivät ole kovin paljon suuremmat kuin vuokra missään. Asunto ei ole edes mikään kovin suuri. On vaan uudehko asunto hyvällä paikalla.

Vierailija
35/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee maksettua sinä vuonna, kun täytän 60.

sitten 25 vuoden asuntolainan. On maksettu 62 vuotiaana.

Opintolainaakin on 44 vuotiaaksi asti.

Akateemisella tutkinnolla mennään. Elämä kun pitää elää velaksi, olisi eri asia jos pääsisi jo 18 vuotiaana töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän