Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyskuun salaisuudet viikolla 24

09.06.2008 |

Jos aloittelis taas uutta pinoa. Aika rientää..

Arkamammalle ja mustaverholle jaksamista!

Käsittämätöntä, ettei neuvolassa (ja sairaalassa) oteta ihmisiä vakavasti. Eihän kai tässä oo tarkoitus raskausaikaa käyttää siihen, että murehtii niistä asioista, jotka pitäisi jonkun muun (neuvolan) toimesta hoitaa.

Arkamamma puhui näkemyseroista. Meillä ei taida juuri nyt muuta ollakaan ja loppujen viimein tilanne meni siihen viikonloppuna, että mä vaan itkin ja märehdin ja eilen jo sit kysyin ukkelilta, että oltaisiinko me yhdessä, jos en olisi raskaana. Sain niin vahvan vakuuttelun siihen, että uskottava on. Mä en tiedä mikä pyörä mun päässä heittää, mutta välillä menee aatokset vähän turhankin nopeasti. Onko tää nyt sitä "hormonimyrskyä"?

Norahille jaksamista massun kanssa. Täälläkin jo ajoittain vaikeaa, vaikka vaan yksi tulossa :)

4D- ultraan me ei nyt sit mennä ja ehkä se mua jossain vaiheessa harmittaa. Mies on sitä mieltä, että mitään ylimääräistä ei enää oteta, koska mä oon vaan vauhkonnut nuo ensimmäiset 20vkoa ja hoitojen kautta tähän tultu ja niin päin pois. Tosin en saanut vakuutettua sitä, että 4D on ihan vaan luksusta ja itseä varten. Olen hyväksynyt kohtaloni tämän osalta :)

Jaksamista taas kaikille. Ihana palsta, kun rauhassa voi täällä valittaa, eikä kaikki jää pelkästään kotiin murehdittavaksi...

Mirrel ja Pähkinä 24+5

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teretulemast uusille munkin puolesta.

Ja Luluzu, ihania hääuutisia. Onnea vaan kovasti! Mä en oo koskaan ollut juhannushäissä, mutta kyllä varmasti ovat ihanat viettää yöttömässä yössä :D

Massumamman kanssa oon samoilla linjoilla yön suhteen. Saatan nukkua ensimmäiset kolme tuntia hyvin ja sitten kun herään, en saa enää unta ja jalat viuhtoo kuinka sattuu. Viime yönä heräsin kahdelta ja kuuteen asti kituutin sängyssä ja lähdin töihin. Nyt pieni väsy vaivaa... :(

JuhannusG: Me vietetään meidän "viimeinen" ns. vapaa juhannus reissaten kaverilta ja mökiltä toiselle. Ensi vuonna täytyykin huomioida sitten pienen tarpeet ja mennä hänen "pillinsä mukaan".

Mun on nyt pakko kertoa mun eilisestä neuvolareissusta... Oli niin asiallinen terkka, että jos olisin saanut valita hänen ja vanhan väliltä, olisi hän mennen, tullen ja palatessa vienyt voiton. Eläväinen ja nauravainen tapaus. Painosta ei turhia märissyt. Sanoi vaan, että yksilöitä ollaan, eikä siitä kannata murehtia, kun ei se kerran haittaa vauvaa tai omaa eloa ja oloa. Hemo ja paineet laskeneet, vaikka syön rautaa ja salmiakkia... :p

Sydänääniä kun kuunneltiin, sain kuulla nyt ihan oikeat, ytimekkäät äänet. Ennen se on ollut sitä "metallimaista läpsytystä" enkä oo koskaan kuullut ääniä tuolla tapaa. Tosin th sanoi, että tollasina ne olis pitäneet aina kuuluakin. Sanoi kyllä, että doppleri on niin sata vanha, että sen kanssa saa olla tarkkana. Pähkinä ui alta pois, niin että äänien kuuntelu oli aika lyhyt riemu...

Kone alkoi jossain vaiheessa ottaa häiriötä kännykästä (ääni samanlainen kuin radiossa, jos kännykkä soi lähellä) ja th vaan tokas, että masukki yrittää ottaa näköjään yhteyksiä ulkomaailmaan. Kesti hetken ennen kun tajusin, mitä se oikeastaan tarkoitti ja sithän me nauraa hekotettiin terkan kanssa kilpaa.

Jäi käynnistä niin hyvä fiilis, että riemulla meen kuukauden päästä uudelleen!! Ai niin ja sain viimein ne kelan paperitkin mukaani.

Ja vakuutusyhtiölle todistuksen vauvavakuutusta varten. Oletteko te toimittaneet sen todistuksen vai saitteko vauvavakuutuksen ilman sen enempiä papereita? Meillä IF:ssä kaikki.

Tulipas taas jauhettua omaa.... Sorry.

T:Mirrel ja Pähkinä 25+0

Vierailija
22/34 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sitä kesäloma vietetään niin tuleekin ahkerasti joka aamu nappastua kone käyntiin ja tänne taas juttuja lukemaan. Mieskin on lomalla mutta tekee tuolla pihalla ulkoremonttia, että se siitä yhteisestä lomasta. Kesäkuun alussa mietin vielä et otetaan äkkilähtö vaikka Espanjaan mutta kun kelit oli silloin niin hyvät niin ajattelin et nautitaan nyt tästä suomen kesästä. PAH, olis vaan pitänyt varata, nytkin ulkona tuulee todella kylmästi, ei tee paljon mieli mennä mut koiruus katsoo tuossa lattialla anovasti, lenkikamua vailla et pakko kait mennä;)

Mulla olis ens vkl neuvola + toinen lääkärintarkistus. Neuvolat menee jo aika rutiinilla, samat jutut vaan jauhetaan ja painoa mittailaan. Meillä on muuten ihan tosi mukava neuvolatäti mut se on aikamoinen "kälkättäjä" ja välillä tuntuu ettei se oikein kuuntele oikeasti mitä sille puhun. Minähän kärsin aikamoisesta synnytyspelosta ( vaikka tämä onkin meidän ensimmäinen )ja kun olen siitä hänen kanssaan ihan alusta asti puhunut niin ei tunnu helpottavan. Viimeksi kun taas mainitsin asiasta niin tätipä vaan nappas mulle ne paperit pelkopolille ja sano et keskustellaan siitä taas seuraavalla kerralla...nooh saa nyt sit nähdä et mitä siitä ensi viikolla keskustellaan. Alkaa jo pelottaa ihan oikeasti kun enää muutama kuukaus siihen H-hetkeen....

Sitten vähän mukavampiakin asioita, eilen käytiin kirkkoherranvirastossa täyttelemässä papereita ja se oli kyllä mukavaa ;) Minä löysin itselleni tosi kivan pellavaisen vaalean vartaloamyötäilevän "hääpuvun" itselleni ja se kai olis tarkoitus päälle laittaa, pitää nyt vaan rukoilla et juhannuksena olisi aurinkoinen keli :D

Luluzu & Pertti 25+3 ;0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmaata tänään täällä Etelä-Suomessa! Eikä masennusta lievennä yhtään se, että olen vielä tänään ja huomenna yksin kotona, kun mies on kertaamassa.

Luluzulle jo etukäteen onnittelut naimisiinmenon johdosta! Minäkin olisin halunnut mennä jo naimisiin, mutta miehen sukulaiset asuvat kaukana (Australia&Uusi-Seelanti), joten "jouduimme" siirtämään häät ensi kesälle, jotta ehtivät suunnitella matkoja ym. Meidän pikkuinen pääsee siis vanhempiensa häihin (KÄÄK, äitini haluaa varmaan ostaa tytölle jonkun rinsessamekon!).

Massumamma: Kokeile magnesiumia. En ole ihan varma auttaako levottomiin jalkoihin, mutta ainakin lihaskramppeihin auttaa. Magnesiumia on vaikea saada tarpeeksi ravinnosta (ellei ole joku über-terveellisen ruokavalion noudattaja). Itse käytän Magnesium Diasporal- annosjauhetta. Sen verran tulee vielä heiluttua jumpissa, että laitan aina juomaveden sekaan yhden pussillisen, eikä ole lihakset krampanneet!

Mirrel: Meillä riitti nlakortti sitä vauvavakuutusta varten Nordeassa. Ehkä vakuutusyhtiöillä on erilaiset käytännöt.

Lääkäri soitti äsken ja ilmoitti, että mun kilpirauhasarvot on ihan normaalien puitteissa, eli jatkan samalla annostuksella eteenpäin. 2 kuukauden päästä sitten taas verikokeelle :( ennen sitä on vielä sokerirasitus heinäkuun alussa. Mä en ole oppinut sietämään verikokeita, ne tuntuu aina yhtä inhottavilta. Moni varmaan ihmettelee miksi, koska se on ihan rutiinijuttu, mutta mulla puutuu käsi sen jälkeen aina koko päivän. En voi edes ajatella, että näyte otettaisiin oikeasta kädestä!

Olisi niin ihana jo lomailla, kun on niin paljon kaikkia nla-, lääkäri- ja labrakäyntejä edessä, että työaikaa kuluu joka tapauksessa niihin roppakaupalla. Mulla ihan sen takia, että käyn töissä 30 km:n päässä kotoa ja terveyskeskus on tietysti siellä kotikunnassa. Ajan siis aamulla töihin ja sitten lähden neuvolaan ajamaan täältä. Nopeastihan se matka taittuu, mutta koska ajat on aina iltapäivällä, en palaa enää töihin sieltä. Samalla voisin jäädä jo pois kokonaan.......

Noh, jaksettavana on vielä 1½ kuukautta, joten kai se on vaan nostettava häntä pystyyn ja rämmittävä tässä suossa.

Toivottavasti aurinko palaa pian meitä lämmittämään!

Miaea ja masukki 25+2

Vierailija
24/34 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää viesti tuli ensin tänne, sit sitä ei enää näkynyt O_O

Sitten se olikin tuolla omana aiheenaan.... HÄMÄRÄÄ!

Tänään on taas hieman parempi ilma, johan tuossa satoi yli omien tarpeiden jo parissa päivässä, saas nähdä onko jussinakin sitten kylmää ja sateista, toivottavasti ei.

Onko teistä kuinka moni hakenut/ saanut jo pakkauksen?

Mä sain viikko sitten, oon kyllä tosi tyytyväinen että sen otin.

Hyviä, perus siistejä vaatteita neutraaleissa väreissä. :)

Maha on kasvanut tosi paljon ja "Onni" potkii niin että kädet pompahtelee jos on kädet masun päällä =)

Mulla on kauheesti virtaa, siivoon melkein joka päivä ja teen kauheesti kaikkia hommia (mulla on ollu sama joka raskaudessa).. Nyt parina viimeyönä oon tosin heränny siihen että masussa käy niin kauhee myllerrys ja muljahtelu et huh.

Sitten ei meinaa millään enää saada unta.

Toissaviikonloppuna olin kaverin kanssa autolla liikenteessä, ja meidän edellä ajanut moottoripyöräilijä kuoli siinä meidän silmien alla ajettuaan päin rekkaa.

Hullulta tuntuu että miten silmänräpäyksessä elämä voi olla ohi.

Työn puolesta on kuoleman kanssa ollut tekemisissä, mutta kyllähän tuollainen aina tuntuu pahalta :( Onneksi kuitenkin harvoin jos koskaan joutuu moista todistamaan..

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille ja

tervetuloa kaikille uusille kirjoittajille!

Marili ja "Onni" 26+1

Vierailija
25/34 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä vettä on odotettu, mutta jotenkin se vaan masentaa.

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki ok. Poitsu potkaisi ihan suoraan doppleriin, kun kuunneltiin sydänääniä. Terkkakin naureskeli, että melkoinen menijä. Hetken on paikoillaan ja sitten taas menoksi. =) Kovasti möyrii ja potkii. Musta on ihanaa tuntea välillä poitsun jalka tai käsi. Tulee jo melko selvästi massun läpi. Isolta maha tuntuu vaikka hieman keskikäyrän alapuolella mennään. Kovasti jo välillä ahdistaa. Työasennot ovat tosi huonot, mutta jaksettava on. Väsymys on ihan mieletöntä. Töiden jälkeen sitä on koko illan ihan veto poissa. Ei jaksa lasten kanssa leikkiä eikä oikein lenkille lähteä. SI-nivel kipuilee ihan kamalasti. Se siis mulla liitoskipuna. Supistelee päivittäin ja välillä napakasti. En kuitenkaan usko, että tuolla kohdunsuulla vielä mitään tapahtuu. Ei ainakaan aikaisempien kanssa koskaan mitään tapahtunut vaikka välillä säännöllisestikin supisteli. Lopuksi sitten vasta kun alkoi kunnon supparit.

Juttelin tänään yhden kolmen lapsen äidin kanssa. Hän kertoi, että kaksi lasta oli synnyttänyt alateitse ja kolmatta ei suostunut synnyttämään. Pääsi sitten pelkopolin kautta sektioon. Nyt sanoi, että sektio oli niin kamala kokemus, että jos vielä raskaaksi tulee, niin sektio on vihoviimeinen vaihtoehto. Samoin siis itselläni, joten toivon, että se istukka nousee siitä kohdunsuulta. Olen yrittänyt olla stressaamatta asiaa, mutta välillä pieni pelko tulee esiin.

JussiG: Kotona ollaan. Reissuun piti lähteä, mutta en saanut maanantaita vapaaksi, joten pakko jäädä kotiin. No ensi viikonloppuna ollaan lähdössä reissuun, joten ehkä se korvaa tota Jussia. Varmaan vaan rempataan kämppää ja aita pitäisi maalata, jos on hyvät ilmat.

Kauhea kokemus Marili! Kyllä se aina pysäyttää, kun joutuu kuoleman läheltä kohtaamaan. Itse näin kerran, kun mies jäi auton alle. Selvisi siitä kuitenkin, mutta pieni painajainen siitä on jäänyt. Kyllä se muistoissa aina on.

mamaj ja poitsu 24+5

Vierailija
26/34 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös noita nukkumisvaikeuksia, ja armoton väsymys painaakin päivisin päälle! Herään aamuisin n. klo 4 tai vähän aiemminkin ja sitten alkaakin väsyttää jo klo 10, eli kiireisimpään aikaan töissä! Loppuviikon olen tosin saikulla, kun eilen aamulla venäytin selän ja edelleen sitä särkee sen verran ettei työnteko suju. Mutta eiköhän se tästä!

JussiG: Me muutetaan jussina. Viikon olen ollut uutta asuntoamme siivoamassa (aivan järkyttävän likaiseen kuntoon edellinen on asunnon jättänyt) ja nyt olisi jo kova hinku päästä sinne tavaroita laittelemaan! Toivottavasti selkä kestää touhuamiset!

Minäkin suosittelen kirppareita vauvan vaatteiden hankintaan! Olen ihan muutamalla kympillä löytänyt monta kassillista kaikenlaista vauva-ajan välinettä vaattteista jumppaleluun!

Marili80: On varmasti tosi järkyttävää nähdä kuolonkolari, kun viime kesänä näin hirvikolarin (jossa ei onneksi tullut henkilövahinkoja) ja sekin oli jo todella pysäyttävä kokemus! Ei sitä aina ajattele (eikä varmaan tarvitsekaan) kuinka vähästä se voi joskus olla kiinni!

Sateista päivänjatkoa kaikille! Toivottavasti viikonloppuna paistaa aurinko täydeltä terältä!

t. Sanelma 24+4

Vierailija
27/34 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma th on lomalla ja sijainen oli kyllä sekaisin kuin seinäkello. Verinäytteen otosta ei meinannut tulla mitään, vaikka mulla suonet pullistelee ihan pinnassa. Tietokoneen käyttö tuotti ongelmia. Neuvolakortista se ei löytänyt oikeita kohtia. Koko ajan se oli kamalan hermostunut ja se tottakai tarttui. Sydänäänten kuuntelu oli suurpiirteinen. "Tää on kai jotain 130" "Tääki on kai 130" Eli en ollut ollenkaan varma löysikö se kahdet äänet vai kuunteliko se samat äänet kahteen kertaan. Kaikesta jäi tosi epävarma olo.

Jäi semmonen stressi päälle, että se ilmeisesti aiheutti supistelun. Maha meni ihan kramppiin eikä hellittänyt kuin muutamiksi sekunneiksi ja heti uudestaan. Kahden tunnin kärsimyksen jälkeen soitin Porvooseen ja kysyi milloin kannattaa tulla näytille. Sanoivat, että kun ei ole kipuja, niin tuskin on mitään vakavaa, mutta tule kuitenkin käymään. Kohdunkaula oli pehmentynyt, mutta ihan normaalimittainen vielä ja ultrassa vauvat näkyivät voivan hyvin. Helpotus!

Tulipas valitusta...

Sanelmalle jaksuja selän kanssa!

Marili80: Tosi ikävää, että jouduit näkemään kuolonkolarin :(

Norah81 ja tuplat 27

Vierailija
28/34 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo siitepölyallergiaa ollut näin voimakkaana/ ollenkaan ennen, nyt on joka aamu silmät turvoksissa, nenä valuu ja keuhkoputki köhii.

Eikä allergialääkkeitä voi käyttää muuta kuin nenäsumutetta raskauden aikana, sanoi apteekista. Eipä tuosta apua kyllä ole :/

Kävin eilen tilaamassa vaunut. Pitkään pohdittiin ja päädyttiin emmaljunga yhdistelmiin. Toivotaan että ovat hyvät. Täytyy hakea sitten jossain vaiheessa kesää kun tulevat.

Kuolonkolari oli kyllä hirveä nähdä, keskellä todella aurinkoista perjantai aamupäivää. Kyllä tuli äkkiä kylmä kuuman tilalle. Ja jotenkin omat huolet tuntui täysin mitättömiltä.

Jouduin käymään poliisikuulustelussa asian tiimoilta kun satuin olemaan paikalla, ja mahd. vielä oikeuteenkin todistamaan, saas nähdä.

Niin se menee, että kun toinen tulee niin toinen lähtee :(

Elämä jatkuu onneksi.

Ihanan rauhallinen viikonloppu kun lapset ovat mummolan mökillä, ja saadaan viettää laatuaikaa miehen kanssa =)

Norah:

mä kävin ultrassa aikoinaan porvoossa, siellä oli sellainen vanha tukeva kätilönainen joka oli TODELLA inhottava, töykeä ja ilkeä :S

Siitä on aikaa tosin jo 7 ja 5 vuotta mut toivottavasti ei oo enää siellä töissä!

Mä päätin sillon synnyttää molemmat hki:ssä naikkarilla.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
29/34 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mentiin eilen sairaalaan kun supisteli ihan kunnolla. Takana muutama maakuntamatka julkisilla kulkuneuvoilla, muutama huonosti nukuttu yö (unet tuntuu loppuvan joskus 3 joskus 5 aikaan. Välillä herään myös siihen, kun tuntuu että jaloissa ois ikään kuin liikaa verta, onneksi niiden nostaminen koholle auttaa), kiireinen päivä töissä (ei ole mukavaa, kun yhteishaun tulosten julkaisemispäivänä ei saada tuloksia järjestelmästä ulos. Telia-Sonera yllättyi sitten kuitenkin siitä, että täsmälleen jokaikinen koulu koko maassa haluaa julkaista tulokset 1. julkaisupäivänä... Miten sellaisesta voi yllättyä?!)ja sitten isäni soitti että hänellä on todettu vakava sairaus. Mitä muuta siihen tarvitaan?

Päästiin onneksi heti lääkärille, joka oli valitettavaa kyllä maailman töykein. Ei antanut mieheni tulla mukaan ultrahuoneeseen! Meidän taustalla se on kamalin mahdollinen tilanne. Lääkäri luki kuitenkin huolella paperimme, minkä ajan odottelin jännittyneenä onko vauva edes elossa. Sitten sisätutkimus: onneksi paikat oli yhä vain tiukasti kiinni ja kohdunsuuta tarpeeksi jäljellä. Huh. Ottivat streptokokkinäytteen (muistankohan oikein?) ja sitten vasta ultrattiin. Siinä vaiheessa kätilö kysyi saisiko isä tulla huoneeseen. Onneksi lääkäri suostui! Mieskin pääsi sitten näkemään että kaikki on kunnossa. Huh.

Ottivat kuitenkin yöksi tarkkailuun ja pistettiin kortisonia keuhkoja varten. Onneksi supistelutkin rauhoittuivat sitä mukaa kun kävi selväksi että kaikki on hyvin. Sitten olikin vähän nolo olo kun piti yöksi jäädä vaikka ei ollut mitään hätää.

Meidän pojan kuoleman jälkeen kuitenkin vannoin, että meen aina pienimmästäkin huolesta suoraan ultraan. Nyt on olo sillä tavalla myös rauhallisempi, että onpahan käyty varmistamassa että kaikki on hyvin. Ja heti kun pääsen sanomasta noin, tulee mieleen, että kävinhän mie tarkkailussa liikkeiden vähyyden takia hänenkin kanssa, eikä se pelastanut tilannetta. No, nyt käydään vaikka joka päivä jos niikseen menee. En aio olla siitä nolona!

Lääkäristä täytyy kuitenkin sanoa vielä sen verran, että hän tuli vielä illalla käymään huoneessani. Istui jakkaralle ja jutteli tutkimuksen läpi ja puhuttiin sitten Kallestakin. Siitä tuli tosi hyvä mieli! Kätilö nimittäin pahoitteli silloin aikaisemmin illalla lääkärin käytöstä, ja ihmetteli kun aamulla sanoin, että lääkäri oli käynyt. Oliko sitten kuitenkin jossakin vaiheessa tajunnut millainen tämä tilanne meille on. Onneksi kävi. Tuli sitten kuitenkin hyvä mieli.

Ja isäni sairauden tilanteesta joudutaan nyt odottamaan reilut kaksi viikkoa että saadaan tietää missä mennään. Yritetään pitää jalat maassa ja pää kylmänä eikä maalailla piruja seinille (tai aiheuteta ennenaikaista synnytystä) ennen kuin saadaan faktoja. Olo on sen suhteen rauhallisempi, koska vielä ei kannata hötkyillä. Toivotaan parasta ja rukoillaan kovasti.

Tällaista tänne. Tulipahan taas omaa napaa.

Nyt tyytyväisenä pakkolepomääräyksestä telkkarin ääreen vaikka muut maalaa pihalla terassin kaiteita.

Kaikille oikein hyviä vointeja,

T. Arkamamma rv 28+1

Vierailija
30/34 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä istun yksin kotona kun mieskin on reissussa. Väsyttää, eikä oikein mikään huvita tällä hetkellä. Onneksi mulla alkaa juhannuksesta loma, joten sitten pääsee latailemaan akkuja ja laittamaan kaikkia vauvantarvikkeita kuntoon =) Siitä kyllä mieli aina piristyy. ja juhannuksena olisi tarkoitus vaan mökkeillä ja olla ihan leppoisasti vaan.

Mulla oli viime viikolla neuvola. Norah81 kerroit sun ikävästä neuvolakokemuksesta, samanlainen olo mulla on melkein aina neuvolan jälkeen, ja kyseessä on sentään meidän oma terveydenhoitaja, eikä mikään sijainen. Ajattelin, että sitten kun lapsi on syntynyt, pyydän saada vaihtaa terkkaria, kun tämä ei oikein näytä osaavan hommaansa. Nyt kuitenkin kaikki näytti täällä olevan ihan kunnossa.

Marili80: kerroit allergiasta. Mulla on kyllä kans aika paha allergia ajoittain, ja olen syönyt Zyrteciä tarpeen mukaan, kuitenkin mahdollisimman vähän. Lääkäri sanoi, että sitä voi nyt jo viimeisellä kolmanneksellä käyttää turvallisesti, soitin myös kahdesti (!) sinne palvelunumeroon, olikos se nyt HUS:in teratologinen tietopalvelu, josta saa tietoa sikiöön vaikuttavista asioista. Sieltä kertoivat varsin yksityiskohtaisesti, mitkä tuotteet ovat turvallisia. Olen huomannut, että apteekeissä tieto on aika rajallista. Tietysti turhaan ei kannata mitään lääkkeitä ottaa, jos vaan ilman pärjää.

Tapasin tänään tätini, jonka ensimmäinen kommentti oli, että olenpas pulskistunut! Totesin, että kuuluu taudinkuvaan. Eipä siitä pitäisi itseensä ottaa, ihan onnellinen olen kiloistani. Ihmettelen vaan sitä, että raskaana olevia saa ihan miten vaan kommentoida, esim. onpas sun takapuoli levinnyt...

Ai, sade loppui, pitäisi varmaan lähteä vähän ulos ja kävelemään, jos vaikka reipastuisi. Tosin kävely kyllä supistuttaa...

Jep, kaikille mukavia kesäpäiviä ja jaksamista!

Miisu1 27+2

Vierailija
31/34 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marili: zyrteciä voi käyttää ihan huoletta :) minulle eivät meinanneet myydä nasolinia apteekista! heillä tiedot kyllä rajalliset ja suppeat, kuten miisukin jo kirjoitti.. :/

niin ja buranaakin saa kuuleemma käyttää, kunhan ei ylitä annostuksia. kysyin nyt torstaina kun oli lääkäriaika.

mitenköhän oikein hoidan ja imetän vauvaa syksyllä, kun tämä esikoinen on niin mustasukkaista ja huomionhakuista sorttia.. nytkin tuossa huutelee ja tekee kiellettyjä asioita kun istun koneella. kerran pidin ulkona kania pidempään sylissä ja tyttö tuli repimään eläintä sylistäni! lopulta yritti istuakin kanin päälle.. :( kovasti olen koittanut olla huomioimatta tällaista käytöstä, mutta välillä on kyllä todella vaikeaa. varmaan kannettava vauvaa kantoliinassa piilossa tytöltä sitten..

(.) tänään supistellut puolipäivää tasaisin välein. eivät satu mutta tuntuvat ikäviltä.

omaa syytä, kun leikkasin nurmikkoa 1,5h ja heti perään surrutin trimmerillä ojanpielet.

tuonne alas on vihlonutkin ja jostain luin, että vauvan pää aiheuttaa sen, kun painaa sinne. esikoisesta muistan vihlonnat ja menkkajomotukset niiltä loppu viikoilta. hän alkoi jo laskeutua rv30 eteenpäin :) masu oli toosi alhaalla aikaisin. nyt on vaikea kumarrella, kun masu ottaa kiinni ja sattuu.

arkis: etkai vaan nuku selältään ? silloin helposti tulee sellainen tunne jalkoihin, kun vauva painaa isoja suonia eikä veri pääse liikkumaan. :) niin ja eipähän siinä ole ollut mitään noloa, kun olet ollut osastolla varuiksi. hyvä ottaa varman päälle.

cec 28+0 ja loppuraskaus alkoi virallisesti tänään ;)

Vierailija
32/34 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukuta ei... Tuntuu olevan yleinen vaiva täällä päin :) Sen lisäksi heräsin taas selältäni ja se on pahin mahdollinen asento, nyt kolottaa joka paikkaa :/ Tai mahallaan olis varmaan pahempi, muttei onneksi onnistu ;)

Olipas säikäys Arkamamma :( En voi mitenkään kuvitella miltä lapsen menettäminen tuntuu, mutta tuo menettämisen pelko on todellinen. Hyvä että pääsitte lääkäriin ja onneksi lääkärikin tuli järkiinsä, eikä ollut työkeä loppuun saakka. Nyt vaan lomailua ilman huonoa omaatuntoa :)

Marili80: Mulle on onneksi Porvoossa olleet kaikki hoitajat, kätilöt sekä lääkäri tosi mukavia. Nytkin kun kävin "turhaan" niin ei jäänyt ollenkaan sellainen olo, että se olisi heitä häirinnyt.

Miisu1: Minä päätin, että jos sen saman th:n naamaan näen vielä, niin käännyn ovelta ympäri. Olin kunnossa ennen kuin tämä sählä sai hermostumaan. Saisitko vaihdettua sitä omaa th:ta jo nyt? Tuommoinen on tosi inhottavaa :/

Meillä alkaa keittiöremontti olla loppusuoralla. Katto, seinät, kaapit ja ikkunat on maalattu, tänään rullataan uusi muovimatto paikalleen ja sitten alkaakin se kiva homma eli sisustus :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)

Norah81 ja tuplat 27+3

Vierailija
33/34 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Norah!

Onneksi kaikki on teillä hyvin. Minuakin säkäytti perjantaina ihan kunnolla, olin rantasaunalla ja veneelle mennessäni likastuin vasta leikattuun nurmikkoon ja lensin ihan suoraan selälleni, selkään koski vähän aikaa ja olikin vähän aikaa hiljaista massuasukin suhteen mutta sitten onneksi tunsin taas potkuja kun kävin sohvalle huilaamaan. Mitä tuollainen jymäys voi aiheuttaa? minä panikoin jo mielessäni kaiken mahdollisen istukan repeämisestä lähtien.....meinasin jo soittaa tohtorille mutta kun tunsin potkut niin ajattelin et kaiki ok (?) tiistaina olis taas neuvola + lääkäri. Ulkona harmaata ja vettä sataa, kiva viettää synttäreitä tällaisena päivänä ;=/

Luluzu & "Pertti"

Vierailija
34/34 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja terveiset 4D-ultrasta! Olipa ihana kokemus! Ihan veljensä näköinen tapaus masussa oleilee :-) Kaikki oli muutenkin kunnossa. Vauva ei vaan olisi millään "jaksanut" moista tutkimusta, haukotteli todella todella syvään välillä ;-)

Saatiin paljon kuvia mukaan ja liikkuvaa kuvaa cd:lle. Pitää tänään katsoa cd, että miten hyvin vauveli sinne tosiaan tallentui! Suosittelen lämpimästi! Tutkimus maksoi 180 euroa + 10 euron toimistomaksu (Joensuussa), Kelakorvausta ei saatu suoraan kassalta, vaan antoivat hakulomakkeen mukaan. Aion korvausta hakea, saas nähdä myöntääkö Kela.

Massumamma: minäkin suosittelen magnesiumia. Sen pitäis auttaa levottomiin jalkoihin. Mulla itselläni oli pitkään suonenvedot ongelmana, sain magnesiumista niihin apua. Mutta tosiaan asiantuntijat väittävät magnesiumin auttavan myös levottomiin jalkoihin.

Lääkärineuvola oli tällä viikolla, kaikki kunnossa. Nyt oli eri neuvolatäti tarkastamassa kuin yleensä, tykkäsin tästä tädistä ihan kympillä!! Oli nii-in ihana, iloinen, asiantunteva, tietävä! Herätti heti sellaisen luottamuksen tunteen, että tunsin olevani "hyvissä käsissä"! "Oma" terveydenhoitaja on jotenkin vähän sellainen epäröivä ja vähemmän asiantunteva.. Jotenkin tuntuu, että hän tekee tutkimukset pikkuisen hätäilevästi ja hutiloiden.. Neuvolalääkäri oli sitten pettymys.. En saanut hänestä oikein mitään irti.. Yritin muutamista mieltäni askarruttavista asioista kysyä häneltä mielipidettä, ammatillista näkemystä, niin enpä paljon saanut hänestä mitään irti. Yhtä tyhjän kanssa..

Sokerirasitustestiin sain tämän kertaiselta neuvolatädiltä lähetteen, lähisuvussa on kakkostyypin diabetestä, joten neuvolatäti katsoi parhaaksi, että multa otetaan sokerirasitustesti. Oma terveydenhoitajani taasen ei ollut missään vaiheessa katsonut tarpeelliseksi laittaa mua rasitustestiin! Hyvä kuitenkin, että nyt sit testattiin! Arvot oli onneksi ihan kunnossa.

Marili80: Kauheata varmaan joutua näkemään kuolonkolari noin läheltä!! Huh huh..

Univaikeuksista sen verran, että mulla kanssa häiriintyy näköjään nykyisin tosi herkästi uni.. Heräilen öisin aika usein ja välillä on ongelmia saada uudestaan unen päästä kiinni! Onneks nyt olen kesälomalla, niin ei tarttee aamulla herätä herätyskellon pirinään.

Pömppänä 27+2