Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parvorokko vaiko antibioottiallergia????

Vierailija
11.03.2012 |

10-kuisella pojallani oli herätessään kirkuvan punaiset posket ja nenä. Iho röpelöistä. Soitin terveysneuvontaan ja käskivät päivystykseen näytille. Kun päästiin lääkäriin, oli käsivarsiin ja jalkoihin sekä päälaelle ilmaantunut vaaleampaa pientä näppyä. Mitää muita oireita ei ole, vauva hyväntuulinen. Torstaina loppui toinen antibioottikuuri, monen viikon flunssa, korvatulehdus ja vauvarokko kierre takana. Nyt muutama päivä ollut ok. Lääkäri kuitenkin iski reseptin kouraan ja totesi kummemmin katsomatta että allerginen reaktio. Itse epäilin parvoa, mutta tästä ei suostuttu keskustelemaan. Mitä olette mieltä? Millaisia oireita teillä on ollut parvossa taikka antibioottiallergiassa? En turhaan viittisi zyrteciä antaa..

Kiitos kaikille jo etukäteen, vastaukset ovat erittäin tervetulleita ja tärkeitä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan on lääkeaineallergiaa. Tällä kertaa tosiaan selviätte näppylöillä ym. Mutta seuraavalla kerralla salpaantuu henki ja on jo tosi kyseessä! Joten itse kyllä vaikka ihan "varalta" ottaisin jo tosissani sen allergian mahdollisuuden.. Ja uskoisin kyllä ammattilaista, eiköhän se allergisen ihottuman ja rokkoihottuman erota toisistaan.

Vierailija
2/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan on lääkeaineallergiaa. Tällä kertaa tosiaan selviätte näppylöillä ym. Mutta seuraavalla kerralla salpaantuu henki ja on jo tosi kyseessä! Joten itse kyllä vaikka ihan "varalta" ottaisin jo tosissani sen allergian mahdollisuuden.. Ja uskoisin kyllä ammattilaista, eiköhän se allergisen ihottuman ja rokkoihottuman erota toisistaan.

Kyllä vaikutta allergialta, eikä sen kanssa ole leikkiminen! Usko ammattilaiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos allerginen reaktio uusii. Zyrtecit ei ole haitallisia lapselle - väsyttää ne saattaa, mutta ei mitään riippuvuutta tai muutakaan niistä tule.

Parvorokossa on tyypillistä poskien punotus (kuin olisi läimäytetty poskille).

Vierailija
4/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri vain ei kovin ammattimaiselta vaikuttanut. Oli resepti jo valmiina ennenkuin päästiin huoneeseen. Ja duodecimin kuvien mukaan viittaa enempi parvoon, mutta en toki lääkäri ole.. Lääkäriä oikeastaan vain kovasti kiinnosti onko meillä koiria.. En ikinä ole kuullut että se allergisoisi ko. tavalla.. Hirmu innokas oli allergiaa kuin allergiaa tuputtamaan.

Vierailija
5/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ab-allergian oireet eli vähän kuurin loppumisen jälkeen. Mulla oireina ollut todella helakan punaiset posket, se punainen alue ikäänkuin turvoksissa. Älä leiki itse lääkäriä vaan anna se allergialääke, ettei lapsesi tukehdu nukkuessaan.

Vierailija
6/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli, sanoisin tyypilliseksi allergiseksi reaktioksi. Hae se zyrtec suosilla ja anna sitä.

Vierailija
7/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuhan kyselin mielipiteitä kun ei minua oikein vakuuttanut. Amorion comp kuuri oli tämä viimeisin. Eka amorion.

Vierailija
8/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee todella herkästi allergiareaktioita. Eikä ole kyllä kaikista tehokkain antibioottinakaan. Itse ihmettelen, miksi lääkärit tuota Amorionia niin hanakasti kirjoittavat, kun parempiakin vaihtoehtoja on.

Vierailija
9/11 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amorionista. Usko vain lääkäriä. Amoksisilliini siinä ilmeisesti se herkästi allergisoiva ainesosa ja juurikin noin, muutama päivä kuurin jälkeen oireet tulee. Älä enää IKINÄ anna lapsellesi amoksisilliiniä, ensi kerralla oireet sata kertaa pahemmat!!

Vierailija
10/11 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kauan teillä se ihottuma kesti ja kuinka paljon sitä ihottumaa oli?

meillä loppui sunnuntaina amorion kuuri ja keskiviikkona alkoi tulla tuollaisia eri kokoisia läiskiä. ensin tuli käsiin ja jalkoihin. Nyt on jo jo naamassa, pakaroissa ja vatsan seudulla. Zyrteciä olen antanut ohjeen mukaan 2x päivässä, mutta vielä ainakaan ei ole ihottuma helpottanut. Lisäksi nilkat ja ranteet ovat turvonneet ja kipeät. oliko teillä tuollaista?

meilläkin lääkäri sanoi heti että on allergien reaktio vaikka itse arvelin aluksi jotain rokkoa.

Vierailija
11/11 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin kirjoittaa vielä, kun käytiin uudelleen lääkärissä näytillä.. Tämä oli sitä mieltä, että olisi virusperäinen, parvo lähinnä. Mutta seurailulla mennään. Korvat edelleen tulehtuneet, mutta ei lääkitä kun ei ole vaivannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi