Mun työpaikkaa johdetaan samalla tavalla kuin AKT:tä
Johtajankin etunimi on sama.
Eli tyyli on huutaminen, syyttäminen ja vähättely.
Tässä esimerkki viikontakaisesta palaverista, jossa tämä johtaja kyseli kirjanpitäjältä aikatauluista, joissa pitäisi pysyä.
Johtaja: Onko tämä ja tämä tehty?
Kirjanpitäjä: Olen tällä hetkellä tekemässä kohtaa x.
Johtaja: Mitä? Sehän piti olla tehtynä jo viikko sitten! Miksi olet niin paljon jäljessä? Mikä tuli esteeksi, etten voinut tehdä? Norsuko tuli vastaan?
Kirjanpitäjä (hämmentyneenä): Olen stehnyt sitä ja sitä ja sitten piti tehdä se...
Johtaja (huutaa naama punaisena): Nyt ei selittelyt auta! Tässä on aikatulu ja siinä pysytään! Jollei pysytä, niin sitten siitä tullaan kertomaan minulle! Niin toimii normaali ihminen.
Kirjanpitäjä: No minä en sitten kai ole normaali ihminen.
Johtaja: No et niin!
Me muut katsoimme suu auki järkyttyneinä huutamisesta. Tämä ei ole mitenkään ensimmäinen kerta kun pomo kilahtaa. Minullekin on huutanut monet kerrat. Suurin ongelma on, että tehtäviin, joihin oikeasti saattaa mennä pari tuntia, menee hänen mielestään korkeintaan 15min.
Kirjanpitäjä, joka on ollut meillä vasta viime kesästä lähtien, on ollut koko viikon järkyttynyt. Harkitsee sairauslomalle jäämistä tai irtisanomista. Työmotivaatio on häenltä hukassa.
Minä olen kestänyt tuota paskaa jo 10v. Olen yrittänyt hakea uutta paikkaa tuloksetta. Ensi viikolla on kaksi haastattelua, pitäkää peukkuja.
Kommentit (7)
sellaista ihmistä, joka vaan huutaa. Se on paskaa johtamista. Eikö teillä ole luottamusmiestä, joka voisi tulla välikäteen tuohon?
sellaista ihmistä, joka vaan huutaa. Se on paskaa johtamista. Eikö teillä ole luottamusmiestä, joka voisi tulla välikäteen tuohon?
ei ole luottamusmiestä. Työntekijöitä on vain muutama ja heistäkin puolet pomon sukulaisia, jotka tietysti eri arvoisessa asemassa :-(
julkisella sektorilla johdetaan alistamalla ja varoituksilla uhkaamalla
ja mä kun olen aina ajatellut, että palvelualan työpaikka on kauhea..
Mun viimeisimmät pomot palvelualalla on olleet ihan ok. Eikä ne todellakaan voi huutaa.
Tönantaja haluaisi antaa potkut kirjanpitäjälle mutta ei voi koska saa liiton kimppuunsa. Kirjanpitäjä ei hallitse työtään ja haluaa sanoutua irti mutta ei saa uutta työtä. Pattitilanne ja niin tavallinen joka työpaikassa.
Huono rekrytointi syynä.Huonoa rekrytointia ei voi korjata kovinkaan helposti. Koittakaa kestää.
Ja kirjanpitäjän olis todellakin pitänyt mennä sanomaan pomolle asiasta.
Työntekijöillä on yleensä just sellainen pomo kuin he ansaitsevat.
Itselläni on loistava pomo ja hyvä työpaikka ja yhtä loistavat työkaverit. Huonossa työpaikassa ei ole pakko olla, mutta kyllä iso osa työntekijöistä joutaisi katsomaan peiliin ja miettimään omia tekemisiään.
Asiat voi esittää monella tavalla. Tämä huutaa aina naama punaisena. Laatii ensin liian kireät aikataulut, joissa on mahdoton pysyä tekemättä ylitöitä ja ylitöiden tekeminen on kielletty. Lisäksi on asiatonta sanoa, ettei toinen ole normaali ihminen.
Lisäksi kirjanpitäjä oli esittänyt sähköpostilla pomolle kysymyksiä liittyen noihin tekemättömiin töihin, mutta pomo ei ollut vastannut. Ilmasn vastauksia hän ei päässyt asioissa eteen päin, joten pomo itse oli esteenä asioiden edistymiselle.