Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan neuvoton tavallisen kasvatusasian kanssa!

Vierailija
11.03.2012 |

Meillä on perheessä monta lasta. Isompien lasten koulunkäyntiin ei ole tarvinnut koskaan puuttua. He ovat aina hoitaneet sen itsenäisesti ja pärjänneet hyvin. Nyt meillä on ongelmia 6.luokkalaisen koulunkäynnin vuoksi. Tai ei vielä suoranaisia ongelmia, mutta huolettaa tuleva yläkoulu. Lapsella ei ole mitään otetta tai edes kiinnostusta koulunkäyntiin. Läksyt hän kyllä tekee, mutta huitaisee ne niin, ettei niistä mitään jää mieleen. Kokeisiin ei lue sanaakaan, jos me vanhemmat emme siitä huolehdi, ei edes tietäisi, milloin kokeet ovat. Nytkin on ensi viikolla historian koe, ja ei merkkiäkään lukemisesta, vaikka siitä on ollut puhe. Joudumme siis pakolla istuttamaan hänet lukemaan, tai lukemaan itse hänen kanssaan. Minkälaiset järjestelyt tässä pitäisi ottaa käyttöön. Tietokoneella kyllä notkuisi aina, otammeko kokonaan sen pois?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kokeita 6 luokkalaisella melkeen joka viikko ja ne on sitten aika suppeita.

Annetaan muutama(lue 3) moniste sivua jossa valmiit "tärpit". Ne kun opettelee ulkoa selviää kokeesta.

Kirjoista ei tarvitse opiskella ollenkaan. Lukevat kirjoja vain koulussa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein ole kuin lukea lapsen kanssa kokeeseen. Näin minä olen tehnyt. Eikä mitään koneenkäyttörajoituksia siihen.

yläkoulun ope

Vierailija
4/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4-luokkalaisen koealueet noin 15-20 sivua yllissä (biologia ja maantieto), joten luulisin, et meillä ainakin kuudennella jo ihan kunnollisen pituiset koealueet...

Vierailija
5/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin KOKO PERUSKOULUN ajan niin lapsellinen, etten olisi tehnyt mitään koulun eteen ellei siitä olisi maksettu palkkaa. Eli ainoa tulonlähde oli numerot ja palkka arvosanan mukaisesti. Osasin elää hetkessä:) Vasta lukiossa (siis lukion toisen puolessa välissä) tajusin, että olisi varmaan oikeasti syytä tehdä jotain, jos haluaa päästä yliopistoon. Ja näin tein, mutta ikää oli melkein 18-v...

Ja mitään viikkorahoja ei siis ollut... "ei sulle aikuisenakaan kukaan sängyn petaamisesta maksa..."

Vierailija
6/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oikein keksi, mistä ja miten sitä sitten maksaisi ja miten sen luokka-asteeseen suhteuttaisi? meillä on yläkouluikäisiä ja lukiolaisia, jotka tuovat vain kiitettäviä kokeista. Onko alakouluikäiselle sitten kasi samoista aineista huono vai hyvä numero? ap

Vierailija
7/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 30-45 sivua. ap

Vierailija
8/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä monta lasta. Isompien lasten koulunkäyntiin ei ole tarvinnut koskaan puuttua. He ovat aina hoitaneet sen itsenäisesti ja pärjänneet hyvin. Nyt meillä on ongelmia 6.luokkalaisen koulunkäynnin vuoksi. Tai ei vielä suoranaisia ongelmia, mutta huolettaa tuleva yläkoulu. Lapsella ei ole mitään otetta tai edes kiinnostusta koulunkäyntiin. Läksyt hän kyllä tekee, mutta huitaisee ne niin, ettei niistä mitään jää mieleen. Kokeisiin ei lue sanaakaan, jos me vanhemmat emme siitä huolehdi, ei edes tietäisi, milloin kokeet ovat. Nytkin on ensi viikolla historian koe, ja ei merkkiäkään lukemisesta, vaikka siitä on ollut puhe. Joudumme siis pakolla istuttamaan hänet lukemaan, tai lukemaan itse hänen kanssaan. Minkälaiset järjestelyt tässä pitäisi ottaa käyttöön. Tietokoneella kyllä notkuisi aina, otammeko kokonaan sen pois?

rajoitat käyttöä vain niin että saa koneen ku on läksyt tehty. varmasti vain normaalia kyllästymistä kouluun ja ehkä murrosikä on aluillaan? liikunta vois olla hyvä myös.

Vierailija
9/9 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lasta lukemaan kokeeseen, kertaalleen nyt alue

läpi, sitten on ruoka ja sitten voi olla konella tunnin verran. Sen jälkeen pitää lukea alue toiseen kertaan. Piste.