Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin loukkaantunut - asiaa alkoholista

Vierailija
11.03.2012 |

Työkaverini tietävät, että olen absolutisti. Illanvietoissa juon aina vissyä tai alkoholitonta olutta. Syytä he eivät tiedä eli olen alkoholisti ja ollut kuivilla nyt jo 7,5 vuotta.

Perjantaina oltiin kaljalla töiden jälkeen. Minulle ujutettiin alkoholillista olutta ja ehdin juoda sitä muutaman reippaan kulauksen janooni ennen kuin kahden työkaverin ilme paljasti, etyä tulipa tehtyä hassunhauska jäynä. Kysyin, että onko tämä tavallista kaljaa. Olihan se. Kysyin miksi. No kun olisi kiva, että minäkin joskus joisin heidän kanssaan. Siis hyviä kollegoita, jotka tarjoutuivat hakemasn minullekin samalla kuin itselleen ja sanoin vielä, että sitä alkoholitonta Heinekeniä. Tämä oli sius täysin tahallista.

Lähdin saman tien. Sinne jäivät. En sanonut mitään. Selittäkööt muuöle seurueelle. Huomenna pitäisi mennä töihin, mutta olen niin vihainen, että itkettää. En minä tästä todellakaan retkahda juomaan, mutta silti. Ovat kumpikin koettaneet soitella pari kertaa. En pysty vastaamaan. Huomiseen mennessä pitää kehitellä strategia. Ideoita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän näppis, kiihtymystila ja nakkisormet on huono yhdistelmä

Vierailija
2/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetin taukki ujuttaa raitistuneelle alkoholistille alkoholia? Mä oon sanaton!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heidän käytöksensä ei ollut asiallista. Sulla on omat syysi olla käyttämättä alkoholia, ja niitä pitää kunnioittaa.

Vierailija
4/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai, jos pelkäät, niin et puhu asiasta mitään, etkä myöskään lähde enää kaljalle heidän kanssa.

Vierailija
5/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä et ymmärrä mitä teit. Ajattelit tekeväsi hauskan jekun, mutta minä en saa juoda pisaraakaan alkoholia terveyssyistä. Olisin voinut kuolla jekkuusi. Annan sinulle anteeksi, mutta en enää koskaan uskalla lähteä kanssasi kaljalle."

Jos itkettää niin että et pysty puhumaan, niin lähetä tekstiviesti.

Alkoholismiasi sinun ei tarvitse kenellekään selitellä, riittää että sanot että et voi terveydentilasi vuoksi juoda.

Minä en saa juoda sydänsairauden vuoksi (alkoholi ja lääkkeet eivät sovi yhteen) ja olisin kyllä tuollaisesta tempusta raivoissani.

Vierailija
6/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttäisivät varmaan muslimillke sikaa tai allergikolle pähkinää, ihan vaan koska se olis "kiva".

Vierailija
7/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten hengitysvaikeuksisena ensiapuun. Vois olla kavereillesi oikein, jos sanoisit, että näin kävi.

Vierailija
8/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemmppiä!

Itse haluan raitistua, mutta en vaan kykene, vielä?

Vierailija
9/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeita eikä keksittyjä syitä. Ei sinulla ole mitään tilivelvollisuutta heille.

Tajusivat jo varmaan reaktiostasi, että ei ollut kovin hauska jäynä.

Sano, että sinulla on syy olla käyttämättä alkoholia, ja että olet loukkaantunut heidän tempustaan. Jos ovat yhtään fiksuja ihmisiä, pyytävät anteeksi eivätkä utele sen enempää.

Vierailija
10/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimeille kyllä tietyissä ravintoloissa ja henkilöstöruokaloissa tehdään pikkujäynää. Kourallinen sianlihaa, jauhettuna tietty, mehevöittää mukavasti bolognesen tai lasagnen. Mutta tämä on täysin eri asia kuin ap:n tapaus. Ap voisi tuhoutua alkoholista, puhumattakaan nyt pähkinäallergikosta jolle ujutetaan pähkinää. Sianlihasta ei kukaan kuole eikä sairastu.

Vierailija
11/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisten ihmisten mielestä tämä on edes hauskaa?

Vierailija
12/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se kestä yhtään alkoholia.

saat hirveät tuskaiset krampit siitä.

Vierailija
13/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää että pitäisi olla aina tiedossa joku hyvä syy miksi ei juo alkoholia, muuten ei ole normaali ihminen.

Typeriä ja lapsellisia työkavereita. Sanot heille huomenna että sinua loukkasi heidän jäynä. Ja kerrot että on syy miksi et juo alkoholia, ja sitä tulisi kunnioittaa.

Vierailija
14/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään harmia ei tapahtunut, koska et ratkennut juomaan. Miksi ihmeessä sinun pitää lähteä "kaljalle"? Jätä tuollaiset illanvietot sikseen, sillä jos työporukka haluaa väkisin sinut juottaa, niin ilmeisesti et ole niin hauskaa seuraa selvinpäin.

Vierailija
15/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetin taukki ujuttaa raitistuneelle alkoholistille alkoholia? Mä oon sanaton!

ap sanoi jo alussa, että "syytä he eivät tiedä".

Muuten ihan samoilla linjoilla, että urpoja ovat. Mutta suomessa on semmoinen kulttuuri, että jos ei juo viinaa, niin on jotenkin outo, ja juomatta jättämisiään pitää aina selitellä.

Vierailija
16/16 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään vaarallista ei käynyt, ollaan onnellisia siitä. Työkaverisi tekivät erittäin mauttoman ja ajattelemattoman pilan, ja itseäni kutkuttaisi tilanteessasi valehdella esim. terveydentilasta, kuten jotkut ehdottivat. Mutta omatunto kolkuttaa edelle. Mielestäni parempi vaihtoehto olisi sanoa vaikka että "Joillain ihmisillä on sairauksia/lääkityksiä, jotka äityvät tappaviksi pienestäkin määrästä alkoholia. Joillain ihmisillä on (lapsuuden)traumoja alkoholista. Jotkut ovat entisiä alkoholisteja. Minullakin on varmasti syy siihen, etten halua juoda tippaakaan." Tietysti on totta, ettet ole tilivelvollinen, ja "kavereiden" tulisi ymmärtää reaktiostasi, että tekivät ilkeästi. Kerrotko täällä sitten, miten meni? Ymmärsivätkö tyypit toimia asiallisesti ja tilanteenmukaisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi