Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoista odottava kysyy: onko tämä turhake??

Vierailija
10.03.2012 |

Löysin tällaisen ellokselta, ja mieleen tuli että loppuraskautta kohti tämä voisi olla mukava ja myös vauvan synnyttyä kenties apuna imetyksessä yöllä jos makuultaan imettää sängyssä? tai muuten vauvan kanssa kölliessä...

onko tällaisesta kokemusta tai mitä äidit ajattelette, olisko voinut olla hyvä??

http://www.ellos.fi/dv/30-Koti-Makuuhuoneentekstiilit-Tukityynyt/_/N-h7…

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan aika kallis muutaman viikon helpotukseksi :) Itselläni on ollut kolme tavallista tyynyä lopuraskaudessa käytössä. 1 pään alla, 1 polvien välissä ja 1 kainalossa. Eli tuo olis kyllä kätevä. Imetykseen et tiedä olisko iloa.

Mutta ellei rahasta tai säilytystilasta ole puuetta niin varmaan hyvä!!!

Vierailija
2/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi käyttänyt raskaana tai sen jälkeenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi viimeistä kuukautta pakkolepoon sekä synnytyksen jälkeen meni toinen mokoma melkein sängyssä.

Joten minulle olisi ollut todella tarpeellinen! Sen sijasta tuli ostettua useita tyynyjä joita tosin olen sen jälkeen voinut hyödyntää.

Vierailija
4/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkojen välisä. Imetyksessä en ole koskaan tarvinnut tyynyjä.

Vierailija
5/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa yöllä asentoa paremmaksi. Olen ollut myös kaksi kertaa "yksösraskaana", enkä silloin ole todellakaan tuollaisia kaivannut. Imetyksen alkuaikoina on ollut tavallinen iso tyyny vauvan alla, en tykänny imetystyynystäkään. Ja ainakin pääsin paljon halvemmalla.

Vierailija
6/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös loppuraskaudessa pari ylimääräistä tyynyä ja polvien välissä oli ehdottomasti oltava yks. Näyttää ihan kivalta ja voishan sitä tarvita myöhemminkin ihan vaan vaikka köllöttelyä varten :) Joten jos sitä ylimääräistä tilaa tai rahaa on niin go for it :)

Mulla on itellä ollut "imetystyynynä" sellanen isompi 60x60 tyyny ja sillä on pärjätty monessa kohdassa :)

Vierailija
7/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muuten imetyksestä ei tullut mitään ;D

Mutta tuollaista jättityynyä en kyllä kaivannut raskausaikana, näyttää ahdistavan kuumaltakin.

jalkojen välisä. Imetyksessä en ole koskaan tarvinnut tyynyjä.

Vierailija
8/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollakin hyvä, mutta itsekin olen tykänny eniten tavallisista tyynyistä. Mulla on myös napakka hevosenkenkä-imetystyyny, en tykänny... Vauvan selän takana pidän jättipyyhettä rullattuna, sen päällä voi jalkaa lepuuttaa myös kun kyljellään imettää. Voihan tuo olla kiva vaikka lastenhuoneessakin kun päällystää nätillä kankaalla, sitten myöhemmin.

Vierailija
9/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovat viiltävät liitoskivut nivusissa. Pidin tyynyä polvien ja toista nilkkojen välissä, tuollainen tyyny olisi ollut tosi hyvä. Toisessa raskaudessani, jossa odotin kaksosia, taas ei ollut minkäänlaisia liitoskipuja enkä olisi tarvinnut tuollaista tyynyä.

Vierailija
10/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ei tullut mitään ilman tyynyä. Eli missä asennossa imetit? Sori jos astun varpaille....

Vierailija
11/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin siltä mitä mulle suositeltiin sairaalassa kun mulla on selässä vikaa, mutta sen nimi ei kyl ollut raskaustyyny!:) Hieno homma, taidan ostaa ihan selkäni takia vaikka lapset onkin jo tehty:) Niin että kiitti vinkistä!

Vierailija
12/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuulta imettäessä?

olenko nyt unohtanut jotain... kaks olen täysimettänyt mutta en muista että olisin tyynyä tarvinnu. alkuun tais sohvalla olla lisätukena, mutta en muista että makuulta olis tarvinnu.

Vierailija
13/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ei tullut mitään ilman tyynyä. Eli missä asennossa imetit? Sori jos astun varpaille....

Minullekin ihan ekoina kuukausina tyyny oli ihan välttämätön, kun istuaaltaan imetin. Vauvahan on tosi pieni, eikä yletä sylistä rinnalle, eikä käsivarrellakaan jaksa koko ajan kannatella, joten tyynyllä sai nostettua just sopivalle korkeudelle (tai tuettua oman käsivarren sen tyynyn päälle). Toki maatenkin imetin.

Vierailija
14/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista vastauksista! Tänä viikonloppuna tilatessa sais nyt -40% ja ilman toimituskuluja niin siksi mietin tätä nyt :)

ehkä voisin sitten tilata, kait sen jossain huutiksessa saa sit myytyä kun päällinenkin on irrotettava ja pestävä...

ap

Vierailija
15/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olenkin mieluummin syöttänyt sängyllä kyljellään kolme lastani.

t. 11

Vierailija
16/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisilla tyynyillä pelailin minäkin, niitä sai hyvin siirreltyä sinne mihin tarvitsi sen verran kun tarvitsi. Toisen lapsen kanssa mulla oli hevosenkengän muotoinen, ei muokattavissa oleva, imetystyyny josta joku tuossa aiemmmin mainitsi myös. Jäi käyttämättä, ei muotoutunut meidän tarpeisiin. Jos tuo Elloksen tyynyt on muokkautuva, ja sitä pystyy oikeasti mutkittelemaan, littamaan, pöyhentämään, niin uskoisin että on ok.

Eka käyttötarkoitus mikä mulle siitä tuli mieleen oli kyllä hyvinkin tärkeä ja käytännöllinen, suojaamassa tippumiselta/vierähtämiseltä reunattomassa sängyssä(vanhempien), sohvalla tmv. nukkuvaa ja oleskelevaa pienokaista =). Ja toki imettäessä reunattomassa sängyssä kun pikkuisen selkä on reunaan päin, niin siihen taakse suojaamaan ja tukemaan kierähtämiseltä. =)

Vierailija
17/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tavallisilla tyynyillä pärjää. Eli on turha hyödyke ja vie paljon tilaa.

Itselläni imetystyyny oli hyvä tarvike, mutta kaikki ei tarvitse sitäkään.

Vierailija
18/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kun ei aina halunnut olla mun tyynynä:)

Ennen ruttasin tyynyjä ja peittoja reisien, pohkeiden, nilkkojen väliin. Kainaloon.

Mulla levottomat jalat ja en ketä, että jalat koskee toisiinsa makuuasennossa ja kylkiasento mun nukkumisasento. Tämä toi ihanan helpotuksen siihenkin.

Myös raskausaikana tämä oli ihana vatsantukija.

Vierailija
19/24 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosta ei saa sitä 40% alennusta. (Siin kuvassa on se ei alennusta merkki)

Vierailija
20/24 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olenkin mieluummin syöttänyt sängyllä kyljellään kolme lastani. t. 11

istuallaan imettämiseen. Makuullaan se oli tosi epämukavaa, sillä rinnat olivat (ja ovat) niin pienet, että piti olla tismalleen tietyssä asennossa, jotta vauva ylettyi syömään.

Varsinaiset imetystyynyt olivat liian matalia, jotta vauva olisi ylettynyt istuessani rintaan ja toisaalta liian kapeita, jotta hän olisi pysynyt niillä pitelemättä, joten käytin tavallisia, isoja tyynyjä. Ne olivat kohtalaisen napakoita, joten vauva ei uponnut niihin.

Aloittajalle: tuo voi hyvinkin pelastaa monta yötä loppuraskaudessa. Itselläni ainakin oli aina homma laittaa tyynyt sopivasti. Tosin melkein kaikki niistä olivat ylävartaloni alla, jottei mahalaukusta nousisi koko ajan tavaraa ruokatorveen polttelemaan. Polvien välissä oli myös yksi ja luulen, että tuollaisen isomman saisi mukavammin ja lisäksi nopeammin sopivaan paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme