Onko n.15km juosten pitkä matka ihan normaalilla lenkillä?
Jos juokset lenkillä 15km niin onko se paljon vai vähän? Vai sellanen peruslenkki?
Kommentit (10)
Juoksen normaalisti 5-8 kilometriä, pidemmät lenkit 10 kim. 15 km en ole juossut kuin muutaman kerran.
Normaalisti juoksen 8-10 kilsaa pari kertaa viikossa ja sitten kerran viikkoon tai kahteen pidemmän 15-20 kilsan lenkin. Juoksuvauhtini peruskuntolenkeillä on noin 9 km/h. Lyhyet vauhtikestävyyslenkit sitten pikkuisen kovempaa.
Säännöllistä (2-4krt/vko) ympärivuotista juoksuharrastusta, tai no hölkkäilyä pikemminkin, takana yli 10 vuotta, enkä kertaakaan ole käynyt noin pitkällä lenkillä. Maksimi ollu muistaakseni 12-13 km.
Kyllä tuon 15 km varmasti jaksaisi, ei se matka vaan se vauhti, mutta ei vaan nappaa. Oon tällainen "sunnuntaijuoksija" ilman sen kummenpia tavoitteita.
Normilenkki on 7-10km. Yli 20 km juoksen vain harvoin kun nivelet ei oikein tykkää.
Noin kerran viikossa juoksen tuon verran. Yleensä
10 kilsaa, jos aika kortilla niin 5 kilsaa.
Kesällä juoksen enemmän ja osallistun puolikkaisiin ja kokonaisiin.
N 40
olisi mullekin, juoksen myös ilmeisen hitaasti, n. 7min/ 1 km... Juoksuharrastusta takana jo 2,5 vuotta, mutta tuon kovempaa en pääse (eikä mun tarviikkaan :))
Mulla on lenkkivaihtoehdot 6, 9, 15 ja 20. Eka on palautumis- tai kiirepäivän lenkki, nuo kaksi keskimmäistä peruslenkkejä 3-4 krt/vko ja parikymppisen juoksen ehkä kerran kahteen viikkoon talviaikaan...kesällä joka viikko, kun on valoisaa aikaa pidempään.
siis että lenkki=tietty kilometrimäärä vai lenkki=tietyn ajan verran juoksemista?
Juoksen kerran-pari viikossa, olen juossut jo vuosia, mutta edelleenkään ei nilkat ja polvet tahdo kestää tuntia pidempiä lenkkejä. Tyypillisesti juoksen siis max. 10 km.
Onneksi nyt on päässyt lisäksi hiihtämään, ja kohta tulee taas rullaluistelukelit :)
Olen maratoonari, joten mulle pitkä lenkki on vähintään 20 km, pisimmillään 28 - 30 km. Juoksen pitkät lenkit yleensä 6 min/km vauhdilla.