E-pillereitten lopetus ja raskauden yritys... oliko näin että,
paras mahdollisuus raskautua on HETI kun on lopettanut pillerit, eli ei mitään kuukauden odottelua lopettamisen jälkeen (miksi muuten pitäisi odottaa)? Eli siis voiko raskautua heti samantien kun on syönyt viimeisen kiekon ja menkat tulleet, sen jälkeen?
Kommentit (4)
hedelmällisin aika on heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Olen tullut kolme kertaa raskaaksi toisesta luomukierrosta pillereiden jälkeen.
Suosittelen yrittämisen aloittamista heti pillereiden lopettamisen jälkeen, todellakin. Minulla on huono omakohtainen kokemus odottelusta, jota suositeltiin vielä 10 vuotta sitten. Odottelin muistaakseni 2 kiertoa (käytettiin kondomia) ja sitten kävikin niin, että endometrioosi alkoi jyllätä oikein voimakkaana, se siis oli alkanut ilmeisesti juuri ennen kuin aloitin pillerit ja pillereiden aikana pysyi hyvin aisoissa, mutta sitten kun lopetin pillerit, alkoi se todella vaivata melko nopeasti ja ainakin osittain siitä syystä en sitten tullutkaan raskaaksi luomuna. 7 vuotta yritettiin ilman hoitoja ja hoitojen kanssa ja viimein sitten erinäisten leikkausten ja hoitojen jälkeen tulin raskaaksi. Eli on sitä tullut useammin kuin kerran mietittyä, että ne kondomit olis saanut heittää hiiteen ja yrittää heti viimeisen pillerin jälkeen raskaaksituloa!
hetki raskaaksi tuloon. Mutta odotella ei tarvitse, yrityksen voi aloittaa heti. Mulla meni 3kk kummallakin kerralla kun aloimme yrittämään raskautta pillereiden käytön jälkeen. Tuon ajan minulla keho vaati että hormonitoiminta palautui normaaliksi. Ilman pillereiden käyttöä ennen yritystä, olen tullut raskaaksi heti, samoin kierukan poiston jälkeen.