Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen käynnistyksestä

Vierailija
09.03.2012 |

Tietäisikö joku, mikä on se lääke, jolla synnytys käynnistetään? Tai siis se, joka nautitaan suun kautta?

Minulla ei ole esikoisen synnytyksestä papereita enää tallessa, joten en voi tarkistaa siitä. Heräsi vain mielenkiinto, kun joku joskus mainitsi, että tuota käytetään aborteissa, ilmeisesti muualla Euroopassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cytotec se on ja kyllä sitä käytetään ainakin lääkkeellisissä keslenmenoissa. Se on johonkin muuhun tarkoitukseen kehitetty lääke, jonka sivuvaikutuksena on kohdun supistelu.

Vierailija
2/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista.

Tuossa jo googletin ja hämmästyin sitä, että tuota ei edes suositella synnytyksen käynnistämiseen, ilmeisestikään. Aika rajua meinki kieltämättä oli ja lopulta vauvakin joutui teholle tarkkailtavasti, kun veti krampeille ja suun ympärys muuttui siniseksi. Nopea synnytys (stressi) sen sitten aiheutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käynnistellään ensisijaisesti ilman lääkkeitä laittamalla pieni laajennin kohdunkaulaan, sellainen ballonki johon pikkuhiljaa laitetaan lisää täytettä, tämä ärsyttää kohdun käynnistämään supistukset.

Näin ainakin Helsingin synnytyssairaaloissa. Tämä on se ensisijainen käynnistysmuoto.

Vierailija
4/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovat puudutukset kun lähti niin kovat supparit. Sit olin joutua sektioon, koska puudutus taas vei supistukset. Huoh. Aikamoinen show.

Vierailija
5/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo oli -06. Neljä päivää käynnisteltiin ja sitten rysähti yhtäkkiä supistukset, jotka meinasivat viedä tajun. Siinä ei tosiaan kauaa vienyt, kun vauva oli jo maailmassa. Lapsiparka itsekin säikähti nopeaa ulostuloa.

Onneksi kakkonen tuli "luomusti" ulos vaikka oli päivästä kiinni, ettei käynnistetty.

Vierailija
6/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiduraalia, vaikka kuinka tyrkyttäisivät (kuten tekivät viimeksi). Se lopettaa mulla synnytyksen siihen ja taas ollaan kärräämässä leikkaussaliin. Hui! Eikä se cytokaan houkuttele. No, kai niillä numero kakkosilla on taipumus olla vähän nopeampia.

Vierailija
7/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käynnistellään ensisijaisesti ilman lääkkeitä laittamalla pieni laajennin kohdunkaulaan, sellainen ballonki johon pikkuhiljaa laitetaan lisää täytettä, tämä ärsyttää kohdun käynnistämään supistukset.

Näin ainakin Helsingin synnytyssairaaloissa. Tämä on se ensisijainen käynnistysmuoto.

Mistä lähtien näin? Mä sain tota cytoteckiä kohdunsuulle vielä kesällä 2010

Vierailija
8/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös käynnistettiin 3kk sitten laittamalla cytotekkiä kohdun suulle, toisena päivänä myöhään illalla meni vedet ja synnytys käynnistyi... Sain yhteensä 5 kertaa sitä.

Vierailija
9/10 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin cytotecia kohdunsuulle kesällä 2011 Naistenklinikalla. Ja yksi tabu riitti käynnistämään synnytyksen.

Vierailija
10/10 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmantena päivänä supistukset alkoivat ja olivat niin rajuja, että ensimmäinen vei kirjaimellisesti jalat alta. Jossain välissä kätilö ilmoitti, että "nyt laitetaan epiduraali, kun olet noin kipeä". Epiduraali epäonnistui ja minun käskettiin pysyä makuulla, jolloin aukeaminen pysähtyi. Uusi kätilö päätti vauhdittaa synnytystä oksitosiinilla, joka sai aikaan aivan helvetillisen kovat supistuskivut.

Nyt odotan toista ja toivon, että saan tällä kertaa synnyttää vähemmän lääketieteellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme