Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kymenlaakso! perheelle asuinpaikaksi KOTKA VAI KOUVOLA? perusteluja please.

Vierailija
09.03.2012 |

huomioonotettavat seikat, pvkodit, koulut? onko kokemuksia...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pk muutenkin

Vierailija
22/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä voisin kuulla mielipiteitä/ tietoja kaupungeista. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen.

Vierailija
24/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluisin tietää asuinalueen, jossa mahdollisesti lähekkäin sekä pk että koulu? onko koulut isoja? kiitos

ap

Vierailija
25/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorohoitopkodin nimi?

Vierailija
26/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin kaupungissa pitkään asuneena kotkalais-kouvolalaisena olen sitä mieltä, että Kotka on asuinpaikkana monella tapaa mukavampi. Kouvola on kätevä kaupungin sisäisten lyhyiden välimatkojen ja rautatieliikenteen takia, mutta muita plussia en Kotkaan verrattuna juurikaan keksi. Asunnot saattavat tietysti myös olla Kouvolassa jonkin verran edullisempia.

Tunnelma-asiat ovat jokaisen omia tuntemuksia, mutta Kouvolassa vaan mättää siinä suhteessa jokin pahasti. Kaikki on jotenkin tympeää. Omien kokemusteni pohjalta valitsisin ehdottomasti Kotkan, mutta ei Kouvolassa asuminenkaan ihmistä tapa.

Vierailija
27/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa päiväkodeista ja muusta vastaavasta löytyy kummankin kaupungin nettisivuilta.

Kotkassa taitaa olla useampikin vuoropäivähoitoa tarjoava päiväkoti.

Vierailija
28/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on Kuusankoskella, niin sieltä löytyy lähempää työpaikkaa alueita, joissa nuo sun kriteerit toteutuu, ettei kannata jumittua katsomaan vain Kouvolan keskustan asuinalueita. Itse en kyllä sitä puolta Kouvolaa tunne, mutta kuten joku sanoi, niin netistä löytyy päiväkodit ja koulut kyllä.

Eikä kannata ottaa tosissaan noita haukkumisia. Minusta Kotka on tasan yhtä ruma kuin Kouvolakin, enkä minä pidä kumpaakaan kaupunkia mitenkään yksioikoisen rumana, vaan kumpikin on keskustaltaan samantyyppisiä kaupunkimaisia ja keskustan ulkopuolella on kauniita alueita kummassakin.

Eikä täällä Kouvolassa ole mitenkään tympeää. Minulla ainakin on erittäin mukavaa täällä. Se tympeys tulee ihan ihmisestä itsestään.

Uutta sairaalaa on kyllä esitetty rakennettavaksi keskustaan. Mutta ei se ole mikään läpihuutojuttu, joten voi viedä 20 vuotta ennen kuin siitä tulee valmista. Sen varaan en vielä tässä vaiheessa mitään laskisi.

Vierailija
29/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouvolassa en ole asunut joten en osaa verrata. kotka kuitenkin lopettaa ala-asteita ja täällä kuten varmasti jokaisessa kaupungissa on "rauhattomia" alueita, joten asuinpaikka kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan. kotkansaarelle, karhuvuoreen tai ihan karhulan lähelle en lasten kanssa muuttaisi. suulisniemi, rauhala, otsola, mäntykangas tai vähän kauempana saksala,tavastila ovat hyviä alueita lapsille.

Vierailija
30/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka on kaunis kaupunki ja täällä on hyvät harrastusmahdollisuudet sekä hyviä rantoja. Ja kotkasta kulkee junakin, bussiyhteydet mielestäni hyvät. Lääkäriin ja hammaslääkäriin on kuitenkin vaikea päästä ja lapsen neuvola-ajatkin menevät usein aika pitkälle. Toisaalta taas keskussairaala on lähellä.

Vierailija
31/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kirjoittajaa 29. Perusteluina yleinen ilmapiiri, meri (suuri osa asuuinalueista sijaitsee itse asiassa saarilla), kauniimmat rakennukset, leppoisat ihmiset ym. Toki kaikki eivät pidä merestä. Itse koko ikäni rannikolla asuneena en osaisi kuvitella asuvani sisämaassa. Itse taas pidän Kotkassa siitä, että tämä on täällä kaakonkulmassa omassa rauhassa, eikä suurta läpikulkuliikennettä ole. Venäläisiä tosin on ostoksilla paljon Vaalimaan läheisyyden vuoksi, mutta ainakaan minua ei haittaa. Itselläni ei ole autoa mutta hyvin olen päässyt kapungin sisällä ostoksille kävellen ja bussilla ja mielestäni isompiin kaupunkeihin menee ihan tarpeeksi usein bussi/junavuoroja.

Millaista aluetta etsit? Pientaloaluetta vai kerrostalolähiöitä? Keskustassa (Kotkansaarella) ja Karhulassa on paljon rauhallisia kerrostaloja. Itse en Karhuvuoreen muuttaisi, etenkään lasten kanssa. Hovinsaari on mainettaan rauhallisempi. Siellä ainakin on päiväkoti ja ala-aste lähellä, eikä alakoulua olla lopettamassa. Pientaloalueista mukavia ovat esim. Hirssaari ja Mussalo (mutta kalliita), Ruonala, Metsola (tosin Metsolan koulua ollaan lopettamassa muistaakseni 2016), Korela, Karhulan eri osat. Maaseutumaista asuinaluetta ovat esim. Tavastila ja Pernoo.

t.kotkalainen