Kuinka vanhalla lapsella olette käyttäneet babysitteriä?
Jossain ketjussa sanottiin kaikkien katsovan kieroon äitiä, jonka lapsi nukahti iltaisin sitteriin 1-vuotiaana. Minkä ikäisenä teillä vielä käytettiin sitteriä, sikäli siis jos käytettiin?
Meillä on vielä 1 v 3 kk ikäisen lapsen kanssa käytössä joka päivä. Tyttö istuu siinä ja harjailee hampaitaan tai kampaa tukkaansa tai vaan katselee, kun teen aamutoimet vessassa. Muuten joutuisin laukkaamaan ympäri taloa jatkuvasti. En ole oikein muutakaan keinoa vielä keksinyt, eikä lapsikaan vastustele.
Kommentit (7)
Sen jälkeen lapsi oppi kiipeämään istuimesta (babybjörn 1-2-3) pois, eikä mitenkään turvallisesti. Nyt mulla ei ole enää mitään paikkaa, mihin saisin hänet paikoilleen vaikka suihkussakäynnin ajaksi.
vaikuttaa kyllä aika vanhalta sitteriin. Tai mistäs minä tiedän kun ei moista härveliä meillä koskaan ollut.
suostuu istumaan. :) En mä oikein näe eroa siinä, miksi on paha jos lapsi istuu sitterissä, mut hyvä jos lapsi istuu syöttötuolissa - siis jos tarkoitus on pitää lapsi paikoillaan.
Ole ap onnellinen, jos sulla on lapsi joka suostuu istumaan paikoillaan! Mulla kaksi poikaa, joiden pitäminen sitterissä on ollut ihan mahdotonta, ovat kiemurrelleet ja karjuneet siinä niin että lopetettiin sitterin käyttö ihan turvallisuussyistä muutaman kuukauden käytön jälkeen.
Jäi sitterin käyttö joskus n. 7-8 kk:n ikäisenä pois. Lapsi kiipesi siitä pois, eikä mitenkään hallitusti, vaan yritti tippua aina joltain reunalta päälleen, joten ei voinut enää pitää turvallisuussyistä. Ei olisi ollut toivoakaan, että olisin saanut lasta enää mitenkään pysymään sitterissä yli vuotiaana.
Ensinnäkään ne ei oo kukaan tykänneet missään iässä noin tylsistä hommista kuin äidin katselusta. Vaan pikkuvauvasta lähtien ovat halunneet tehdä jotain liikkuvaista. Ja koska tietenkään pikkuvauvana eivät vielä ole osanneet juurikaan liikkua, niin ovat sitten parkuneet siinä sitterissä.
Eli meillä ei sitteristä ole ollut iloa. Mutta kyllä kaikki lapset ovat siinä joskus olleet, kun on ollut pakko laskea käsistä jonnekin, että saa tiskikoneen ladattua, käydet pestyä, pyykit ripustettua, tms.
Sitteriä ei sitten olekaan käytetty enää sen jälkeen, kun lapset ovat oppineet konttaamaan. Näin ollen sitteri on ollut aina jotain puoli vuotta käytössä, ei sen enempää.
Ei siis ihme, että mielessäni yhtä tuttua ihmettelin, kun se sanoi, että tarvii vielä sitteriä ja lapsi osasi jo kävellä. Mielessäni ihmettelin, että mihin muka tuollaisen ison lapsen kanssa tarvii sitteriä, mutta en tietenkään sanonut mitään
Kun lapset ovat oppineet kontaamaan ovat pakolla vääntäneet itsensä pois sitteristä. Siis kaataneet sitterin jotta ovat voineet sitteri selässä kontata. Turvallisuussyistä siis lopetettiin sitterin käyttö silloin molemmilla.