Mistä ihmeestä löytäisin nuoria 20-30v äitikavereita espoossa?
Lähipuistot sun muut on käyty läpi ja puistossa tulee kyllä juteltua joidenkin kanssa, mutta ei niin, että voisi pyytää lenkkeilemään ja kahvittelemaan yhdessä. Ja kuolen tylsyyteen!! Vanhat ystävät ihan eri elämäntilanteissa ja toki nähdään heidänkin kanssa, mutta olisi niiiin ihana kun olisi päivällä seuraa jostakin toisesta äidistä, lenkkeillen ym...
Kommentit (11)
ja miksi se ikä on sulle niin suuri kysymys ja kynnys? Haittaako se jotain, jos joku onkin 34? Mulla on äitikavereita ikähaarukalla 22 v-45v, joilla suhtkoht samanikäisiä lapsia (mulla tosin osa lapsista jo vanhepia, vanhin 9 v) ja hyvin menee kaikkien kanssa - itse olen tällä hetkellä 35 v. Ei iän pitäisi olla este.
(numero 1)
en vain ole kovin uskonnollinen, niin tuntuisi oudolta mennä seurakunnan toimintaan mukaan. Ei ikä sinällään ole este MINULLE, mutta usein vanhemmat äidit tuntuu suhtautuvan jotenkin alentuvasti minuun, itse olen 24 ja lapsi on 1v. Ihan kivoja ihmisiä tuolla puistoissa ja muualla pyörii, mutta sitten tuntuu myös typerältä mennä tyrkyttämään omaa seuraa, kun kaikilla tuntuu olevan jo ne omat ystävät ja ympyrät.. On vaan niin yksinäinen olo :(
en vain ole kovin uskonnollinen, niin tuntuisi oudolta mennä seurakunnan toimintaan mukaan. -- kaikilla tuntuu olevan jo ne omat ystävät ja ympyrät.. On vaan niin yksinäinen olo :(
esim. perhejuttuihin haistelemaan, että millaista on :) Kynnystä saattaa madaltaa se, jos pirauttaa jollekin srk:n työntekijälle ja kysyy toiminnasta, sekä kertoo esim. pohdinnastaan, että pitäisikö olla uskonnollinen vai ei. Mun kokemukseni on sellainen, että srk:n työntekijät usein tosi lämpimästi ja vilpittömän oloisesti toivottavat tervetulleeksi mukaan.
Ja sitäpaitsi: ainakin ev.lut. seurakuntien perhe- ja lapsitoiminnassa on mun ymmärtääkseni mukana myös ihmisiä, jotka ei tule uskonnollisesta taustasta, eli sikälikin kynnys on matala. Seurakunta on kaikille - tule sellaisena kuin olet.
päin Espoota asut? Mitä kalliimmat asunnot, sitä vanhemmat äidit. Minä olen 36 ja tällä alueella suuri osa taapero/vauvaikäisten äideistä samaa ikäluokkaa, mutta myös niitä vähän nuorempiakin löytyy.
Kiitos vinkistä seurakunnan toimintaan - en vain ole kovin uskonnollinen --
Jos "usko" on niin lämminhenkistä ja koskettavaa kuin tässä pienessä videossa kuvaillaan, niin silloin rima kyllä on positiivisessa mielessä tosi matalalla :) http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
Jos tämä video koskettaa sinua tai herättää sinussa mitä tahansa; vaikka kuinka pientä, niin ehkä sinussa silloin on pieni uskon siemen.
lenkkeilemään tai kahvittelemaan sieltä puistosta ketään? Siksi, että et halua juuri heitä vai siksi, että he ovat sanoneet, että älä sitten pyydä mua mihinkään, haluan vain tavata puistossa?
Etsit jonkun, jolla ehkä suunnilleen saman ikäinen lapsi ja esität kutsun. Siitä se lähtee itse kullakin, ei siinä oikein mitään poppaskonsteja ole.
Mulla ainakin tämä on toiminut omiin tarpeisiin ihan hyvin, täällä Espoossa, aikoinaan alle 30:nä.
perhekahviloissa tai vastaavissa? Ja komppaan kyllä tuota, että puistosta voi pyytää myös ihmisiä kahville. Vaikka silleen, että tulisitteko Vilman kanssa meille joku päivä leikkimään kun nuo lapset näyttää viihtyvän hyvin yhdessä, voisivat vähän harjoitella yhteisleikkiä.
mutta tuntuu että niissä on yleensä aina vanhempia ja niin kovin erilaisia äitejä. Tulen kyllä kaikkien kanssa toimeen ja ihan mukavahan vanhempienkin kanssa on rupatella. Lähipuistossakin keski-ikä selvästi 30-40v.. Ei vain kukaan tunnu niin samanhenkiseltä ja se juttelu on niin small talkia ettei siinä viitsi alkaa kahville pyytämään :/
ap
Ne on mukavia myös lapsille, kun saavat touhuilla omiansa ja äidit voivat siinä sivussa rupatella keskenään. Ne on kaupungin ylläpitämiä.
Et maininnut lapsesi ikä, mut myös vauvoille on omia ns.ryhmiä viikoittain.
oman kokemukseni mukaan ihan tavallisessa seurakunnan toiminnassa on erityisen hyvät nmahdollisuudet, että juttelu nimenomaan EI jää vai small talkiin :) Kuten sanottu, kokemuksesta voin suositella. http://www.espoonseurakunnat.fi/perheet