Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en osaa ajatella mitään muuta kuin sisustusta :(

Vierailija
09.03.2012 |

Nyt voin myöntää jo itselle, minulla taitaa olla pakkomielle sisustukseen. Alkaa mennä jo sairaalloisen puolelle. Siirtelen tavaroita joka päivä, selaan sisustusaiheisia nettisivuja ja lasken rahoja, miten saisin tietyn esineen hankittua. Saatan ostaa jonkun tosi kalliin koriste-esineen ja tajuan vasta päivien päästä, jos tajuan ollenkaan, ettei se kovin pieni raha ollutkaan.

Haluaisin ajatella välillä jotain muutakin. Mutta nämä rumat seinät ja vanhat huonekalut ahdistavat päivä päivältä enemmän. Haluaisin heittää kaiken roskiin ja kalustaa kokonaan uusiksi.

Joskus yksin asuessani saatoin jopa yöllä alkaa vaihtamaan järjestystä ja sitten itkin kun en pitänytkään siitä. En osannut mennä nukkumaan vaan kaikki oli siirrettävä saman tien paikoilleen. En uskalla edes arvioida kuinka paljon olen käyttänyt rahaa esim. pelkästään verhoihin, joita olen ostanut useammat, koska kotona olen huomannut ettei ne sopineetkaan tänne. Miksihän muuten kadun lähes jokaista ostosta jälkikäteen..

Minulla ei ole muita tavoitteita kuin kaunis kotin, johon joku päivä olisin tyytyväinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et ole tyytyväinen itseesi ja koitat saada kovinkin kaunista kulissia pystyyn, hinnalla millä hyvänsä.

Et sä tule olemaan ikinä tyytyväinen sisustukseen jos et saa itseäsi kuntoon.

Vierailija
2/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa? Nimittäin turvanhakemiselta ja rakentamiselta tuo minusta kuulostaa - maksoi mitä maksoi.

Ja kuitenkaan se ei tuo sitä perimmäistä tyydytystä mitä haet, näin kyökkipsykologin näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku on sanonut, että riippuvuuden erottaa siitä, että ihminen ei esim. käytä nettiä vaan netti käyttää ihmistä.

Onkohan sinulle käynyt niin, että sisustus on alkanut käyttää sinua, vallata ajatuksesi ja kapeuttaa elämääsi, vaanien sinua jopa yöllä? Vähän kärjistetysti ehkä ilmaisen nyt.

Mutta sinun ehkä kannattaisi kysyä jotain näistä itseltäsi:

Miksi kodin on oltava kaunis (liiallisen)? Minkä merkityksen sille annat? Kompensoitko sillä jotain? Mitä muuta haluaisit ajatella, tehdä, toimia, jos sisustus ei enää valtaisi mieltäsi? Mitä sinulle tulee mieleen sanasta vapaa? Miksi arvelet, että ostamalla oikeita esineitä olisit sitten lopulta tyytyväinen? Mitä oikeastaan kaipaat sen alla? Mitä "koti" loppujen lopuksi on?

terveisin meiju, diakoni

Vierailija
4/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa? Nimittäin turvanhakemiselta ja rakentamiselta tuo minusta kuulostaa - maksoi mitä maksoi.

Ja kuitenkaan se ei tuo sitä perimmäistä tyydytystä mitä haet, näin kyökkipsykologin näkökulmasta.

ja mulla on menneisyydessä tapahtuma, jossa perusturvallisuus kärsinyt. Varjostaa ehkä vieläkin hiukan elämää, kertoisitko lisää!

Vierailija
5/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on menneisyydessä tapahtuma, jossa perusturvallisuus kärsinyt. Varjostaa ehkä vieläkin hiukan elämää, kertoisitko lisää!

ihailen kauniita sisustusblogeja ja yritän ottaa niistä mallia, kun niissä on jotankin niin rauhallinen ja turvallinen tunnelma. Ajattelen ehkä että omasta elämästäkin tulisi jotenkin "huolettomampaa" ja sellasta kiiltokuvamaista.

Vierailija
6/6 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tästä loppua tule. Rahaa sais palamaan tuhansia ja tuhansia, mutta ei ole mistä ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi