Mikä olisi sopiva summa maksaa naapurin tytölle
koiran ulkoiluttamisesta?
Nyt olisi tilanne että tarvittaisi kiperästä jotain pientä apua arkeen mutta paljonkohan tällaisesta pitää maksaa? Naapurin 15.v tyttö jo kävi itse kysymässä voisiko alkaa käymään koiramme kanssa lenkillä? Ja ajattelin jos kävisi vaikka 3 kertaa viikossa? Onko kenelläkään tietoa?
Paljonkohan mahtavat pyytää esimerkiksi Dogsitterit?
Kommentit (14)
Meillä 14.v naapurin tyttö käy n. 3 kertaa viikossa ulkoiluttamassa koiraamme, noin puolen tunnin lenkillä. Annamme 25 euroa per kerta, mutta toki vähempikin riittäisi.
Onpa hel.etin hyvä palkka, oikein lääkärinpalkkaa...wow....! No, nuoret saa 8-10e tunnista kun aloittavat työelämässä teininä joten ehkä 5-8e kerrasta antaisin, onhan se tytölle hauskaakin eikä hän näe sitä työnä. Eli jos kolme kertaa viikossa käy tunnin lenkki antaisin sen 25e / viikko.
Minäkin ottaisin duunin tuosta rahasta, vaikka ei pikkurahasta olekaan sillä tavoin pula.
Sanoisin, että 5 Euroa/krt ja ehdoton maksimi. Sekin tekee jo 60 Euroa/kk ja se on 15-vuotiaalle tosi hyvä palkka. Hommahan on hänelle samalla hyödyllinen ja koiranulkoilutusta ei voi verrata vaikka pienten lasten hoitoon. Sitä paitsi harvoin koiralenkki on yli 30 min.
Tiedän, että se 25 e. \ kerta on aika paljon, mutta tytön vanhemmat puhtaasta auttamisen halusta auttanut kuiten paljon meidän kahden pienen lapsen hoidossa jne.
Meillä eletään puhtaasti miehen tulojen varassa nyt kun minä kotihoidontuella. Mies tienaa vähän reilu 11€/h. Tiedän, paska palkka mutta minkäs teet kun muuta työtä ei löydy.
Mutta olisi erittäin kohtuutonta maksaa 15-vuotiaalle parempaa palkkaa n. 1/2 tunnin hommasta kuin mitä meillä mies tienaa. Mies tekisi 2,5h töitä tuosta puolesta tunnista ja siitäkin maksaisi vielä verot! :D
Mutta joo, tuo 5€ kerta kuulostaisi jo meidän pussille sopivalta mutta onkohan tuo taas liian pieni summa? Mielipiteitä?
T. Ap
tuo 5 e on liian pieni raha, tyttö on kohta ulkoiluttamassa naapurin koiraa isommalla palkalla.
Ymmärrän kyllä, että ei kaikilla ole varaa maksaa 25 € per kerta, mutta kymppi vois olla aika sopiva...?
Muista kuite että jos tästä tulee teidä perheessä liia iso numero, nii voit kieltäytyä. Tyttö varmasti löytää koiria muualta, ja te varmasti jaksatte omat koirat lenkittää... Sanot tytölle, että rahapussi ei nyt oikein salli ylimääräisiä menoja, mutta ilmoitat jos lenkittäjälle tulee käyttöä myöhemmin.
Varmasti tuon ikäinen ymmärtää.
vastaleivottuja sämpylöitä tai pullia. Pakkasesta marjoja tai mehuja. :D Villasukkia..
Ääh, ei taitais 15.v osata arvostaa :D Vaikka kauemmin nyt pullien leipomisessa menee kun koiran lenkittämisessä. Huaah. Ehkäpä tuo pitää tosiaan jättää. Meille on tosin tulossa vauva ja mun raskauspahoinvointi on jotain aivan järkyttävää, sillä tämä olisi ihan hyvä tilapäinen juttu. Mutta helkkarin kova palkka olisi 10€ puolelta tunniltakin verottomana.
Pitäisiköhän itsekin käydä kyselemässä naapurin koiraperheiltä jos voisin lenkittää heidän koiria :D Sieltähän tulisi viikon kauppakassirahat jos saisi esim 3 perhettä. Voisi olla melkoinen lottovoitto jos joukkoon sattuisi muutama perhe jotka olisi yhtä avokätisiä kuin tässä ketjussa oleva 25€/kerta! :P
Ap
ehdota että käy vaikka 5 kertaa puoli tuntia per vko ja 2 e kerta eli 10 e vko. pitempi lenkki vaikka 3-5 e..
Jos tyttö itse tarjoutuu, niin ehkä vaan tykkää koirista ja saa siitäkin iloa. Ja ei mun mielestä tuollaisesta hommasta enempää voi maksaa. Nuorihan oppii muuten, että raha kasvaa puissa.
sehän olisi jo 80e kuussa kuitenkin, iso raha nuorelle.
Ap tervetuloa vaan meille lenkittää meidän koiraa ku tyttökin on muuttamassa :D
Minä maksaisin vitosen tunnilta ja sopisin, että minkä pituisia lenkkejä tekee (ettei ala kävelyttää koiraa kolme tuntia kerrallaan tienatakseen enemmän).
Ja mun mielestä se on liikaa. Siis kympin tuntipalkka, kun puoli tuntia lenkittää. Melkein saman kuin luuseri-äitinsä prkl :-)
Mutta toisaalta tiedän, etä se on naapureille iso apu ja lenkitys satunnaista, ei edes joka viikko, niin tuskinpa menee naapurit konkkaan. Erityisen kivaa tässä on se, että nuori pääsee työn makuun, opisikohan vaikka arvostamaankin itse ansaittua rahaa.
Ei halua
Ap