Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsille opetetaan

Vierailija
08.03.2012 |

että on niin maan kauheeta jos seitsemänvuotiaan maijan näkee alasti naapurin ville vaikka uimahallissa?

Siis lapsiahan ne on. Ainakin musta oli aivan luonnollista, että oma 9-vuotias saunoi parhaan kaverinsa(eri sukupuolta)ja tämän veljen kanssa alasti. Siinä ei paljoa punasteltu. Hauskaa oli.

Ymmärrän kyllä että murrosiän kynnyksellä, mutta jo kuusi, seitsemänvuotiaat pitää saunottaa eri vuoroissa. En ymmärrä miksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alastomuus on sopimatonta, myös lasten alastomuus.

Onhan näitä pedofiliasyytteitä ja lastensuojeluilmoituksia tehtailtu, kun isä saunoo kolmivuotiaan tyttärensä kanssa.

Niin se vaan on, ylikorostunut alastomuuden seksuaalisuus laittaa meidät kaikki vaatteisiin.

Mitä tulee naapurin Villeen, niin yhteiskunnassa on mentävä tietyillä säännöillä. Ei siis erikseen ehkä tarvitse kertoa lapselle, että erisukupuolista kaveria ei saa nähdä alasti, mutta säännöistä on pidettävä kiinni. Myös, koska kaikki kehittyy eri aikaan - eli raja on vedettävä tarpeeksi nuoreen, ettei vaan tule edes riskiä todellisestä häpeästä.

Vierailija
2/6 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan kuullut, että kukaan olisi tätä erityisesti opettanut. Musta itsestä alkoi tuntua jo kouluikäisenä, ettei ole kivaa olla alasti vastakkaisen sukupuolen edessä. Mielestäni vanhempien pitää kunnioittaa tällaista tunnetta. Kiva jos jollakulla on mutkattomampi suhtautuminen tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaarallista, jos aikuiset näkevät toisensa alasti?

Itseasiassa ei tuota lapsille niinkään opetata. Kun alastomuus on kulttuurissa salattua, niin kyllä ne sen hiljalleen itsekin hahmottavat. Joudun toki selittämään nytkin lapsille, miksi äiti ja isä eivät ule uimahallissa samaan pukuhuoneeseen.

Olen minä aikuisena sanunonut naisten (siis itse mies) kanssa eikä siinäkään punasteltu. Silti en kuvittele, että voisin mennä naisten puolelle sauanaan - sääntö on, ettei alastomuutta näytetä ja säännöstä poiketaan erillisellä sopimuksella.

Vierailija
4/6 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan kuullut, että kukaan olisi tätä erityisesti opettanut. Musta itsestä alkoi tuntua jo kouluikäisenä, ettei ole kivaa olla alasti vastakkaisen sukupuolen edessä. Mielestäni vanhempien pitää kunnioittaa tällaista tunnetta. Kiva jos jollakulla on mutkattomampi suhtautuminen tähän.

Vierailija
5/6 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se esikoinen tulee siihen ikään ettei edes isänsä kanssa saunaan halua, niin ne pikkusisarukset matkivat. Meillä alastomuus on aina ollut luonnollista. Mun mies opetti mutkin olemaan sinut itseni kanssa ja olinkin aika ihmeissäni, kun teini alkoi tosi aikaisin käyttäytymään samallalailla kuin mä pienenä. Kai se sitten on geeneissä. Mutta tosiaan, lähinnä tuo nolostelu tulee varmaan niistä isosisaruksista tai sitten nolostelevista vanhemmista.

Vierailija
6/6 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallin ymmärrän hyvin, että on naisten puoli ja miesten puoli.

Kotona, sukulaisissa, kavereilla tms sitten voikin tehdä mikä itsestä tuntuu parhaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi