Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ryyppäsi aamu neljään, onko alkoholisti? nyt tulee vuodatus...

Vierailija
08.03.2012 |

Ei juo esim. joka viikonloppu, mutta noin 2-3 kertaa kuukaudessa ja yleensä kunnolla humalaan. sit välillä noin 4 pulloa olutta esim. kerran viikossa. Yleensä sanoo lähteväsnä KÄYMÄÄN ulkona, mutta jääkin juomaan, juominen venyy noin aamu neljään, tai viiteen. Kaveripiirissä juodaan , (monella ei perhettä, meillä on lapsia).

tätä jatkunut koko liiton ajan, noin 5- v. Välillä lupaa olla juomatta, on sit noin kuukauden ja taas sama. valehtelee menoistaan, tulee humalassa kotiin ja sanoo että miksi valitan. oon nähnyt liikaa (lapsuus) alkoholismia, en jaksa enää. onko hän alkoholisti? omasta mielestään tietty ei. mutta ei pysty esim. jättämääm juomistaan yhteen/kahteen lasiin. tän myöntänytkin.

noin kk sittten palasi juomasta aaamu kuudelta, tulostin avioeropaperin, sanoin että laittakoon nimen alle. lupasi lopettaa, ehdottomasti

. no eiliseen oli juomatta, eli se siitä lupauksesta TAAS. Aamulla tänään vein lapset hoitoon, tulin kotiin ja pimahdin miehelle. laitoin sen ulos kodista. huusin ettei tarvi tulla takaisin. kysyin miksi lupailee tyhjiä lupauksia. ei vastannut. naureskeli mulle. luulee etten pysty eroamaan.

mutta mun mittani on täynnä. tää vaikuttaa muhun, ahdistun ja uskon et vanhemmat lapset aisitii sen. eroa pelkään, koska varsinkin 8

- vuotias lapsemme erittäin kiintynyt isäänsä, tai oikestaan kaikki muksut. Särjenkö heidän sydämensä? myös seesteisiä perhehetkiä mahtuu elämään. mut nää ryypiskelyt repii aina haavat auki, lupaukset petetään, en voi luottaa jne. MItä teen, onko hänellä alko-ongelma?

pyydän että te jotka ootte samantapaista kokeneet, ottakaa kantaa? en halua tehdä väärää ratkaisua. mutta tällainenkin elämä ahdistaa ja miten vaikuttaa lapsiin pidemmän päälle. mitä teen.. voiko mies muuttua+ oon sanonut että apua saa jos haluaa, hän sanoo että pystyy olemaan ilman alkoa jos haluaa, ei kuulemma mitään apua tarvitse.

olen kiitollinen asiallisita kannanotoista, tarvitsen tukea päätökseeni :( kyynel

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui että halusi taas selitellä tekojaan. mutta valhe paistaa sieltä läpi, mm. siitä että missä on ollut yön. muka kaverin luona istunut, vaikka tiedän että baarissa, ei sen menevät kaverit muutenkaan kodissaan istu. miksi pitää valehdella. koko pv tää on vaivannut mua, eikä oo eka kerta. onneksi ulkoilu vei vähän ajatuksia muualle. sanoin kyllä että voi yöpyä siellä kaverillaan, en odota kotiin illalla. katotaan tajuaako jäädä sinne, tosissan en jaksa enää. pitää taas purkaa mieltä tänne.

jos jää kaverilleen, niin tiedän että yks askel on otettu siihen suuntaan, että meidän tiet menee tosiaan eri suuntaan. kotiin saa tulla, kun pystyy asioista keskustelemaan REHELLISESTI.

ap

Vierailija
2/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa pitää hauskaa kavereiden kanssa ja yrittää piilotella sitä sulta, koska tietää miten suhtaudut. Silti tuo on tietenkin teidän perheessä ongelma, koska stressaa sinua noin paljon. Jos ette halua erota, teidän kai pitäisi keskustelemalla päästä johonkin lopputulokseen, jonka molemmat voivat hyväksyä. Helppo sanoa, tietenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luitko ketjun? alkoholismia on monenlaista, ap:n mies ei psyty olemaan kohtuu juoja, pakoilee myös vastuuta, unohtaa muun kun juo. ei tuo minusta ole pelkkää hauskanpitoa kavereiden kanssa. taidat itse olla samanlainen "hauskanpitäjä"..

mulla ero tuli juuri tuollaisesta vastuunpakenijasta, jolle se pullo ja humala oli tärkeempää kun perhe.

Vierailija
4/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kyse nyt siitä onko mies alkoholisti vai se, kärsiikö ap ja perhe tästä elämänmenosta, jota hänen mies harrastaa. tuo ei oo lapsiperhe elämää. tää mun mielipide.

Vierailija
5/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea vastauksia, mutta:

3 vkl/kuukaudessa juomista? Sehän on käytännössä joka viikonloppu. Sitten vielä viikollakin ainakin kerran? Eli äkkiseltään laskettuna hän ryyppää sellaiset 7 KERTAA KUUKAUDESSA!!!? Minusta tuo on selkeä alkoholiongelma. Todellakin.

Vierailija
6/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lla tässä on alkoholiongelma.

Vierailija
7/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noin 2-4 krt kuukaudessa kunnon humalaan. voi juoda myös arkena. mutta on ongelma.

Vierailija
8/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiasta juomisesta on se: että alkon käyttö haittaa jotakuta tai useampaa läheistä. Mitä jos ottais alkuun asumuseron, mietintä aikaa molemmille. Kyllä tuo ongelma on ja tosi paha lapsille, et joutuvat seuraamaan tuollaista ja pitävät normaalina. Ettehän edes pysty suunnittelemaan mitään, kun mies yllättäen ryyppyreissuilla!

Aika säännöllistä ja pakonomaista ryyppääminen perheen isälle, valitettavasti tuotakin pidetään niin normaalina nykyisin, mutta sitä ei todellakaan ole. Voi olla et mies pitää potkasta lopullisesti pihalle, et ymmärtää raitistua tai sitten ei. Mieti minkälaista elämää haluat elää ja mitä elämää toivot lapsille. Voihan isä jatkaa lasten elämässä mukana vaikka ero tulis.

Moni alkoholisti on tosi mukavia tyyppejä ihmisenä, mutta ongelmaa se ei vie pois.

Vierailija
9/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun mieheni tekisi noin, se olisi samantien tapaaminen lakimiehen kanssa ja mies ei näkisi lapsiaan koskaan. veisin sen urpon rahat ja talot samassa prosessissa, koska on alkkis niin todennäköisesti joisi ne kuitenkin.

Vierailija
10/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryyppääminen häiritsee perhe-elämää, on kyse alkoholismista! Tässä ketjussa moni selittää suuna päänä, että "miehen toiminta on täysin normaalia". Entä jos perheen ÄITI joisi itsensä humalaan 4-8 kuukaudessa? Samat mammat huutaisi kuorossa, että "lapset pois huonolta äidiltä".

Vierailija
11/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryyppääminen häiritsee perhe-elämää, on kyse alkoholismista! Tässä ketjussa moni selittää suuna päänä, että "miehen toiminta on täysin normaalia". Entä jos perheen ÄITI joisi itsensä humalaan 4-8 kuukaudessa? Samat mammat huutaisi kuorossa, että "lapset pois huonolta äidiltä".

mutta tästä nyt tulee kuitenkin sellainen mielikuva, että asia haittaa vain ap:ta. Onko apn lapsuuden traumat kenties osasyynä että on ylihysteerinen jos mies nyt 2 kertaa kuussa käy rellestämässä kavereiden kanssa ja ap kyttää kelloa pyörien sängyssään kun miestä ei kuulu kotiin. Oikeesti, kuka jaksaa edes odotella miestään ryyppyreissulta kotiin pinna kireenä? Kyllä minä vaan nukun ja luotan siihen, että routa porsaan kotiin ajaa.

Vierailija
12/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

mutta tästä nyt tulee kuitenkin sellainen mielikuva, että asia haittaa vain ap:ta. Onko apn lapsuuden traumat kenties osasyynä että on ylihysteerinen jos mies nyt 2 kertaa kuussa käy rellestämässä kavereiden kanssa ja ap kyttää kelloa pyörien sängyssään kun miestä ei kuulu kotiin. Oikeesti, kuka jaksaa edes odotella miestään ryyppyreissulta kotiin pinna kireenä? Kyllä minä vaan nukun ja luotan siihen, että routa porsaan kotiin ajaa.

[/quote]

Olen tuo vastaaja, jota lainasit (numeroa en muista).

Totta kai ap:ta stressaa nykymeno, koska nythän mies tulee ja menee miten haluaa eikä ota vastuuta perheestään. Ap:han kertoi miten mies oli aamulla tullut kännissä kotiin, kun hänen olisi pitänyt mennä töihin. Ylihysteerisyyttä?

Vierailija
13/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Olen tuo vastaaja, jota lainasit (numeroa en muista).

Totta kai ap:ta stressaa nykymeno, koska nythän mies tulee ja menee miten haluaa eikä ota vastuuta perheestään. Ap:han kertoi miten mies oli aamulla tullut kännissä kotiin, kun hänen olisi pitänyt mennä töihin. Ylihysteerisyyttä?

no sit kyllä pahoittelen, en lukenut niin pitkälle että tuo olisi tullut esiin, että ei siis edes töihin kykene. Asia sitten aivan eri!

Vierailija
14/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hieman huvittuneenakin ( tilanteesta huolimatta!) lueskellut näiden vähättelijöiden ja "toi on normaalia, vika on ap:ssa" tekstejä. kirjoitelkaa vaan, jokaisella mielipide. siksihän tää palsta on, et jokainen voi laittaa mielipitensä/ajatuksensa.

mutta totuus on, että niin moni asia on mennyt pieleen ( pettyneet on niin lapset kuin minäkin)juomisen takia, riitoja isompikin lapsi kuullut( ikävä kyll)ja mies juonut vaikka ois ollut mikä tilanne seuraavana päivänä( mun työt, hänellä työpäivä, lasten lomavk ym)ja monia muita juttuja juomisen takia on mennyt pieleen, kun mies on aamuun asti poissa ja makaa seuraavan päivän.

jos tuollainen on jollekin normaalia, niin hyvän elämän eväät on teillä hanskassa. tiedättekö mikä stressi tulee kun toinen on sanonut tulevansa kotiin noin klo 2, ja vielä 5.00 ei miestä näy. eli olen ylihysteerinen ? jonkun mielesttä ehkä, mutta jos tietäisit taustat, et haukkuisi täällä.

tulee mieleen sekin kun oli kaverin kyydissä yhden ryyppyreissun päätteeksi, tyyppi ajoi autolla ulos ja hain miehen seuraavana päivänä sairaalasta paikkailtuna. myös poliisi on kolkutellut ovellamme klo 5.30, etsinyt miestä, syistä ei enmpää.

joo olen vain ylihysteerinen, lapsuuden traumoista kärsivä akka. no onneks en oo, vaan ajattelen sitä mikä PARHAAKSI MULLE JA LAPSILLE. ONNEKSI se selkenee koko ajan mitä aijon tehdä, mies saa elää omillaan ja miettiä elämänsä suuntaa.

eikö oo kamalan VÄÄRÄ päätös teidän mielestä jotka ajattelette että mulla on ongelma ja miehen käytös IHAN NORMAALIA. Sääliksi käy , jos joku tuollaista elämää pitää hyvänä lähtökohtana lapsille. Onnea teille. mutta ymmärrän että tänne palstalle kirjoittaa myös ne, jotka ei oo täysin tasapainossa itsensä kanssa.

Onnittelen myös itseäni, että vihdoinkin uskallan katsoa totuutta silmiin ja huomata mitä mun tarvitsee tehdä.

Ap

Vierailija
15/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valehdella ei saa vaan miehen pitäisi reilusti kertoa, että menee kavereiden kanssa juhlimaan.

Et voi vaatia aikuiselta mieheltä täydellistä absolutismia vaikka olisit itse täysin raitis ja lapsuudessa kärsinyt alkoholismista. Jos mies joi jo seurusteluaikana eikä valehdellut olevansa raitis niin tiesit itse millaisen miehen lasten isäksi otit.

Siis jos työt ja perhe-elämä sujuu muuten ok niin miksi mies ei saisi vähän juhlia...tietenkään aamuun asti ei tartte vetää sitä viinaa vaan voi istua iltaa kaveriden kanssa ja tulla kotiin sovittuna aikana.

Alkoholismia ei määritä se kuinka usein juo, vaan se miten juomiseen suhtautuu. Alkoholistilla on pakonomainen suhtautuminen juomiseen.

Olen elänyt lapsuuteni alkoholistin seurassa ja tunnistan itsestäni alkosolismin piirteitä. Juominen haittaa elämääni monella tavalla. En osaa puuttua siihen pitkällä aikavälillä. Aina ajoittain homma on hanskassa. Työssä pystyn käymään ja lapsista huolehtimaan.

Omasta kokemuksesta sanoisin, että miehesi juominen on pakonomaista. Se haittaa arkeanne ja vie sinulta (lopulta myös lapsiltanne) voimia. Ei ole tervettä, että aikuinen ihminen nukahtaa autoon tai jättää tulematta kotiin, kun on sovittu.

Paljon voimia ratkaisun tekemiseen!

Vierailija
16/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

78, voimia tarvitaan ja jostain ne ammennan. ap

Vierailija
17/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ääni

hirvittää et jolleki on normaalia. et lähtöoletus on se et ryyppääminen on ok sitä ei edes kyseenalaista...normaali tapa rentoutua hieno juttu juu

Vierailija
18/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olisi tämmöisiä vastauksia saanut, jos olisit heti aloituksessa kertonut koko stoorin. Aloituksesi on harhaanjohtava.

Vierailija
19/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olin tosi väsynyt ja ahdistunut muutenkin kun aamupäivällä kirjoitin. sitä sun on ehkä vaikee ymmärtää!tuliko ees mieleen? tuskin.

ja joillekkin tuo juominen nyt vaan on normaalia, vaikka mikä ois, esim. juurikin alko-ongelmaisille. osa vastaajista voi puolustella juomista jo siksikin että käyttävät itse sitä reilusti. tälläiseen törmännyt oon ihan siviilissäkin.

mutta että koko elämäntarina ois sit pitänyt tänne laittaa. moni ymmärsi kyllä vähemmästäkin et missä mennään.

ap

Vierailija
20/100 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli alko-ongelma.

Saatettiin ottaa yhdessä lasilliset kun lapset kävivät nukkuun. Viikonloppuina saatettiin juoda pullo punkkua kaksin. Tämän lisäksi vaan mies tapasikin juoda lisää alkoholia joka ilta kun minä olin jo käynyt nukkuun. En tiennyt tästä, mies kätki nämä tissuttelupullot. Ei juonut kunnon kännejä vaan semmoset 3-4 annosta. Mut kun nää yhdistettiin siihen mitä oltiin yhdessä juotu (jos oli juotu) ja siihen että se tapahtui joka päivä, niin ongelma oli syntynyt.

Lisäksi mies ei pystynyt lopettamaan juomista kesken illanvietoissa vaan joi itsensä örvellyskuntoon.

Sitten kun kerran sattumalta löysin salapullon ja epäilys heräsi, aloin tarkkailla pullon tyhjentymistä ja muutenkin miehen kuntoa. Sain hänet kiinni itseteossa ja hän lopulta myönsi ongelmansa.

Pidettiin naamanvalkaisu yhdessä ja puolen vuoden juomattoman tauon jälkeen on nautittu yhdessä n kerran kuussa pari lasia jotain viiniä. Sen lisäksi ei kummallakaan ole muita juominkeja, eikä salapulloja enää löydy ja nukkumaankin käydään yhtä matkaa. Ongelmaa ei ole enää. Juominkeihin en silti miestä päästä juomaan. Saa mennä saunomaan, mutta tietää itsekin että siitä se putki voisi alkaa.

Että kun sanotaan ettei alkoholismista voi parantua, niin ainakin tällä tyypillä homma on nyt hanskassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi