Taas synttärikutsu edellisenä päivänä!
Päiväkodissa tuli iloisen hymyn kanssa synttärikutsu - huomiselle. Kiitos kutsusta, kiva kun kutsuitte, mutta ihan oikeesti, huomiselle?
Tuleeko eräille omien lasten synttärit yllätyksenä joka vuosi, vai onko pelkkää piittaamattomuutta? Meillä olisi ollut tänään vieraita tulossa koko illaksi, nyt joudutaan perumaan se että ehditään ostamaan lahjaa! ILMOITTAKAA AJOISSA JUHLISTANNE!
Itse pyrin laittamaan kutsut edellisellä viikolla, että välissä on viikonloppu ja ainakin pari arkipäivää, että ehtii hankkia lahjan ilman kiirettä. Onko tosiaan liikaa pyydetty, että muut pyrkisivät samaan? Tai kutsuisivat edes pari päivää aikaisemmin?!
Kommentit (19)
kutsut aina 2-3 viikkoa ennen. lisäksi meiltä löytyy lahjalaatikko jossa paljon eritylisiä kamoja, my little pony, prinsessakamaa, hello kitty kamaa, koruja, yms. niistä aina kerään paketin. ostan aina alesta mutta lahjaksi menee ovh. hinnoiltaan aina vähintään 20 e edestä tavaraa vaikken olisi siis maksanut kuin kympin. ostan aina kun osuu kohdalle eli koskaan ei tarvi stressata ostoja. suosittelen. näin täällä muutkin äidit toimii.
Haluan ostaa lahjan saajaa ajatellen enkä noukkia varastosta. Eikä meillä ole varaa mitään leluvarastoja pitää. ei ole mielestäni liikaa vaadittu antaa vieraille muutamaa päivää aikaa valmistautua. Meillä päin ei ole muillakaan mitään varastoja, ei pitäisi joutua sellaisia pitämään.
ap
mutta vähän oudolta kuulostaa tuo lahjan ostaminen: että vieraiden tulo pitää perua lahjan ostamisen takia? Asutteko ihan kymmenien kilometrien päässä asutuksesta vai mistä on kyse?
Tuollaisessa tapauksessa lahjan voi varmasti ostaa vaikka R-kioskilta tai huoltoasemalta, jos ei kauppoja ole lähellä. Värityskirja, tehtäväkirja, Hello Kitty tai pikkuauto. Eiköhän siinä vanhemmatkin ymmärrä, ettei lahjan ostoon ole juuri ollut aikaa.
aivan liian myöhään. Tosin meillä ei ihan pienet ole viettäneet kaverisynttäreitä, niin ovat puhuneet aina etukäteen jo kavereilleen tulevista synttäreistä, joten tiedossa on ollut. En tiedä syytä, ehkä saamattomuutta tai päättämättömyyttä siitä missä synttärit vietetään, millä teemalla jne.
Haluan ostaa lahjan saajaa ajatellen enkä noukkia varastosta. Eikä meillä ole varaa mitään leluvarastoja pitää. ei ole mielestäni liikaa vaadittu antaa vieraille muutamaa päivää aikaa valmistautua. Meillä päin ei ole muillakaan mitään varastoja, ei pitäisi joutua sellaisia pitämään.
ap
Olen töistä kotona klo 17, tehdään ruoka ja syödään, kello on 18.30, lähdetään kaupunkiin ostoksille bussilla, ei asuta kaukana, mutta kello on kuitenkin yli 19 kun ollaan kaupungissa, ehkä tunti menee siellä, kello on yli 20 kun ollaan kaupungissa: lapsi laitetaan jo nukkumaan. Niin mihin ne vieraat saadaan mahtumaan?
En ala niitä varastoja pitää muiden ihmisten saamattomuuden takia.
ap
Olen töistä kotona klo 17, tehdään ruoka ja syödään, kello on 18.30, lähdetään kaupunkiin ostoksille bussilla, ei asuta kaukana, mutta kello on kuitenkin yli 19 kun ollaan kaupungissa, ehkä tunti menee siellä, kello on yli 20 kun ollaan kaupungissa: lapsi laitetaan jo nukkumaan. Niin mihin ne vieraat saadaan mahtumaan?
ap
että ap ihan itse on hiukan nyt saamaton...?Kun on tuollaiset aikataulut, elämää helpottaisi kummasti kun kaupunkireissulla pitää silmät auki ja ostaa alennuksesta sopivaa tavaraa.Ajatuksella sitten valkkaat niistä synttärisankarile sopivimman.
Ajattelin, että eikö vanhempien työmatkalla esimerkiksi ole yhtään huoltoasemaa/kioskia/kauppaa, jossa voisi pistäytyä?
ap
Halvemmaksi ap tulee se pienen reservin pitäminen.....
että saat ostettua sen lahjan, voisi ne teidän vieraatkin tulla teille KOKO ILLAKSI, mitä lie se sitten tarkoittakaan teillä, kun 18.30 olette valmiina ruokailusta ja aika nopeasti se lapsikin jo pitää laittaa nukkumaan... Noh, kukin käsittää asiat tavallaan. ps. sinne synttäreille ei ole pakko mennä.
ei pääse tai ehdi.
Vähän tulee mulle kyllä tällaisesta mieleen, että ensin on kutsuttu joku paras A-ryhmä ja sieltä on moni ilmoittanut, ettei pääse, niin nyt sitten kutsutaan sitä B-ryhmää, että edes joku tulisi...
Meille ei ole yksikään kutsu tullut noin viime tipassa ja itse laitan kyllä kutsut aina hyvissä ajoin.
ja nopeasti mistä vain. Ei siihen koko iltaa mene! Heillä on joku syy miksi näin kävi, ei voi olla suuri ongelma vain viedä lapsi kutsuille.
Missään tapauksessa en peruisi vieraita. Todella epäkohteliasta.
Jos ette muuta lahjaa pysty hommaamaan niin vuotinen kirjekuoreen ja karkkipussi. Jos sekään ei onnistu, niin lahja jälkitoimituksena.
seuraavalle päivälle tuli synttärikutsu!! Ennemmin jättäisin synttärit väliin, jos ei todellakaan mitään saumaa ostaa lahja jostain. Ainakin täällä kaupungissa on R-kioskeja yms. josta saa vaikka jonkun leffan tai Aku ankan taskukirjan ja karkkia tai suklaarasian tms.
VUOTINEN kirjekuoreen???!?!? Mikä on vuotinen???
Missään tapauksessa en peruisi vieraita. Todella epäkohteliasta. Jos ette muuta lahjaa pysty hommaamaan niin vuotinen kirjekuoreen ja karkkipussi. Jos sekään ei onnistu, niin lahja jälkitoimituksena.
Kaikki kutsuttiin samalla kertaa. Sama juttu taisi olla viime vuonna. Tosi piittaamatonta.
ap
varsinkin kut kutsu tupsahtaa kännykkään torstai-iltana ja kutsussa lukee seuraava pe ilta. Tällaista käy usein.
Meillä eskarissa sääntö että poikien pitää kutsua kaikki pojat ja tyttöjen pitää kutsua kaikki tytöt. Se on reilua mutta kyllä ottaa kupoliin tuo myöhään kutsuminen.
Ei sitä lasta voi olla sinne viemättä - joku täällä ehdotti sitä. Se olisi julmaa.
seuraavalle päivälle tuli synttärikutsu!! Ennemmin jättäisin synttärit väliin, jos ei todellakaan mitään saumaa ostaa lahja jostain. Ainakin täällä kaupungissa on R-kioskeja yms. josta saa vaikka jonkun leffan tai Aku ankan taskukirjan ja karkkia tai suklaarasian tms.
VUOTINEN kirjekuoreen???!?!? Mikä on vuotinen???
Missään tapauksessa en peruisi vieraita. Todella epäkohteliasta. Jos ette muuta lahjaa pysty hommaamaan niin vuotinen kirjekuoreen ja karkkipussi. Jos sekään ei onnistu, niin lahja jälkitoimituksena.
ei pääse tai ehdi.
Vähän tulee mulle kyllä tällaisesta mieleen, että ensin on kutsuttu joku paras A-ryhmä ja sieltä on moni ilmoittanut, ettei pääse, niin nyt sitten kutsutaan sitä B-ryhmää, että edes joku tulisi...
Meille ei ole yksikään kutsu tullut noin viime tipassa ja itse laitan kyllä kutsut aina hyvissä ajoin.
lahjavarastoa; jotain pientä äkkilähtöjen varalle, matkalla voi ostaa vielä karkkipussin ja purkkaa tms.Mutta onhan tuo turhan pienellä varoajalla vaikka päiväkoti-ikäisistä kyse onkin...