Kysymys sinulle joka haluat neljä lasta
Niin, Kirstit ja muut neljä lasta haluavat. Listatkaa syitä (vähintään 4).
Kommentit (7)
siltikin vastaan keskustelun mausteeksi.
Suomalaisen naisen pitää saada yli 2,1 lasta että syntyvyys pysyisi kasvussa. Eli siis jokaista ei synnyttänyttä kohden jonkun tulisi saada yli neljä lasta
Yli kuusi lasta, että suomalaisten geenit säilyisivät edes paikallisesti maailmassa. Jos se nyt nykyään enää kellekään mitään merkitsee.
Tosin miljoonien vuosien saatossa aika pieniä on silakat joulukaloiksi.
ja on ihana akun heitä on monta.
4 on ja ainakin yhdetä viel haaveilen, tosin ikä tulee vastaan.
Miksi kukaan tekee lapsia?
Mä tahtoisin neljännen eli vielä yhden, koska
-Rakastan lapsiani
-lapset on elämän suola
-on kivaa kun lapsilla on sisaruksia
-toivon, että saan olla osa lasteni elämää myös kun ovat vanhempia, mukavaa jos voimme kokoontua yhdessä perheenä
miten onnistuu neljän elätys? Onko tiukkaa?
Haluan vielä kerran olla raskana ja päästä synnyttämään. Olen ihan lastenvaatehöperö ja haluaisin lisää puettavia. Olen nyt kolmannen kohdalla nauttinut vauvavaiheesta eniten. Arki on ollut kolmen kanssa helpompaa kuin kahden. Olen tätä työtä tekemällä oppinut pikkuhiljaa paremmaksi tässä arjen pyörittämisessa. Nyt toimii rutiinit, ruuanlaitto, lapsetkin uskovat puhetta ja pyyntöjä. Olisi sääli nyt lopettaakun homma toimii. Lisäykseksi olen nyt ollut kotona 6 vuotta.
että tajusin toisen lapsen jälkeen että rakkaus lisääntyy mitä useampi lapsi on. Kolmannesta nautin vielä enemmän ja neljännestä kaikkein eniten. Siksi että sisaruksista on niin iso ilo toisilleen. Siksi että tykkään elämästä ympärillä, läheisistä ihmissuhteista ja rakkaudesta. Viides tekeillä eikä jää tähänkään.
- Haluan jatkaa itseäni, tuottaa lisää itseni kaltaista väkeä, josta pidän. Mieluummin aika paljon.
- Haluan saada arvostusta suurperheen äitinä.
- Olin kuullut että kaksi lasta on vaikein yhdistelmä ja sen jälkeen on aina vaan helpompaa (tavallaan onkin pitänyt paikkaansa)
- Halusin että lapset pitävät toinen toisilleen seuraa, eikä minun tarvitse kovin paljon viihdyttää heitä.
- Oman jaksamisen raja piti kuitenkin ottaa huomioon. En ole kovin lapsi-enkä ihmisrakas, joten arvelin että neljä olisi riittävästi. (Viides onkin ollut raskas pala, en olisi jaksanut jos en olisi voinut hoidattaa vanhemmilla lapsilla).
Et sillai