Ymmärtääkö miehenne lapsienne vaatteista?
Mä jotenkin järkytyksekseni tajusin että mies on pihalla kuin lintulauta mitä tulee lapsiemme pukemiseen. Ovat jo siis niin isoja että osaavat pukea itse, mutta hänellä ei ole harmainta hajua missä lapsiemme vaatteet sijaitsevat ja mitä yleensä päiväkotiin ja kouluun (tokaluokkalaiselle) pistetään aamulla päälle.
Voiko joku oikeesti olla noin untamo, vai esittääkö vaan? Muuten kyllä on ihan kelpo ja hyvä mies, en ajatllut vaihtoon pistää tuon syyn takia, mutta heräs vaan kysymys, että onko joku miehinen tyyppivika vai onko mulla vaan siltä osin vioittunut maanantaikappale?
Kommentit (18)
mies osaa kyllä kätevästi "pukeuttaa" lapset, jos oikeanlaisia vaatteita on lähistöllö, tajuaa säätilan ja vaatteiden yhteensopivuuden.
Kai se pakon edestä osais kaupastakin jotain löytää, mutta ne muutamat heräteostokset joita se on lastenvaatteista joskus tehnyt on niin hirveitä. (No en oo suoraan sanonut).
Meillä jako meneekin niin, että mä ostan ja laitan esille vaatteet, mies katsoo että on sopivaa päällä mennen tullen.
...olis passannut tässä asiassa miehiä sellaiseen kuntoon, ettei heidän ole ollut mitään tarvetta tietää niistä vaatteista? Saati että olisitte jotenkin siihen kannustanut tms....
Toki ei miehen tarvitse mistään lasten vaatteiden muotitrendeistä tietää, mutta kun ap valittaa, ettei mies muka tiedä missä vaatteet sijaitsevat...niin silloin voi kyllä katsoa peiliinkin. Ei ole ilmeisesti kovin usein tarvinnut tietääkään tai muussa tapauksessa voi sanoa, että miehesi on todnäk kehitysvammainen. Veikkaan ensimmäistä kuitenkin..
Ostaakin erinäisistä syistä aika ison osan lasten sisävaatteista. Ihania mekkoja on esim tyttärelle tuonut ulkomaanmatkoilta.
Tottakai mies mielellään heittäytyy vauvan rooliin ja pääsee helpommalla, mutta en usko, että kenellekään miehelle lapsen pukeminen on oikeasti vaikeaa, kyllähän heiltä itsensäkin pukeminen onnistuu.
työreissulla ja olen aina laittanut pinoihin valmiiks lasten vaatteet tuoksi ajaksi kun olen poissa. (joo-o, tiedän, tyhmää passata näin valmiiks..)
No, kerran olikin sitten vaatekertoja mennyt enemmän kuin olin suunnitellut niin perhe tuli mua juna-asemalle vastaan ja isoveljellä pikkuveljen 20cm liian lyhyet farkut tungettuna jalkaan.. En tiennyt oisinko itkenyt vai nauranut.
-ap
En voi tajuta millaisten vähä-älyisten kanssa osa elää. Ei tosiaan tarvita neroutta tajutakseen LASTEN VAATTEITA. Käyttäähän se vaatteita itsekin! Ei ne vaatteet mitään avaruusmatematiikkaa ole!
Ja kyllä todellakin meidän lasten isä osaa pukea omille lapsilleen vaatteet päälle.
En voi tajuta millaisten vähä-älyisten kanssa osa elää. Ei tosiaan tarvita neroutta tajutakseen LASTEN VAATTEITA. Käyttäähän se vaatteita itsekin! Ei ne vaatteet mitään avaruusmatematiikkaa ole!
Ja kyllä todellakin meidän lasten isä osaa pukea omille lapsilleen vaatteet päälle.
Mutta kuten sanoin etten aio tämän takia miestäni vaihtoon pistää. =)
Eipä vain tullut ennen naimisiin menoa tätä lasten vaatetusasiaa testattua, kun lapsetkin tuli vasta 6v avioliiton jälkeen. Mutta kai tämän asian kans voi elää =)
-ap
...by the way, on kyllä hieman hassun kuuloista, anteeksi vaan, kun muutamat tässä kommentoivat, että "osaavathan miehet itsensäkin vaatettaa". No kun eivät osaa! Avaa vaikka silmäsi seuraavan kerran kun ment prismacitymarketiin ostoksille, ja katselle ympärillesi. Oletko edelleen sitä mieltä, että kaikki suomalaiset miehet "osaavat vaatettaa itsensä"? Naisissa toki sama juttu sillä erotuksella, että vaikka osa naisista pukeutuu ihan kamalasti, niin heistä lähes kaikkia kuitenkin vaatteet edes jollain tasolla kiinnostavat. Miehissä on se pieni osa, jota vaatteet eivät kerta kaikkiaan kiinnosta yhtään, siis ei yhtään.
Mies
Vaikka ei mikään vähä-älyinen ole, kuten joku, itse vähä-älyiseltä vaikuttava, tuolla kommentoi.
Kolme lasta on, ja minä kotiäitinä, joten luonnollisesti minä hoidan lasten asiat myös vaatteiden osalta. Jos mies on niitä ulos joskus laittamassa, niin takuulla kysyy, mitä ne tarvii, missä ne on, ja mitä vielä, ja mites se ja mites tää :D. Joskus rasittaa, mutta en minäkään sen hommista mitään tajua, vaan joutuisin kysymään neuvoa. Ja suuri syy on se, että olen tarkka lasten vaatteista, on piha- ja kaupunkivaatteet erikseen, värien on hyvä sopia yhteen. Ja joskus on niin, että jotain vaatetta tarvitsee myöhemmin sinä päivänä (esim. joku ulkopuku tai urheilukerrasto tai kiva paita), jota ei sitten heti aamusta kannata liata tai kastella vaikkapa ulkona. Miehellä ei hajua tällaisesta suunnitelmallisuudesta ole :D
rikkinäisissä ja paskaisissa vaatteissa, joita omistaa tasan kahdet vaihtovaatekerrat, niin en todellakaan halua että äijä mallia U. Turhapuro vastaisi lasteni vaatettamisesta.
Tai mikäs siinä jos tahtoo lastensa kulkevan rikkinäisissä, likaisissa ja epäsopivissa vaatteissa niin voihan sen asia miehen vastuulle jättää.
on omista vaatteistaan hyvin tarkka ja vois jopa sanoa että ihan tyylikäskin, mutta osaa jotenkin ummistaa silmänsä sitten kaikkien muiden pukeutumiselta.. :)
-ap
rikkinäisissä ja paskaisissa vaatteissa, joita omistaa tasan kahdet vaihtovaatekerrat, niin en todellakaan halua että äijä mallia U. Turhapuro vastaisi lasteni vaatettamisesta. Tai mikäs siinä jos tahtoo lastensa kulkevan rikkinäisissä, likaisissa ja epäsopivissa vaatteissa niin voihan sen asia miehen vastuulle jättää.
lasten vaatekaapissa pinossa rikkinäisiä, likaisia ja epäsopivia vaatteita? Aika erikoista.
Jos meillä mies ottaa lasten kaapista vaatteita, ne ovat taatusti ehjät, puhtaat ja oikeaa kokoa. Koska siellä ei muunlaisia ole. Se on sitten mielipidekysymys, miellyttääkö kulloinenkin yhdistelmä silmää.
vaikka kuinka merkkaan lastenvaatteet, niin lasten isä sitkeästi pukee 104-senttiselle pikkuveljelle isoveljen 128-senttisiä vaatteita ja
harvoin isoveljen päälle eksyy omat vaatteet, yleensä isän jäljiltä 128-senttisiä käyttävä puetaan 104-senttisiin ja on isänsä tavoin tyytyväinen vääriin vaatteisiin eikä valita.
Ja oksennus tulee kun miehen valitsemia väriyhdistelmiä katsoo.
on tyyppivika, vaivaa suurinta osaa miessukupuolen jäsenistä. Meillä mies osaa pukea lapselle vaatteet ulos lähtiessä, mutta ne onkin eteisen naulakossa (väärän vuodenajan vaatteet kaapissa piilossa).
äitien nipotusta just noista väreistä ja tyyleistä. Sitten pitää vaan tehdä yksin, jos ei toisen työ kelpaa.
Meillä kolme lasta samaa sukupuolta eikä tiedä mikä vaate kuuuluu kenellekin. Myös väriyhdistelmät on välillä aika karseita. Mutta tämä on ihan ymmärrettävää koska minä kuitenkin ostan lähes kaikki lasten vaatteet.
tykkää aina laittaa 2v tytölle collegehousut JA mekon yht'aikaa päälle..joo, en tajua miksi :D ja muutenkin löytää kaikille kolmelle aina kaapin rumimmat ja vanhimmat rytkyt päälle.. teen siis kans valmiita pinoja, tyyliin nämä aamulla Kaisalle, nämä Villelle :) miehelläni tosin voi itselläänkin olla paita väärinpäin päällä :)
värit ja kuosit ei ehkä miellytä äidin silmää, mutta selkeesti 5v ja iskä valitsevat samanlaisia yhdistelmiä kun kaapilla käyvät.
Mutta meillä tosiaan mies osaa säähän sopivat vaatteet ottaa itse kaapista/naulakosta ja myös huolehtia ettei ne käytön jälkeen jää lattialle lojumaan.
Osaa myös pestä pyykkiä ja viikata kaappiin. Narulle oikomisessa on toivomisen varaa: venyttää trikoot myös leveyssuunnassa eikä opi vaikka sanoisin mitä. Olen sitten saanut uskomaan, että sormet irti pesukoneesta jos en ole vähintään viikon työreissussa.
Mutta kyllä monenmoista miestä tuli treffattua ennenkuin löytyi hyvä!
vähän noin. Kysyy aina multa, mitä pannaan esim. ulos. Eikä osaa pukea vauvalle ylle muuta kuin villa-aluspaidan ja -vaippahousut, sukat sekä bodyn.