Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei olisi lapsilisää, kotihoidontukea ym niin pärjäisitkö sinä ollenkaan arvoisa mamma?

Vierailija
06.03.2012 |

Jos ei olisi mitään tukia. Pärjäisitkö sinä? Riittäisikö miehesi palkka teidän elättämiseen? Jos ei olisi mitään tukia! Kerro rehellisesti!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt hoitovapaalla ollessa elätän itse itseni eli maksan omat lainani, hankintani tms. Eikä minulla ole perintöjä tai lottovoittoja vaan ihan olen itse tehnyt duunia ja niillä säästöillä nyt elelen.

Vierailija
22/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne meni ja menee suoraan säästöön, samaten meni äitiyspäiväraha.

Tein koko ajan töitä kun olin "kotiäitinä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies velkaantui töidensä takia ja maksellaan niitäoman asuntolainani lisäksi. kolme lasta, olen nuorimmaisen kanssa kotona ja samalla teen osa-aikatöitä. näin nyt pärjätään joten kuten.

Vierailija
24/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisivat enemmän vuokraa eli kompensoisin asian hyvin nopeasti ottamalla rahat muualta.

Vierailija
25/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisivat enemmän vuokraa eli kompensoisin asian hyvin nopeasti ottamalla rahat muualta.

Vierailija
26/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkään en saa kuin lapsilisän ja oon ollut yli 10 vuotta jo kotiäitinä.

Vierailija
27/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ne miehen tulot oikein mua ja mun poikaa elätä, kun ei ole sitä miestäkään näin yksinhuoltajana. Tulot tällä hetkellä oikeastaan vain tukia eli työttömyyskorvaus, lapsilisä, elatustuki ja asumistuki.

Vierailija
28/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme pärjäisi. Mies hyvässä työpaikassa, alle kouluikäisiä lapsia kolme. Myimme jo omistusasunnon kovien lainanlyhennysten vuoksi pois. Asuminen kallista vuokrallakin, autoja on vielä kaksi mutta ne velattomia, eli seuraavaksi pitäisi niitä laittaa myyntiin jos kotihoidon tukeminen lopetetaan. Viimeisenä hävitettäisiin kesä-asunto mutta senkin olisin valmis tekemään. Arvotan lasten mahdollisuuden kiireettömään ja turvalliseen kotihoitoon korkealle. Mies maksaa veroja kuitenkin ja meneehän niitä saamastani kotihoidontuestakin. Mitään asumistukia ym. ei saada eikä tulla hakemaankaan. Jos nyt tämä veronalainen kotihidontuki n. 300e/kk on se millä suomi nousee lamasta niin aika surullista on. Mitäs jos kaikki jo työkyvyyttömyyseläkkeelle päässeetkin laitettaisiin uudelleen tarkempiin tutkimuksiin saattaisi löytyäkkin vielä niitä jotka jotain työtä pystyisivätkin tekemään ja veroja maksamaan. Naapurin mummo ajelee päivittäin kunnan maksamilla taxiseteleillä ostoksille ja kaljalle. Ja onhan suomi täynnä erilaisten tukien nostajia. On työtöntä, opiskelijaa, maahanmuuttajaa ja eläkeläistä. Päivähoidolle se hinta mitä se todellisuudessa maksaa. Miksi sitä pitää tukea niin järjettömillä prosenteilla? Voin omasta puolestani olla vaikka sen kaksi vuotta pidempään töissä sitten ennen eläkkeelle pääsyä mutta tätä aikaa kun lapset näin pieniä ja minua tarvitsevat en ole valmis uhraamaan. Olkoon suo sitten ympärillä miten syvä kahlaan sen läpi vaikka ilman saappaita. Ja kun vielä mietin että pelkästään ruokakauppaan menee se 1500e kk+asumiskulut+vakuutukset+bensat+sähkö ja vesilaskut+lasten harrastukset+vaatehankinnat on toi kotihoidontuki aika pieni osa kokonaisuutta. Että käsi sydämmellä ei tässä nyt muut meidän perheen elämistä maksa vaikka lapset ovatkin kotihoidossa. Mutta kun päiväkotiin menevät maksaa se kunnalle yli 3000e/kk että sinä päivänä tällä nykyisellä päivähoitomaksujen tukemisella alkaa tulla kunnalle aika kalliiksi meidän lasten olemassaolo.

Vierailija
29/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kolmen lapsen kanssa, jos vastaavasti tulovero poistuisi tai edes puolittuisi.

Vierailija
30/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kodinhoidontuella kotona, kolme lasta. Kodinhoidontuki ja lapsilisät yhteensä 662 e kuukaudessa. Pitäisi mennä kiireesti takaisin töihin.

Vierailija
31/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään, kiitos kysymästä. Miehen palkka on sama kuin se olisi Suomessa, joten ei ole siitäkään kiinni, että ulkomailla menisi paremmin kuin Suomessa.

Vierailija
32/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kodinhoidontuella kotona, kolme lasta. Kodinhoidontuki ja lapsilisät yhteensä 662 e kuukaudessa. Pitäisi mennä kiireesti takaisin töihin.

Tuet siis kuussa 626 e. Ja siihen päälle miehen palkka. Jokainen euro tällä hetkellä joudutaan laskemaan eli tosi tiukkaa on tukienkin kanssa. Kohta (onneksi) alkaa työt.

Vierailija
33/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen yh-äiti.

kun olimme miehen kanssa yhdessä niin hänen palkkansa olisi kyllä riittänyt.

tosin nytkin elatusmaksut on sen verran suuret että en paljon tukia tarvitse.. (500e/kk)

Vierailija
34/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt pelkkää palkkaa näppiin n. 2000 euroa, asumiseen menee puolet, sitten tulee lapsilisät ja elarit. Pakollisia menoja ainakin työmatkat, puhelimet ja sähkölasku. Kolme lasta haarukassa 6-12 v. Jos saisin näppiin vain 1400-1500, eikä tukia, en usko, että enää pärjättäisiin ilman tukia. Ainakin pitäisi asua täällä pääkaupunkiseudulla hyvin hyvin ahtaasti tyyliin huone+hella.

Vierailija
35/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman tukia pärjättäisiin.

Vierailija
36/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuminen ja ruoka on n. 1/3 halvempaa. Se kyllä tekee jo paljon, eli välillä maiden välinen tulotasoero voi syntyä näinkin.

Hyvin pärjään, kiitos kysymästä. Miehen palkka on sama kuin se olisi Suomessa, joten ei ole siitäkään kiinni, että ulkomailla menisi paremmin kuin Suomessa.

Vierailija
37/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meistä se parempituloinen, mutta tekisi tiukkaa minunkin palkallani pärjätä. Onneksi lapsi on jo kouluikäinen, ettei tarvitse tuollaista miettiä. Muuten olen kyllä samaa mieltä virkamiesten kanssa siitä, että kotihoidontuki on kannusteloukku naisille.

Vierailija
38/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja kotihoidontuella, joten tulot muodostuvat täysin näistä tuista. Eli mikäli kaikki poistettaisiin, palaisin aiemmin takaisin töihin ja lapsi menisi päivähoitoon. Tosin sitähän tuetaan myös. Eli jos tuokin tuki poistettaisiin ja joutuisin maksamaan sen 1300 € päivähoitopaikasta itse, niin emme pärjäisi. Siinä tapauksessa tarvitsisi alkaa miettimään alanvaihtoa tai lisätöitä...

Vierailija
39/39 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki kuntalisineen mahdollistaa minulle pidemmän kotonaolon, eli en joudu laittamaan lasta hoitoon alle 1-vuotiaana, vaan 1,5-vuotiaana.

Ja siis emme varmasti nääntyisi nälkään vaikkei kotihoidontukea olisi, mutta se on sen verran hyvä tulo, että ilman sitä olisi järkevää mennä töihin ettei ole niin tiukilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä