Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä voin tehdä? Tekniikkamiehet ja sossutädit HOI!

Vierailija
06.03.2012 |

Yli 182 senttinen mies, paino ennen jotain 83 kg.

Rahaa todella vähän eli noin toimeentulotuen verran.

On nyt alkanut ostaan kaikenlaisia laitteita ja työkaluja noilla vähillä rahoilla siten että ei jää rahaa ruokaan.

Luulee selviävänsä ilman ruokaa ja tulee toisaalta syömään kaappini tyhjiksi.

Hän ei tarvitse noita työkaluja ja laitteita kerrassaan mihinkään. Ei yksityisyrittäjyyttä tällä tavalla aloiteta.

Viime kuussa osti uuden telkkarin, vaikka ei olisi tarttenut ollenkaan. Kuulema paljon parempaa tekniikkaa.

Kävi tänään ostamassa itselleen älypuhelimen. Toi jo tänne yhden kun siitä tuli, vaan kamala lasku ja kamalia ongelmia. Toi minulle myös tietokoneensa, josta halusi ongelmien vuoksi päästä eroon. ELI EI MITÄÄN KYKYÄ HOITAA NÄITÄ JUTTUJA JA TALOUTTA. EI OSAA KÄYTTÄÄ TIETOTEKNIIKKALAITTEITA.

APUA MITÄ TEEN?

Tämän olen tehnyt:

*Soitti uudesta puhelimestaan ja kertoi, että numero taas muuttunut ja kertoi, että oli ostanut tämän Androidin tms. Lättäsin luurin korvaan.

*Viime viikolla otin avaimet pois

*Jos ilmestyy ovelle niin tulen vaatimaan, että täytyy tulla ruokakassin kanssa, jos tänne aikoo tulla ja laitan listan ostoksista: leipää, maitoa, levitettä, perunoita, jauhelihaa,juustoa suklaata - puuroa voin tarjota!

Mitä mä voin siis tehdä? Rahaa menee myös tupakkaan suuria summia.

Harkitsen ystävyyden katkaisemista jotain kuuden vuoden jälkeen, mutta en kuitenkaan haluaisi tehdä sitä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten muiden unelmamiehet.

Vierailija
2/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

potku perseeseen ja uutta tilalle. Ota raitis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ystäviä? Oletko hänen äitinsä? Holhoojansa? Sosiaalityöntekijänsä? Aviopuoliso?

Asemastasi riippuen vastuusi on erilainen.

Todennäköisesti et kuitenkaan ole miehen holhooja. Silloin sinun on käyttäydyttävä niin kuin hän olisi vastuullinen aikuinen. Mikäli hän toimii vastuuttomasti niin toimintasi perusteet jakautuvat kahtia:

1. Viestisi hänen toiminnastaan, joka vahingoittaa häntä itseään. Voit kertoa, mitä ajattelet ja hänen itsensä vastuulle kuitenkin jää, ottaako neuvoja vastaan, mitä ratkaisuja tekee. On tärkeää, että tajuat, että sinun tehtävä ei ole huolehtia hänen päätöksistä.

2. Asettaa rajat, kun hänen toimintansa haittaa sua. Tämän näytätkin tehneen. Ole selkeä, johdonmukainen ja jämäkkä. Mitä enemmän joustat ja pelastat, sitä pitemmälle hän voi jatkaa vastuutonta elämäänsä.

Viestini sinulle vielä kerran: et voi häntä pelastaa, eikä ole mitään yhteiskunnallista instanssia, joka voisi aikuisen ottaa huostaansa, mikäli kyseessä ei ole psykoosi tai muu tila, jolloin henkilö voidaan lääketieteellisesti tai rikosten vuoksi ottaa tarkkailuun, kontrolliin ja rankaisuun (ks. Foucault).

Vierailija
4/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 182 senttinen mies, paino ennen jotain 83 kg.

Rahaa todella vähän eli noin toimeentulotuen verran.

On nyt alkanut ostaan kaikenlaisia laitteita ja työkaluja noilla vähillä rahoilla siten että ei jää rahaa ruokaan.

Luulee selviävänsä ilman ruokaa ja tulee toisaalta syömään kaappini tyhjiksi.

Hän ei tarvitse noita työkaluja ja laitteita kerrassaan mihinkään. Ei yksityisyrittäjyyttä tällä tavalla aloiteta.

Viime kuussa osti uuden telkkarin, vaikka ei olisi tarttenut ollenkaan. Kuulema paljon parempaa tekniikkaa.

Kävi tänään ostamassa itselleen älypuhelimen. Toi jo tänne yhden kun siitä tuli, vaan kamala lasku ja kamalia ongelmia. Toi minulle myös tietokoneensa, josta halusi ongelmien vuoksi päästä eroon. ELI EI MITÄÄN KYKYÄ HOITAA NÄITÄ JUTTUJA JA TALOUTTA. EI OSAA KÄYTTÄÄ TIETOTEKNIIKKALAITTEITA.

APUA MITÄ TEEN?

Tämän olen tehnyt:

*Soitti uudesta puhelimestaan ja kertoi, että numero taas muuttunut ja kertoi, että oli ostanut tämän Androidin tms. Lättäsin luurin korvaan.

*Viime viikolla otin avaimet pois

*Jos ilmestyy ovelle niin tulen vaatimaan, että täytyy tulla ruokakassin kanssa, jos tänne aikoo tulla ja laitan listan ostoksista: leipää, maitoa, levitettä, perunoita, jauhelihaa,juustoa suklaata - puuroa voin tarjota!

Mitä mä voin siis tehdä? Rahaa menee myös tupakkaan suuria summia.

Harkitsen ystävyyden katkaisemista jotain kuuden vuoden jälkeen, mutta en kuitenkaan haluaisi tehdä sitä.

saa mitään selvää!

Vierailija
5/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarttis jotain järkevää tekemistä mihin purkaa energiaansa ja josta saisi vähän ylimääräistä rahaa. Mieluiten sellaista, että voisi tulla työkaluboksinsa kanssa ja tuntea itsensä työtätekeväski, sillä sitä se haluaa.

Mistä semmoisia pikkuhommia?

Löytyykö esim yh-äitejä tai uusavuttomia, joita voisi auttaa ripustaa tavaroita seinille - poraan seinään jotain ruuveja. Se on tosi hyvä sellaisessa.

Jos jotkut vanhat tavarat on menneet rikki niin on hyvä korjaan sellaisia.

Palkkana vähän pikkurahaa ja ravitsevaa, mutta erittäin yksinkertaista ruokaa mm leivästä ja perunoista tykkää kovasti. Ei syö mitään hirveitä määriä ruokaa koskaan. Ei soppia. Eikä yleensä kalaa, mutta esimerkiksi jauhelihasta tehtyjä.

Matkatkin pitäisi maksaa. Pääkaupunkiseutu.

TÄÄ OLISI SILLE TERAPIAA. MULLA EI OLE ENÄÄ YHTÄÄN RIKKINÄISTÄ TAI TURHAA ESINETTÄ KOTONANI - kaiken on laittanut kuntoon. Sähköhommia ei ikävä kyllä saa tehdä muuta kuin ammattimiehet.

Onko teillä varastot kunnossa? Pitäisikö niihin laittaa hyllyt ja järjestellä kaikki?

AUTTAA IHMISET MUA! Tuskin sossu auttaa mua tässä??? Sen tarttis antaa mulle ruokarahaa isolle miehelle, jotta mä voin laittaa sille.

Paljonko sossu laskee, että iso yksinäinen mies tarttee ruokarahaa per kuukausi? Ihan eri juttu kun laiha nainen!

Vierailija
6/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ystäviä. Hän on entinen vuokralaiseni ja asuessaan luonani hän sai asiansa aika hyvään kuntoon. Nyt on asunut yksin kohta kaksi vuotta, mutta ollut avain tänne. Tulee milloin huvittaa ja soittamatta ja onkuin kotonaan. Minusta se oli ihan ok, mutta nyt on tilanne muuttunut, kun ostaa tätä tavaraa vähillä rahoillaan ryhtyäkseen yksityisyrittäjäksi...

Eli tulee tänne koko ajan enemmän laituneena ja taas on ostettu jotain tavaraa.

En haluaisi laittaa ystävyyttämme poikki, mutta siltä se nyt näyttää. Ei köyhän kanssa voi olla ystävä - itseltä menee elinmahdollisuudet. Eli tämä näyttää nyt kääntyneen hyväksikäytöksi. Minä en kenenkään "yritystä ja yritystoimintaa" ala tällä tavalla salakavalasti rahoittaa.

Juuri koska ajattelin kuin nelonen teinkin tämän aloituksen tänne.

Vierailija
7/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä - niitä jotka haluavat muuttua ja niitä jotka eivät koe tarvitsevansa apua. Jälkimmäisten hyväksi ei voi tehdä mitään, vain toivoa parasta että he parantavat itse itsensä. Varaudu henkisesti siihen että hänen elämäntilanteensa huononee dramaattisesti. En väitä että niin tulee käymään mutta sanonpahan vain: asiat voivat aina mennä huonommaksi, joten varaudu siihen. Alkoholisoituminen, asunnottomuus, huumeet, lääkeriippuvuus, miesprostituutio... no joo. Mielikuvitus on rajana ja vain sinä täällä osaat sanoa kuinka alas hän voi vajota. Kukaan ei halua seurata vierestä kun ystävä rapistuu mutta elämä on täynnä tuskaa ja tuo on yksi tuskan muoto.

Ehkä voidaan sanoa että hän on teknologiariippuvainen, tai muuten vain altis markkinoinnille ja hypetykselle, siihen pisteeseen asti että hän ei ymmärrä että hän elää yli varojensa. Kysy häneltä ohimennen mitä jokin laite maksoi, sitten laske nopeasti ääneen esim. montaako olutta tai röökiaskia se vastaisi. Tai toisinpäin, kysy häneltä paljonko hän polttaa ja sitten vertaat että määrällä X röökiaskeja saisi yhden tuollaisen härvelin. Auta häntä näkemään esineiden ja asioiden väliset hintasuhteet. Älä ota itseesi jos hän ei onnistu näkemään.

Vierailija
8/8 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin listaamisiin sortumiin hän tuskin joutuu - sen verran hyvin tunnen hänet.

Hänellä on ideoita - kaikenlaisia - ja hän toivosi, että joku yritys alkaisi tuottaa niitä. Sanon hänelle, että ei se niin nykyaikana mene (eikä noille tuotteille ole markkinoita). Sanon, että ala kouluttaa itseäsi ja vedät sitten siellä koulutuksessa noita ideoitasi, mutta hän ei halua eikä muka tarvitse mitään koulutusta. Mutta sitä hän todella tarvitsee. Olen ehdottanut jotain inssikoulutusta. Sanon, että se olisi todella hienoa nähdä sut insinöörinä.

Yritän selittää hänelle, että sinun täytyy alkaa ensin kehittää jotakin liikeideaa ja miettiä, että mistä saisit sitten asiakkaita. Jos tämä olisi ok, niin ehkäpä saisit jopa jostain jotain rahaa. Yritän sanoa, että ruokarahoilla ei voi yritystä perustaa - menee vain terveys. Silloin hän huutaa minulle, että en tiedä mistään mitään enkä ymmärrä mitään. Yritän myös sanoa, että ne asiakkaat pitää olla ensin ja sitten vasta alkaa katsoa että tartteeko ostaa jotain työkaluja ja muita laitteita.

Se on nyt vaan niin, että en päästä häntä kotiini enää, jos ei tule oman ruokakassin kanssa. Enkä ota vastaan mitään puheluita uudesta numerosta. Enkä anna hänelle kerrassaan yhtään mitään.

Jos hän laihtuu vielä entisestään kun ei ole rahaa ruokaan, niin sitten ilmoitan jonnekin, että on vaarana itselleen kun ei ole rahaa ostaa ruokaa ja laihtuu silmissä ja minä en voi hänen ruokiaan kustantaan. Olisi hyvä, jos saisin yhteyden hänen sukulaisiinsa, mutta se ei onnistu kun samannimisiä on niin valtavasti. Hän ei todellakaan ole mikään lapsi enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä