kevääksi haalari vai housut ja takki?
Kumpi olisi parempi 4-vuotiaalle ulkoleikkeihin kevääksi haalari vai housut ja takki? Talvella ollut haalari ja se on minusta paljon parempi kuin housut ja takki, mutta kuinka keväällä?
Kommentit (8)
Takkia ja housuja meillä on jo paritkin kappaleet käytettynä saatuja, mutta taidan mennä vielä haalarikaupoillekin. Minustakin se haalari on huolettomampi, etenkin jos on vedenpitävä. Olen vaan saanut käsityksen, että joidenkin mielestä 4v. on jo liian "iso" haalaria käyttämään, ei ehkä kuitenkaan minun mielestäni ole näin.
Ap
kaksi kappaletta haalareita on, koska pk:sta melkeinpä käskytettiin, että haalari kätevämpi
Meillä kanssa yleensä molemmat. Viime syksynä pojalla 4v oli käytössä haalari enimmäkseen. Kuriksia ei tarvittu lainkaan koko syksynä. kylmemmälläkin meni hyvin villa- tai fleecehaalarin kanssa. Keväällä käyttö aika voi jäädä lyhyemmäksi joten kannattaa ottaa sen verran väljä koko että menee vielä syksyllä. Lapsi käytti mielellään myös itse haalaria koska helppo pukea (laiska pukija). Takki ja huosut ollut lämpösemmillä ilmoilla ja kauppa ym. reissuilla. Pihalla möyriessä haalari parempi.
Mä en oikeen käsitä noita että olis liian iso käyttämään haalaria,(etenkin kun puhutaan alle kuoluikäisistä etenkin talvella lumileikeissä ihan ehdoton minusta.
on 3v lapsellakin molemmat käytössä, kuiville keleille takki & housut ja haalari (vedenpitävä) menee tihkusateellakin. Harvoin tarvitaan kuravaatteita edes erikseen, kun on hyvä haalari käytössä.
pk:ssa ne kurikset TARVITAAN ja PUETAAN
koska takkia tarvitaan ilman ulkohousujakin. Keväällä varsinkin on tosi lyhyt aika, jolloin käytetään ulkohousuja. Tosin, jos lapsesi on tarhassa, tilanne voi olla toinen. Mulla on korkeintaan 1vuotiaalla haalari. 2v:sta eteenpäin takki ja housut. Talvella haalari on ykkkönen, mut 4v:llä on takki ja housutkin, koska on kätevä ottaa takki pois kaupassa.
on käytössä molemmat. Haalarit ja sitten muutama takki ja useammat housut. Kaikille kyllä riittää käyttöä.
ja kummallekin on ollut käyttöä. Varsinkin hoitopaikassa on haalari ollu kivempi. Tai puistoillessa vähän kuraisemmissa olosuhteissa.
Takki ja housut sitten vähän paremmilla keleillä ja kotipäivinä (ja iltapäiväulkoiluissa, jos aamun jäljiltä haalari ihan hirveessä kunnossa).