Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai töistä bonarit, mitä tuumaatte jaosta?

Vierailija
05.03.2012 |

10 000 ekeä.

Oli laittanut yllättäen mun tilille 2 500e, yhteiselee laskutilille puskuriksi 2 500 ja piti omalla tilillään 5 000e (josta taatusti maksaa yhteisiä kylpylämatkoja tms.)

Mä käyn töissä, ja ihan ok palkka mullakin, en todellakaan pyytänyt mitään. Hämmästyin. Naimisissa ollaan ja yksi 4-vuotias lapsi.

Mitä pitäisi ajatella?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että sinulle olisi kuulunut enemmän. Olen täältä lukenut keskusteluja, joissa mies on saanut bonuksia ja on pitänyt ne omalla tilillään ja vastaukset ovat olleet tasoa JSSAP eli miehelle kenkää kun on niin sika

No ei todellakaan olisi kuulunut penniäkään. Itse pidän kyllä omat bonukseni ihan takuulla. Se on minun omasta työstäni ja työpanoksestani saatava bonus joka on minulle itselleni.

Jos työnantaja tarjoaa sinulle perjantaina pullaa kiitoksena hyvin tehdystä työstä niin vietkö siitäkin toisen puolen kotiin miehelle/vaimolle.

Vierailija
22/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mutta mä en ymmärrä oikeen et mitä pitäs ajatella...

Jos ollaan naimisissa niin rahat pitäis olla yhteisiä.

Meillä on kans kyllä omat tilit mutta rahat on aina yhteisiä.

Mun mielestä sen ei edes pitäisi olla mikään ahaa elämys jos mies siirtää rahaa sulle. Mun mielestä aivan normaalia.

Mies sai aikoinaan ison summan(meille ison) rahaa.

Ostettiin sillä tontti joka on molempien yhteinen. Rakennettiin sitten taloa jossa asutaan edelleen.

Pitäskö mun nyt ajatella että tontti on miehen...

Mä en ole ikinä ymmärtänyt pariskuntia joilla on omat rahat.

Sitten kun on oma tili niin tietää kokoajan missä mennään. Jos ois yhteinen tili niin pitäos olla kokoajan kyselemässä toiselta että paljonko siellä on.

Meillä on 5 lasta ja ei niinkuin mitenkään onnistuis omat rahat. Mua oikeesti ihan naurattaakin ajatus:)q

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö tässä nyt olla kateellinen? miks teillä on monta tiliä, onko kiva maksella palvelumaksuja?

Vierailija
24/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva noinkin.

Meillä mies odottelee juuri bonuksiaan (on kyllä vain parin tonnin luokkaa) ja hössöttää uudesta tietokoneesta minulle (tämä vanha pelittää ihan ok), loput aikoo laittaa (minun nimissäni olevalle) hätävaratilille.

Vierailija
25/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai halusitko vain tulla kehuskelemaan miehesi bonuksilla? Etkö itse osaa ajatella mitään kun täällä kyselet? Vai mikä oikein oli pointti tässä aloituksessa?

Vierailija
26/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minäkään ymmärrä, miksi pitää olla monia tilejä. Ei sopinut ainakaan suhteen alkuaikana meille. Mies on suurituloinen, minä pienituloinen. Ei olla kiinnostuneita raha-asioista, meille riittää käyttötili (?) ja sitten joku sijoitustili (?). Ei tulee riitoja raha-asioista.

Mies on tyytynyt kohtaloonsa, mukisematta elättää perheensä. Itse käytän kaikki mahdolliset hoito- ja vuorotteluvapaat, että lapset saavat olla mahdollisimman paljon kotona.

Vierailija
27/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö tässä nyt olla kateellinen? miks teillä on monta tiliä, onko kiva maksella palvelumaksuja?

kyse on siitä, miten asiat pankin kanssa sopii.

Vierailija
28/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä se pankki ne palvelumaksunsa ottaa, vaikkei just sillä nimellä :)

Vierailija
29/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että parisuhde olisi taloudellinen liitto enää 2000-luvulla. Haloo - naiset käy nykyisin töissä ja tienaa, ei siihen miestä tarvita avuksi.

Perheen kiinteät kulut maksetaan puoliksi, muuten molemmilla on omat rahansa. Näin mies on voinut hankkia kesämökin ja minä sijoitusasuntoja. Muuten olisi jouduttu tekemään kompromisseja moneen kertaan, nyt ei tarvitse.

Vierailija
30/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä se pankki ne palvelumaksunsa ottaa, vaikkei just sillä nimellä :)

Pankinjohtajan kanssa kannattaa neuvotella tästäkin asiasta.

Vierailija
31/31 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun lähdin ajoissa töistä kävelin pankin ohi. Menin sisään ja kysyin voinko tehdä summalla ylimääräisen lyhennyksen ja se sitten siinä samalla tehtiin.

Kun tuli kotin kerroin mitä olin tehnyt. Ei meillä ole rahasta pulaa,eli voidaan ostaa sitä mitä halutaan. Hassua se olis alkaa miettimään mihin on pakko kuluttaa. Nyt asuntolainaa on jäljellä enää 4 vuotta