Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi halusi meille aikanaan avioehdon

Vierailija
04.03.2012 |

Minä olin jyrkkä ja ilmoitin, että avioehtoa ei tulla tekemään!

Nyt tuli ero. Kaikki yhteinen menee jakoon, eli käytännössä minun omaisuuteni ja perinöni. Miehen omaisuus on testamentilla suojattu avio-oikeudelta. Miehellä niin paljon velkoja, että kaikki tienaamansa menee niihin, jaettavaa ei jää. Jos olisin uskonut anoppia, olisi minulla edelleenkin talo ja auto ja kesämökki. Vaan ei ole.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Vierailija
2/17 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko miehen kanssa sovittua, että saat pitää omasi?

Kyllä muakin harmittaisi. Onneksi jo isovanhempani ovat olleet niin fiksuja, että ovat testamentilla suojanneet perinnön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jotain eron merkkejä oli ja tiesit näistä veloista, eikös silloin olisi kannattanut ottaa avioehto? Ja puolet omaisuudesta on sinun, miten muka talo ja auto ja kaikki menevät miehelle?

Vierailija
4/17 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jotain eron merkkejä oli ja tiesit näistä veloista, eikös silloin olisi kannattanut ottaa avioehto? Ja puolet omaisuudesta on sinun, miten muka talo ja auto ja kaikki menevät miehelle?

Meillä oli talo, mökki ja auto. Yhdessä hankittuja. Miehellä on lisäksi omaisuutta noin 1 milj. euron edestä. Mies otti velkaa sen verran, että sen osuus yhteistä "nollaantui" eli jakoon meni vain se, minkä minä olen perinyt tai hankkinut.

Anoppi yritti aikanaan, että kumpikin suojaisi oman osansa. Tiesi, että miehen perinnöt suojasi testamentti.

Vierailija
5/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden edestä sinä olet oikeutettu laskennalliseen hyvitykseen, jonka kautta ne otataan sun hyväksesi huomioon. Ota ihmeessä lakimies hoitamaan eroasi.

t. juristi

Vierailija
6/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, jonka miljonäärimies suojasi oman omaisuutensa avioehdolla, mutta kuppasi ystäväni perinnön ennen eroa... Ystävä jäi puille paljaille.

Olivat itseasiassa köyhäperseitä kummatkin avioon mennessään, joten surettaa todella ystäväni puolesta hänen kohtalo.

Vierailija
7/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lakimies itsellesi.

Vierailija
8/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis piilottanut tai antanut omaisuuttaan pois miljoonan edestä eroa valmistellessaan. Kai sinulla on hyvä lakimies?

Vierailija
9/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis piilottanut tai antanut omaisuuttaan pois miljoonan edestä eroa valmistellessaan. Kai sinulla on hyvä lakimies?

Mistä tämän sadun keksit?

Vierailija
10/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ylipäätään menee naimisiin ja antaa yhteiskunnan päättää (raha-)asioistaan?

Mutta muille asianajajaa suositteleville... ...plääh. Asianajaja maksaa. Lakitekstejä pystyy lukemaan kuka tahansa, ja ne on ollut pitkään netissä. Siitä vaan finlexiä tutkailemaan. Itse olen suorittanut perunkirjoituksen ja tutkinut sosiaaliturvaani. Se on sekä avartavaa että tyrmäävää. Suomi voi jättää sinut puille paljaille... ...ja viedä tuhkatkin pesästä.

Vierailija
11/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioehdon voi tehdä myöhemminkin...?!

Eri asia miten sen saat vielä junailtua... Uhkailemalla kai...

Vierailija
12/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelemassaan tasa-arvoisuudessa. Ja suomalaiset lait viela typerampia, rangaistuksista puhumattakaan. Rikollisten ja sorrettujen toivemaa.

Vierailija
13/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset menee naimisiin ilman avioehtoa?? Silkkaa typeryyttä. Itsellä ei tulisi pieneen mieleenkään!

hohhoijjaa. Ihan oma mokahan tuo on.

Vierailija
14/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioehto jälkikäteen.

Toi velka on varmasti huijausta...

Vierailija
15/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muille asianajajaa suositteleville... ...plääh. Asianajaja maksaa. Lakitekstejä pystyy lukemaan kuka tahansa, ja ne on ollut pitkään netissä. Siitä vaan finlexiä tutkailemaan. Itse olen suorittanut perunkirjoituksen ja tutkinut sosiaaliturvaani. Se on sekä avartavaa että tyrmäävää. Suomi voi jättää sinut puille paljaille... ...ja viedä tuhkatkin pesästä.

Jep, ehkä sinunkin tarvitsisi kääntyä jossain asiassa juristin puoleen.

No, siis tossa vaiheessa kun on jo ero vireillä ja riita päällä, niin kyllä itsekin ottaisin yhteyttä asiaan erikoistuneeseen lakimieheen, ja huom, olen itse alan koulutuksen saanut!

Vierailija
16/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

v*tuttaa!

Vierailija
17/17 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina typeryyttä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän