Vatsaongelma
Minulla ei ole vatsan toiminnassa yleensä mitään ongelmia, en ole sairastanut oksennus- ja ripulitauteja sitten lapsuuden. Kuitenkin muutaman kerran vuodessa käy kuten tänään. Kun olen syönyt, niin iskee melkein heti armoton vatsakipu. Aivan kamala kouristus. Sen jälkeen suoli tyhjenee totaalisesti ja vasta sitten helpottaa. Sen jälkeen ei ole mitään vaivaa.
Ei kai ruokamyrkytys näin pian ilmene? Ja tätä tapahtuu hyvin harvoin, mutta sen kyllä muistaa. Voisiko syynä olla, että jos on syönyt edellisen päivän vähän ja maha on aika tyhjä ja sitten ahtaa päivällisellä itsensä täyteen? Onko muilla omakohtaista kokemusta tai muuten tietoa?
Kommentit (4)
Olen miettinyt sitä ärtynyttä suolta. Tätä on kestänyt ainakin 5 vuotta ellei enemmän. Ja tosiaan harvakseltaan. Mutta tosi kiusallinen, jos näin käy esim. vierailulla. Se mitä ruoka on, ei tunnu olevan väliä. Mutta jotenkin yhdistän sen liikaa syömiseen. Eikö se ärtynyt suoli vaivaisi useammin? Ja voiko maha oireilla esim. pilaantuneesta ruuasta näin pian, korkeintaan vartti, niin maha nousee tuskaan.
olla, ettei varsinainen ruokamyrkytys, mutta jotain vikaa silti ruuassa?
olla, ettei varsinainen ruokamyrkytys, mutta jotain vikaa silti ruuassa?
googleta se. Oireet täsmää just siihen ja itselläni kyseinen vaiva alkoi juuri tuollaisella oireella. Aina syönin jälkeen sama toistui..ihan sama mitä söi..