Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen 9-vuotias kaveri oli taas eilen meillä 9.00-20.00.

Vierailija
04.03.2012 |

Koko aikana ei kotoa kyselty edes syömään, vaikka lapsella kännykkä mukana. Käsittämättömältä tuntuu. Tarjosin ruokaa, mutta ei halunnut syödä ja kun kehotin menemään kotiin syömään, sanoi, että ruoka on vasta illalla. Kaakaota ja pullaa suostui ottamaan.Oma lapseni saa olla kavereilla korkeintaan 3 tuntia kerrallaan. Jotenkin tuntuu, että siellä ei ole kotona kaikki kunnossa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onko kaikki kunnossa? Ihan lapselta itseltään, esim, onko vanhemmat kotona...

Vierailija
2/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodissaan klo 9-20. Minä olisin ensinnäkin kieltäytynyt ehdottomasti päästämästä meille ketään lasta kylään ennen klo 10 viikonloppuna saati että antaisin olla kylässä paria tuntia kauempaa. Missä on ap sun aikuisen selkäranka ja auktoriteetti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt lasta mitenkään vankina meillä. Hän on mukava lapsi ja hyvää seuraa omalle lapsellemme. Ei millään tavoin meitä häritse. Kyllä minä ainakin koen, että se on minun asiani huolehtia missä OMA lapseni on ja käydä vaikka hakemassa hänet pois kylästä, jos ei muuten tule ruoka-aikana kotiin. Kummastuttaa sellainen välinpitämättömyys ettei koko päivässä edes varmisteta missä lapsi on.

Vierailija
4/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kotoa pyydetä syömään. Itse ajaisin pois omasta kodista silloin kun oma perhe alkaa syömään. Tämä pätee meillä lähes aina, en halua että kukaan vieras norkoilee ja odottelee kun meillä syödään.

Vierailija
5/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on ihmisiksi eikä häiritse sinua, teet palveluksen hänelle kun annat olla kylässä teillä. Joskus se riittää selviytymiseen vaikeassa tilanteessa, että on edes yksi paikka jonne on tervetullut :).

Vierailija
6/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta illalla. Aamulla aamupala ja ruoka illalla. Koulupäivinä saa onneksi ruoan koulussa. Kyse on kuitenkin kasvavasta lapsesta.

Vierailija
7/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt lasta mitenkään vankina meillä. Hän on mukava lapsi ja hyvää seuraa omalle lapsellemme. Ei millään tavoin meitä häritse. Kyllä minä ainakin koen, että se on minun asiani huolehtia missä OMA lapseni on ja käydä vaikka hakemassa hänet pois kylästä, jos ei muuten tule ruoka-aikana kotiin. Kummastuttaa sellainen välinpitämättömyys ettei koko päivässä edes varmisteta missä lapsi on.

tietää että lapsen vanhemmat ei välitä, päättää itsekin olla välittämättä. Lasta käy kyllä sääliksi, sillä kyllähän jonkun aikuisen tulisi tähän puuttua, ja jos ei omat vanhemmat, niin kyllä minun mielestäni on jokaisen muunkin aikuisen velvollisuus sitten kantaa huolta tällaisista heitteillä olevista lapsista. Tekopyhää ap:ltä päivitellä kun ei itsekään ole halukas mitään tekemään. Kun ei ole kyse OMASTA lapsesta...

Vierailija
8/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän missä lapsi asuu, mutta en ole koskaan tavannut vanhempia. Sen verran tiedän, että kyseessä uusioperhe. ap

Vierailija
9/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla klo 10.00 aikaisintaan viikonloppuisin ja vierailut kestävät korkeintaan pari tuntia, jonka jälkeen passitan lapsen kaverit koteihinsa. Eli sanoisin, että nyt sun aika on mennä kotiin. Tai sitten pistän lapset yhdessä pihalle leikkimään, jonka jälkeen oma lapsi tulee yksin kotiin, jos kaveri yrittää mukaan, sanon että nyt ei käy, menehän siitä kotiisi.

Vierailija
10/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy poikien 7 v kavereita tuolla tyylillä. Viikollakin tulevat koulun jälkeen 12-14 välillä ja illalla saatatvat lähteä 18-20 välillä. Tosinaan kyllä sanon jo aikasemmin, et nyt kaverin on aika mennä kotia. Ja en tarjoile ruokaa kuin omille lapselle. Olen tehnyt selväksi jos on nälkä, niin kukin voi mennä kotiinsa syömään. Asuvat kuitenkin tässä samalla asuinalueella.

Omalle pojalle sanon aina, että saa olla 1-2 tuntia kaverin luona ja kotia tultava kello siihen ja siihen aikaan. Viikolla yleensä oltava kotona klo 19, viimeistään. Joskus tosin menny jonnekin, kun en ole kotona ja en tiedä missä on, mutta on tuo aina ajallaan tullu kotia.

Nukkumaan mennään klo 22.

Vierailija
11/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaisin kysellä lapselta kotioloista ja mahdollisesti tekisin lastensuojeluilmoituksen. Ei tuon ikäinen pärjää yhdellä ruualla päivässä. Toinen näkee nälkee parka :( ja ei näköjään edes kehtaa syödä toisten ruokia, kun kerta ap:kin oli tarjonnut. Jos olisin ap niin pakottaisin syömään lämpimän ruuan :D. ja hyvä että on edes yksi paikka tosiaan minne on tervetullut vaikka pitkänkin päivän ajaksi. Ties millaista kotona on :(.

Vierailija
12/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella jokunen kaveri, jotka olisivat meillä aamusta iltaan, perään ei soitella, pyydetä kotiin syömään tms.

viikonloppuisin oltaisiin aina tulossa yökylään ja sitä rataa. Välillä olen itsekin väsynyt näihin lapsiin , mutta yritän silloin ajatella, että kivaa kun meillä on sellainen koti, jossa viihtyvät. Ja muutaman taustoista tiedänkin jotain mikä selittää näitä tilanteita.

Meillä saa ruokaa ja juomaa, välillä olen jopa antanut kuivat, puhtaat sukat ja/tai sisähousut lapselle päälle. En koe, että on multa jotenkin pois tämä.

Vierailija
13/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät sentään.

Meillä ei syödä kotona kuin yks lämmin ruoka. Ja se ajoittuu vaihtelevasti klo 15-19 välille. Mutta ruoka kuitenkin aina tehdään.

Hyvin on lapset silti pärjänneet. Osa jo aikuisiksi kasvaneet.

Tällä perusteella meistäkin olis pitäny tehdä ilmoituksia jo 20 vuotta sitten.

Vaikka meillä noita muiden lapsia tässä kotona jatkuvaan käy ja ovat koko päivänkin, niin ei tulis mieleenkään alkaa tehtailemaan mitään ls ilmoituksia. Lapset on hyvin erilaisia syömistavoiltaan, samoin perheet.

Vierailija
14/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi jee millaisia mammoja on taas palsta täynnä!

Eihän tässä ollut lainkaan kyse siitä ettei ap olisi tarvittaessa kyennyt lähettämään lasta kotiin tai että hän olisi ollut harmissaan tarjotessaan ruokaa toiselle.

Kyse oli puhtaasti siitä että ap oli huolissaan lapsesta jota ei kertaakaan kaivattu päivän aikana ja joka ilmeisesti joutui olemaan koko päivän ilman ruokaa.

Nykyisin elämä on kyllä todella kylmää ja itsekästä, lapset passitetaan pihalle koska ruokaa tarjotaan vain oman perheen lapsille, monessa perheessä tuntuu olevan linja ettei edes vettä sovi pyytää tai ainakin siitä sitten purnataan täällä kuinka epäkohteliaita ja ahneita lapset nykyään ovat kun kehtaavat edes moista pyytää.

Onko mikään ihme että maa on pullollaan pahoinvoivia teinejä kun välittämisen aste aikuisilla on tämä? Itse olisin todellakin mielelläni tarjonnut lapselle ruokaa ja jopa vähän patistellut ottamaan, jos lapsi on jo tuttu voisi myös varovasti kysellä onko kaikki hyvin ja ainakin tehdä selväksi että tarpeen tullen sopii tulla pyytämään apua.

Vierailija
15/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt samanikäiset ja samassa ryhmässä päiväkodissa. Vanhempansa ovat kovin kiireisiä ja haluavat ilmeisesti lapselleen ilmaisen hoitopaikan. Viimeksi kun lapsi tuli meille niin hänet tuotiin suoraan päiväkodista (jossa ollut aamupalalta) ja haettiin meiltä klo.21. Aina kun vanhemmat kysyvät, voiko lapsi tulla "vähäksi aikaa" niin vierailu kestää semmoiset neljä-viisi tuntia. Ja joskus soittavat illalla seitsemältä, voisiko vilä tulla leikkimään. Kun lapsellani oli synttärit niin tämä lapsi tuotiin paikalle jo klo. 12, vaikka juhlat alkoivat kahdelta. Ja juhölat loppuivat neljältä, lapsi haettiin seitsemältä. Tämä lyseinen perhe on kiva ja varakas, mutta lapsi ei kauheasti vietä vanhempiensa kanssa aikaa. Vähän säälittää joskus.

Vierailija
16/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy poikien 7 v kavereita tuolla tyylillä. Viikollakin tulevat koulun jälkeen 12-14 välillä ja illalla saatatvat lähteä 18-20 välillä. Tosinaan kyllä sanon jo aikasemmin, et nyt kaverin on aika mennä kotia. Ja en tarjoile ruokaa kuin omille lapselle. Olen tehnyt selväksi jos on nälkä, niin kukin voi mennä kotiinsa syömään. Asuvat kuitenkin tässä samalla asuinalueella.

Omalle pojalle sanon aina, että saa olla 1-2 tuntia kaverin luona ja kotia tultava kello siihen ja siihen aikaan. Viikolla yleensä oltava kotona klo 19, viimeistään. Joskus tosin menny jonnekin, kun en ole kotona ja en tiedä missä on, mutta on tuo aina ajallaan tullu kotia.

Nukkumaan mennään klo 22.

Minä tarjoan yleensä välipalaa lapsille jos tulevat koulusta suoraan. Joskus kyllä ekaluokkalaisten kanssa jääny tarjoamatta jos oma tulee ensin ja on syönyt jo ennenko kaveri tulee... mutta vahingossa. Lämmintä en tarjoa, paitsi jos erikseen pyytää. Ja sitten yhdelle, jonka kotona tiedän omani syövän myös usein. Syö ensin ja soittaa sitte heti, että en tule kotiin syömään ko söin täällä...

Vierailija
17/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin on joskus ollu puol ysi illalla.

En nää mitään syytä miksi pitäis syödä kaks lämmintä ateriaa.

Taaperokin jää nyt kun on 1,5v niin yhden aterian varaan. Viikolla sitten syödään kaksi.

Vierailija
18/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saavat olla koko päivän ties missä, ikää oli alkuaikoina vasta 4v : (

ei siis edes kännyä vielä...

asumme omistusasuntoalueella, kaikilla on omakotitalot, eli keskivertoporukkaa vähintään kaikki.

muutama ihan opettajiakin, silti lapsi saa aaamusta iltaan olla missä haluaa : ((( ihana lapsi on, sääliksi käy, kun ei ole omaa yhteistä aikaa omien vanhempiensa kanssa...

meillä mielellään haluaa, et osallistun peleihin ja leikkeihin, nyt toki vähempi kun ikää jo enempi.

alkuun syötin lasta, mutta sitten vähempi, olen kotona ja rahaa vähän, joten kun aina on yksi suu enempi ruokittavan, niin kuukaudessa isompi ruokalasku : (

välipalaa teen, leipää, hedelmää, vihannesta jne

jos meillä menoa, lapsi menee seuraavaksi kivempaa paikkaan, ja kun sieltä laitetaan pois, kiertää seuraavnaa jnejn e

ei ole normaalia !!!

ja nyt kun lapsellani on kaveriporukka laajentunut, niin näitä on useampia !

ja kuvioon kuuluu, et heille ei voi koskaan mennä leikkimään : ((

eivät ole ilkeitä , eivät laiminlyö lapsiaan, tms vaan ovat koulutettuja kiireisiä ihmisiä, eli eivät ehdi /osaa olla lapsiensa kanssa : ((((

itse kotonaolevana mielelläni kyllä meille lapsia otan leikkimään. MUTTA olisi oman lapsen kannalta mukavaa saada hänenkin joskus olla kaereiden luona leikkimässä, opettavaista jne

toki en kaippa kultaistasädekehää, mutta kyllä silti jokin pieni arvostus olisi paikallaan, edes joskus.....

pieni sana, kiitos tms

mutta enkin vanhemmat, joita olen nähnyt eivät ole kiinnostuneita mitä on lapset tehneet tms.

ja itsellä tunne ainakin, et pitävät itsestäänselvyytenä, et minä hoidan heidän lastaan......

eli pikku hiljaa, kun oma lapseni on kasvattanut reviiriään ja saanut uusia kavereita, olen rajoittanut noiden meillä asuvein lasten meillä asumista ; )

ja tulos, ovat siirtyneet naapureihin ; ))))

Vierailija
19/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset ovat joskus iltaisin kavereilla kun olen töissä, olen siis yh. Olen tosi iloinen, että saavat olla jossain. Tunnen kaikkien lasten vanhemmat ja he tietävät että teen vuorotöitä(olen sairaanhoitaja)ja heille se on ok, että lapset(koululaisia siis!)ovat siellä, eivät syö jääkaappia tyhjäksi tai muuten häiriköi.Olen n.2 iltaa pois viikossa. Kun olen kotona, saa meillä taas vuorostaan olla kaverit. Ei ongelmia.

Vierailija
20/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin lapsi 10v oli kerran kaverillaan kylässä koko päivän, noin klo 11-18. Mä en kauheasti soittele vaan laitan tekstareita, esim. kahdelta viestin että nyt kotiin syömään. Vastaus oli että on syönyt jo täällä, johon silti vastasin että nyt on tarpeeksi monta tuntia kyläilty ja pyysin lähtemään kotiin. Lapsi kuitenkin sanoi että ovat juuri lähdössä ulos leikkimään ja se oli tietty ok ja sanoin että viimeistään kuudeksi kotiin. Iltaruualle kun poika tuli kuudeksi, niin siinä jotenkin selvisi etteivät sitten lähteneetkään ulos..

Mä kyl odotan myös siltä toiselta perheeltä että uskaltavat sanoa jos lapsi on liian kauan. Sehän on heidän koti ja aika hurjaa jos lapselle ei uskalleta sanoa. Itsekn sanon aina jossain vaiheessa että nyt on aika lähteä kotiin tai ainakin ulos leikkimään. Kiltisti aina tottelevat, oli sitten tutumpia tai vieraampia lapsia.

Meillä lapset tulee kotiin kuudelta ja vieraat lähtevät silloin. Silloin meillä on ruoka ja sanon omillekin lapsille että kuin toisilla on ruoka-aika niin silloin on aika lähteä kotiin. Perheillä pitää olla sitä perheaikaakin. Ulkona saa olla kuitenkin vielä hetken ruuan jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi