Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydän itkee

Vierailija
04.03.2012 |

Ystäväni sai kaksoset jokin aika sitten. Hänellä on selvästi se ykköslapsi ja kakkoslapsi. Toiselle lepertelee ja on silminnähden rakastunut lapseen, toista hoitaa kuin robotti, ei lepertele, ei juttele, hoitaa vain välttämättömän "pahan".

Voiko kyseessä olla synnytksenjälkeinen masennus vai onko tämä ihan normaalia monikkoperheissä, että rakkautta riittää vain yhdelle lapselle ja toinen hoidetaan siinä sivussa? Miten asian voisi ottaa puheeksi vai onko parempi pitää vain suunsa kiinni?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kuvailemasi tilanne jää päälle? Mitä se tarkottaisi tälle toiselle lapselle? Onneksi sinä olet huomannut tämän ja huolestunut asiasta.

Sinä voit olla lapsen tulevaisuuden kannalta ratkaiseva lenkki. Toivon, että olet valmis riskeeraamaan ystävyytesi tämän äidin kanssa, ja otat asian puheeksi. Onko lapsilla läsnäolevaa isää, jonka kanssa keskustella? Jos kyseessä on synnytyksenjälkeinen masennus, olisiko sinun mahdollista hankkia ystävällesi ja hänen lapsilleen apua esimerkiksi psykologilta?

Toivottavasti tämä olisi vain normaali ja (nopeasti) ohimenevä asia. Olen ehkä dramaattinen, mutta voin kertoa sen johtuvan suoraan siitä, että minä tiedän, miltä tuntuu olla vanhempien suosiman lapsen sisarus. Kun pikkusiskoni syntyi, isäni jätti minut yhtäkkiä yksin, ja rakasti selkeästi ainoastaan siskoani. Ne hetket mitkä vietämme yhdessä, kuluvat edelleen siihen, että hän kohtelee minua kuin kehitysvammaista, ja puhuu minulle, kuin en ymmärtäisi sanaakaan. Siskonikin on saanut kärsiä tästä, sillä kiusasin häntä hyvin ikävästi isäkateudestani johtuen, ja kuutta vuotta nuorempana hän ei varmasti ymmärtänyt, miksi sisko on niin ilkeä. Toivon edelleen joka päivä, että joku olisi huomannut ja sanonut jotain, laittanut stopin syrjimiselle. Sinä olet huomannut, eikä mikään asia ole liian pieni huolestumiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi