Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jacky makupala on nami nami?

Vierailija
03.03.2012 |

Siis mun lapsuudessa niitä sanottiin nami namiksi, samoin mieheni, nykyäänkin puhumme niin ja taitaa puhua muutkin. Mistä toi nami nami tulee?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tuota vaikeuksia puhua tuotteista niiden omilla nimillä. Jacky makupala.

Vierailija
22/32 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jacky ja naminamit on eriasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt -74 ja ne oli naminameja, en osannut silloin lukea, ja kai äiti niitä sanoi naminameiksi. Olen itsekin ihmetellyt sitä että miksi kaupassa oli jotain pahoja naminami-nimisiä ja oikeiden naminamien nimi oli muutettu joksikin typeräksi jackyksi. En usko että äitini sitä nimeä on omasta päästään keksinyt kun muutkin sitä kerran käyttää. Makupala on myös ihan typerä nimi, ei se vanukas ole mitään palaa...

Vierailija
24/32 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Jacky-makupala ole nykyään jotain Angry Birds -kamaa? Vai onko nimi pysynyt Jackyna? Naminamihan on nykyään Valio Kidius.

Vierailija
25/32 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 02:17"]

Makupala on myös ihan typerä nimi, ei se vanukas ole mitään palaa...

[/quote]

Eikä vanukasta ;) T: Välipala

Vierailija
26/32 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävän kuulosta ku joku puhuu naminamista...!

Vierailija
27/32 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki vanukkaat ovat naminameja, se oli pienenä helppoa sanoa, opin varmaan äitiltä, mutta kyllä minäkin niitä alkuperäisiä naminameja söin pienenä ja syön vieläkin "kidiuksia" muistelon vuoksi :) Sitä paitsi eihän se pointti ole ettenkö tietäisi eroa Jackyn ja Kidiuksen kanssa (eli oikeastaan purkin ulkomuoto, sama kuin yrittäisi erottaa pepsiä colasta), vaan se on kivempi sanoa nostalgian takia.

Olen syntynyt -99

Vierailija
28/32 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi kivat jacky-lehmät piti vaihtaa angry birdseihin.

Vierailija
29/32 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta toiseen, mutta joskus mun nuoruudessani myytiin makukondomeja, joiden nimi oli naminami :). Oli mansikan  ja banaanin makuisia ainakin. Olin silloin kesätöissä huoltoasemalla ja niitä oli siellä myytävänä.

Vierailija
30/32 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nami Nami oli Valion tekemä vanukas ja Jacky makupala oli Lahden Vientikerman tehtaalta. Olivat lapsuudessani molemmat myynnissä ja ihmiset usein sekoittivat nimet keskenään.

Vierailija
31/32 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta toiseen, mutta joskus mun nuoruudessani myytiin makukondomeja, joiden nimi oli naminami :). Oli mansikan  ja banaanin makuisia ainakin. Olin silloin kesätöissä huoltoasemalla ja niitä oli siellä myytävänä.

Ei olleet naminami-kondomeja. Kondomien merkki oli Nam Nam.

Ja aloittajan kysymykseen vastaus, Jacky makupala ei ole Nami Nami. Molemmat o(li)vat toki vanukkaita, mutta täysin eri tuotteita. 

Nami Nami-vanukas oli Valion tuotemerkki. Jacky makupala-vanukas oli Lahden Vientikerma OY:n tuote, jota nykyään valmistaa Ruotsissa ylikansallinen Orkla. 

Ja näille "meille ne on kaikki naminameja"-tyypeille, ihan mielenkiinnosta kysyn; kutsutteko kaikkia autoja Mersuiksi? Kutsutteko kaikkia limppareita Jaffaksi? Onko teille kaikki kalat ahvenia? 

Vierailija
32/32 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli NamiNamit jo 70-luvulla. Itse muistan, että ensin tuli NamiNamit ja heti perään Jackyt. NamiNamit katosivat, mutta Jackyt jäi. Tulikohan Susettet sitten vielä perään? Ne ei olleet niin arkisia kuitenkaan.

Itse saatan puhua kaikista appelsiinilimuista jaffoina ja mustista colana tai jopa puolihuolimattomasti kokiksena. Mutta en kyllä ikinä kutsuisi kaikkia kaakaovanukkaita naminameiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme