Renessanssikuningaskunnat
Oletko juuri päässyt intistä ja kaipaat uutta tekemistä? Oletko jäänyt inttileskeksi ja tarvitset jotain millä saat muuta ajateltavaa? Tai kaipaatko muuten vain jotakin, mihin saat tuhlattua aikaasi viisi minuuttia tai kolme tuntia, aivan kuten itse haluat?
Renessanssikuningaskunnat on ilmainen ja realistinen keskiaikainen roolipeli. Voit kasvattaa peltojasi, hoitaa käsityöammattia, ryhtyä munkiksi tai tarttua miekkaasi ja liittyä armeijaan.
Peli sijoittuu 1400-luvun Eurooppaan, vuosi 2012 on Renessanssikuningaskuntien ajassa vuosi 1460. Kaikki pelin toiminta riippuu pelaajista, pelaajat julistavat sodat, huolehtivat politiikasta ja turvaavat rajoja. Renessanssikuningaskunnilla on yli 3,5 miljoonaa pelaajaa ja sille on myönnetty Best Free Online RPG 2006 -palkinto.
Viisi minuuttia päivässä riittää Renessanssikuningaskuntien pelaamiseen, mutta halutessaan peliin pystyy upottamaan tunteja. Vaikka peli itsessään on hidastempoinen, foorumit, joilla on miljoonia viestejä, tuovat hyvät mahdollisuudet roolipelaamiseen tai Kuningaskuntien politiikasta väittelemiseen.
Valinnanvaraa on valtavasti: Ryhdynkö irtolaiseksi tai mitä alan viljellä? Ryhdynkö leipuriksi vai olisiko sepän ammatti parempi? Annanko elämäni Roomalais-Aristoteliselle kirkolle, vai ryhdynkö kenties lääkäriksi? Aateluudet ja lukuiset virat takaavat mielenkiintoisen aseman lukuisille pelaajille.
Rekisteröityessäsi (Ymmärsit oikein, hopi hopi rekisteröitymään!), kirjoita "Sponsori" kenttään: Farn. Minä hyödyn tästä vähän, mutta hyöty on minulla juuri niin kauan kuin sinä pelaat, mikäli lopetat, tuomasi hyöty minulle poistuu. Tämä on kuitenkin ainoa tapa saada selville kuinka paljon pelaajia olen värvännyt, ja minä nautin siitä tiedosta, että Suomi kasvaisi ansiostani.
Linkkejä
Peli: http://www.kuningaskunnat.com
Wikipedia-artikkeli pelistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Renessanssikuningaskunnat
renessanssi tulee määritelmällisesti vasta keskiajan jälkeen. Keskiajalla ei siis ollut mitään realistisia renessanssikuningaskuntia.