Millä kysymyksillä testaisit ihmisen sivistystä?
Kommentit (31)
1. presidentti?
Mitä on sabayon?
Kuka on Kaija Saariketo?
Missä on maalaus Tyttö ja helmikorvakoru?
Kun olet niin tietäväinen , että keksaisit näin näppärät kysymykset, niin valista minua sivistymätöntä kuka on Kaija Saariketo.(Saarikettu on tuttu, mutta mutta...)
kyssäri oli se, että huomaatko virheet? Oliko s-sana oikein kirjoitettu? Kuka hoiti Suomea ekana??
Aina siellä on ollut yleistiedon osuus ja ainakin kolme kertaa on kysytty sama maantiedon kysymys, missä on Montevideo vai oliko Montenegro. En osannut niitä koskaan, aina meni sekaisin. Nyt tiedän, tarkistin juuri:)
Olin kerran lähes järkyttynyt, kun testitulosten perusteella yleistietoni oli huono. Olen ihminen, joka tietää vähän kaikesta ja pärjää tiedoillaan missä tilanteessa ja seurueessa tahansa. Luen päivittäin Hesarini, luen uutisia netistä, opiskellut yliopistossa jne. Mutta kaikkea nippelitietoa en hallitse, ja stitten siitä vedetään johtopäätöksiä...
Miten käyttäytyy, osaako pöytätavat, juttelisin niitä näitä ajankohtaisista asioista. Aika pian selviäisi, onko sitä yleissivistystä.
millään . Tuollainen testaaminen kun on mielestäni varsin epäsivistynyttä ja osoittaa vain testaajan rajoittuneen käsityksen sivistyksestä.
Ja itse luen paljon, kirjoja ja lehtiä, opiskelen yliopistossa kahdessa tiedekunnassa. Ja en kyllä keksi tuollaisia kysymyksiä, kaikkea ei voi kukaan tietää ja näkemyisiä on monenlaisia..
Kysyisin mitä sinulle merkitsee lähimmäisenrakkaus, osaatko ottaa toiset huomioon, oletko huolissasi eriarvoisuudesta yms. Sydämen sivistys on sellaista sivistystä mitä minä arvostan ja arvostaisin myös jos olisin esimies.
kyllä että tarkoitettiin Kaija Saariahoa?
Kysyisin hänen mielipidettään johonkin asiaan, josta voi olla montaa mieltä. Se, osaako perustella mielipiteensä, kertoo paljon sivistyksestä. Samoin keskustelutyyli, ymmärtääkö muiden eriäviä kantoja jne.
Kysyisin hänen mielipidettään johonkin asiaan, josta voi olla montaa mieltä. Se, osaako perustella mielipiteensä, kertoo paljon sivistyksestä. Samoin keskustelutyyli, ymmärtääkö muiden eriäviä kantoja jne.
tai joku