Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 4000 e sinusta paljon?

Vierailija
02.03.2012 |

Minulle on! Olen nyt pystynyt säästämään tuon verran , on kyllä vaatinut tarkkaan harkittua ostamista, mutta olen tuosta summasta kyllä tosi iloinen. Tuntuu, että kaikilla on nykyään niin suuret tulot ettei tuo summa näytä tuntuvan miltään. Mutta näin matalapalkkaisella pidän kelpo summana.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on! Olen nyt pystynyt säästämään tuon verran , on kyllä vaatinut tarkkaan harkittua ostamista, mutta olen tuosta summasta kyllä tosi iloinen. Tuntuu, että kaikilla on nykyään niin suuret tulot ettei tuo summa näytä tuntuvan miltään. Mutta näin matalapalkkaisella pidän kelpo summana.

Vierailija
2/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mulle tuleekin tilille paljon enemmän/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähätuloisena olen säästänyt nyt 3000e. Sekin jo tuntuu hyvältä..

Vierailija
4/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo hyvä pesämuna. Minulle jo 400 euroakin ylimääräistä on paljon. Mutta olen ihan tyytyväinen että olen oppinut pärjäämään vähällä.

Vierailija
5/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin iso raha, puoletkin siitä olisi vaikea säästää mun tuloilla.

Vierailija
6/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään helppoa ole ollut säästää. Mutta mistään tuikitärkeästä kuten ruuasta ei ole tarvinnut tinkiä. Asennemuutosta ostamiseen tämä kylläkin vaati, olin ennen sellainen suruton impulssiivinen ostaja...nyt harkitsen tarkkaan. Olen oppinut pärjäämään vähällä ja samalla musta on tullut vähemmän materialistinen, mua ei oikein enää kiinnosta vaihtuvat muodit tms, mä ostan niukasti ja harkitusti. ja mielellään jotakin kestävää ja klassista niin sisustuksessa kuin vaatteissakin. Ihan hyvältä tuntuu tämä muutos! AP

Vierailija
7/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hieno summa, varsinkin jos et ole isopalkkainen. On mukava fiilis, kun on vähän jemmarahaa, niin että talous ei heti kaadu jos tulee joku yllärimeno.

Vierailija
8/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta yllättävää tapahtuu.

Vierailija
9/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran pitäisi jokaisella olla säästössä,koska puhutaan,et kk:n palkka ainakin kuuluis olla tallessa pahojen päivien varalle!

Vierailija
10/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtyäni pelkän otsikon, aloin miettimään vastausta. Kysymys oli vaikea, kun yritin miettiä mihin sitä pitäisi suhteuttaa. Ilman mitään tarkentavaa selitystä siitä, mihin tuo 4 000,- on tarkoitettu päädyin vastaukseen: 4 000,- ei ole mielestäni iso summa.

Pienituloiselle ilman suurempia menoja elävälle 4 000,- on ihan kiva summa säästössä. 15 vuotta sitten olisin ollut ikionnellinen, jos tuo summa olisi ollut tilillä. Toisaalta myös esimerkiksi säännöllisenä kuukausitulona käteen jäävä 4 000,- on mielestäni isohko rahasumma.

Tällä hetkellä olisin aivan totaalisessa liisterissä, jos tililläni olisi "ylimääräistä" säästössä vain tuon verran. Omat menomme ovat tällä hetkellä niin suuret, että pankissa pitää olla reserviä kymmeniä tuhansia. Tällä hetkellä olen laskenut, että tähtään vuoden sisällä 100 000,-:teen. Rikas en silti koe olevani, yritystoiminnassa on vain suuret menot ja riskien pienentämiseksi ja investointien toteuttamiseksi on oltava käteistä reservissä.

Mutta onnea ap:lle. Jatka säästämistä, ja palkitse itsesi sopivan hetken tullen jollain mukavalla! Säästöt luovat turvaa, joka kädestä suuhun elämästä puuttuu.

Vierailija
11/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloinen olen ja viime vuonna lyhensin opintolainaa hieman enemmän kuin tuo summa ja tänä vuonna toisen mokoman. sittenpähän olen lainoista eroon päässyt. mutta suurelta summa tuntuu. ja aion kyllä jatkaa säästämistä lainanmaksun jälkeen samaa tahtia

Vierailija
12/12 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kerroit olevasi pienituloinen, niin se tekee saavutuksestasi vielä arvokkaamman. Olen kuullut vanhempien ihmisten sanovan. Eivät ne suuret tulot, vaan pienet menot on hyvän taloudenpidon perusta, ja senhän sinä näytät nyt täysin omaksuneen. Tuosta on hyvä jatkaa, kun olet säästämisessä noin hyvään alkuun päässyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan