Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vr:n lipunmyynnissä pyydetään sokeaa todistamaan, että on sokea

Vierailija
01.03.2012 |

Näin ainakin Vr:n nettisivuilla sanotaan. Pitääkö siis vammaisen hommata lääkärin todistus vammastaan, ennenkuin voi matkustaa??

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näön, jota ei ole, tarkastus olisikin kiva jokaiseen lipunostotilanteeseen. :)

Mutta yleensä kaikilla on sopiva kortti lompsassa, ja sitä tosiaan kysytään aina.

Vierailija
2/19 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei huuda kuvan nähdessään on sökkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenhan tuotakin voisi hyödyntää näkevät ja valehdella että ovat sokeita. Avustaja kun saa ilmaisen matkan eli kaksi ihmistä matkustaa yhden hinnalla.

Vierailija
4/19 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenhan tuotakin voisi hyödyntää näkevät ja valehdella että ovat sokeita. Avustaja kun saa ilmaisen matkan eli kaksi ihmistä matkustaa yhden hinnalla.

Vierailija
5/19 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä ei ole kuuroja, sokeita eikä kampurajalkoja. Sieltä kun tuodaan näitä notkeita tummia tänne elintason ääreen työtä tekemään niin ei tarvi avustaa sinne ja toisaalta suomesta voisi viedä näitä vammaisia sinne afrikkaan tilalle.

Vierailija
6/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi kaikki näkkärit eivät ole sokeita vaan suurin osa on heikkonäköisiä. Siitä syystä korttia tarvitaan todistamaan näkövammaisuudesta, matkusti sokea tai heikkonäköinen yksin tai jonkun kanssa.

Vierailija
7/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

narskut ja niksut... voi hyvä luoja sentään...

Vierailija
8/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä ei ole kuuroja, sokeita eikä kampurajalkoja. Sieltä kun tuodaan näitä notkeita tummia tänne elintason ääreen työtä tekemään niin ei tarvi avustaa sinne ja toisaalta suomesta voisi viedä näitä vammaisia sinne afrikkaan tilalle.

sulla on huono huumorintaju....

Vierailija
9/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kuulen nyt ensimmäistä kertaa että on olemassa sellainen kuin näkövammaiskortti. Kiitoksia tiedosta, googletanpas tästä mitä siihen vaaditaan. Minä mm. En saa ajaa autoa huonon näköni takia mutta ei kai se silti tarkoita että edellytykset tollaiseen korttiin riittäisi.

Vierailija
10/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kuulen nyt ensimmäistä kertaa että on olemassa sellainen kuin näkövammaiskortti. Kiitoksia tiedosta, googletanpas tästä mitä siihen vaaditaan. Minä mm. En saa ajaa autoa huonon näköni takia mutta ei kai se silti tarkoita että edellytykset tollaiseen korttiin riittäisi.

ei hän silti mitään avustajaa junamatkalle tarvi. Töitäkin ihan tekee siinä missä kaksisilmäisetkin. Eikä äidillä taida mitään korttiakaan olla, koska ei tosiaan tarvi mitään erityispalveluita vammansa takia.

Vierailija
11/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään siihen korttiin vaaditaan vähintään 50% haitta-aste ja mulla se on vain 20%. Siinä haitta-asteessa kun näköjään otetaan huomioon ainoastaan näöntarkkuus eikä näkökenttää ollenkaan. Ei siis väliä vaikka näkisit kuinka kapean kaistaleen, kunhan näöntarkkuus on riittävä niin ei haitta-asteet kasva. Ääh, epistä! Mäkin haluun alennuksia!

Vierailija
12/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hän silti mitään avustajaa junamatkalle tarvi. Töitäkin ihan tekee siinä missä kaksisilmäisetkin. Eikä äidillä taida mitään korttiakaan olla, koska ei tosiaan tarvi mitään erityispalveluita vammansa takia.

Tuota, kyllä yksisilmäinenkin saa ajaa autoa jos näkevässä silmässä on tarpeeksi hyvä näöntarkkuus ja normaali näkökenttä. Eli joko äitisi saisikin ajaa tai äidilläsi on jotain vikaa toisessakin silmässä. Jos kerran ihan normaalisti elämäänsä elää niin veikkaisin näkökenttää koska eihän autolla ajoon tarvita kuin 0,6 näkö.

Vierailija
13/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään siihen korttiin vaaditaan vähintään 50% haitta-aste ja mulla se on vain 20%. Siinä haitta-asteessa kun näköjään otetaan huomioon ainoastaan näöntarkkuus eikä näkökenttää ollenkaan. Ei siis väliä vaikka näkisit kuinka kapean kaistaleen, kunhan näöntarkkuus on riittävä niin ei haitta-asteet kasva. Ääh, epistä! Mäkin haluun alennuksia!

tyttärelläni on haitta-aste 100%, mutta mikään vr:n etuisuus ei meidän mieltä lämmitä.

Vierailija
14/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi todistusta ja ei varmasti salaa vilkuile.

Vierailija
15/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saanut sen merkinnän, koska hänellä on hyvin kapea näkökenttä ja on lähes sokea

Vierailija
16/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ei mun äitikään saa ajaa autoa. Toinen silmä on sokea. Mutta ei hän silti mitään avustajaa junamatkalle tarvi. Töitäkin ihan tekee siinä missä kaksisilmäisetkin. Eikä äidillä taida mitään korttiakaan olla, koska ei tosiaan tarvi mitään erityispalveluita vammansa takia.

Yksisilmäisyys ei ole este auton ajamiselle.

Vierailija
17/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kortin saamiselle peruste vaan tosiaan se haitta-aste. Eikä se, matkustaako heikkonäköinen tai sokea yksin tai oppaan kanssa, vaikuta asiaan, koska tilanteet vaihtelevat.

Vierailija
18/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai yksisilmäinen voi ajaa autoa, eihän sellaisella henkilöllä syvyysnäkö toimi normaalisti.

Vierailija
19/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tiet täynnä sellaisia puusilmiä, ettei edes 2 silmää riitä kun ei niistä tieto välity mihinkään.