Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeet ja painajaiset

Vierailija
01.03.2012 |

Onko muilla alkanut masennuslääkkeiden aloituksen jälkeen painajaiset?

Itse sain lääkkeet ahdistuneisuushäiriöön ja siihen että pelkään koko ajan koska taas kolahtaa.. Nyt oon nähnyt toistuvasti monta kertaa yössä unia jossa minua jahdataan, hakataan, silpotaan ihmisiä ja kaikkea muuta sairasta.. Sain lääkkeet että pystyn nukkumaan ja relaamaan ja jumaliste en mä halua nukkua jos unet on tommosia ja kaiken lisäks muistan ne tarkalleen herätessäni mitä en ole ennen muistanut...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan sun elämä ole vaan lääkkeiden napsimista?

Vierailija
2/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen aloitukseen voi liittyä erikoisia unia, lääkkeen kanssa ainakin itselläni unien näkeminen lisääntyi. Hulluimmat unet ja painajaiset liittyvät lääkityksen muutoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheutti ihan hirveitä painajaisia, ja ne tuntu täysin todellisilta! Kun heräsin luulin että huoneessa on oikeesti joku tappaja enkä erottanu enää totta unesta. Ja johtu siis lääkkeestä, ei olle näitä ennen tätä lääkettä. Sen nimeä en muista mutta oli tosi kamalaa!

Pyydä toista lääkettä. Näissä on niin mahdoton tietää mikä sopii kenellekin.

Vierailija
4/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee varmasti ohi kun elimistö tottuu lääkkeeseen. Älä vielä heitä hanskoja naulaan ja lääkkeitä roskiin =).

Vierailija
5/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn terapiassa,hän ehdotti että vaihdettaisiin lääkitystä mutta tahtoisin kokeilla menisikö nämä kuitenkin pois. Varmaan alkaa kaikki purkautumaan ja vaikuttaa uniin, ja ei mua ei ole hakattuneikä jahdettu enkä ole silpunnut ihmisiä :) ap

Vierailija
6/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla alkanut masennuslääkkeiden aloituksen jälkeen painajaiset?

Itse sain lääkkeet ahdistuneisuushäiriöön ja siihen että pelkään koko ajan koska taas kolahtaa.. Nyt oon nähnyt toistuvasti monta kertaa yössä unia jossa minua jahdataan, hakataan, silpotaan ihmisiä ja kaikkea muuta sairasta.. Sain lääkkeet että pystyn nukkumaan ja relaamaan ja jumaliste en mä halua nukkua jos unet on tommosia ja kaiken lisäks muistan ne tarkalleen herätessäni mitä en ole ennen muistanut...

aiheuttaa sivuvaikutuksena noita juuri, TERVEISIN SAIRAANHOITAJA.

Vierailija
7/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä vasta kuukauden verran, muuten tuntuu auttavan mutta nuo uniasiat häiritsevät. Mutta näköjään muillakin ollut samanlaista joten vähän lohduttaa ;) ap

Vierailija
8/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unet ovat tosi karmeita ja sairaita tai vähintäänkin syviä ja outoja.

Esimerkkinä voin sanoa unen, jossa löysin jostakin huutavan koliikkivauvan, jonka äidiksi paljastui vihreä pieni hämähäkki, joka kuoli ja sitten virkosi henkiin, huh huh.

Ja olen ihan selväjärkinen tavallinen ihminen, joka nyt vaan sattuu olemaan masentunut tiettyjen takahtumien takia.

Vierailija
9/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödessäni sellaisia unihalvauskohtauksia tai unia tai harhoja, miksi niitä pitäisikään sanoa. Todella todentuntuisia painajaisia makuuhuoneessa olevista hahmoista jne.

Lekuri määräsi siihen sitten psykoosinestolääkettä, mutta lopulta heitin sitten molemmat mäkeen, eikä enää tarvitse nähdä kuin ihan normaaleja painajaisia. Joissa mulla jahdataan ja silvotaan ja ties mitä, mutta aivan eri luokkaa kuin nuo unihalvaukset, joista jäi kauhun tunne hereillä ollessakin.

Vierailija
10/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unet ovat tosi karmeita ja sairaita tai vähintäänkin syviä ja outoja.

Esimerkkinä voin sanoa unen, jossa löysin jostakin huutavan koliikkivauvan, jonka äidiksi paljastui vihreä pieni hämähäkki, joka kuoli ja sitten virkosi henkiin, huh huh.

Ja olen ihan selväjärkinen tavallinen ihminen, joka nyt vaan sattuu olemaan masentunut tiettyjen takahtumien takia.

Ja ne unet tosiaan tuntuu niin todellisilta.. Mä en uskalla ottaa enää vauvaa viekkuun päikkäreille kun en sit tiedä paljonko heilun unissani :/ ap

Vierailija
11/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unet ovat tosi karmeita ja sairaita tai vähintäänkin syviä ja outoja. Esimerkkinä voin sanoa unen, jossa löysin jostakin huutavan koliikkivauvan, jonka äidiksi paljastui vihreä pieni hämähäkki, joka kuoli ja sitten virkosi henkiin, huh huh. Ja olen ihan selväjärkinen tavallinen ihminen, joka nyt vaan sattuu olemaan masentunut tiettyjen takahtumien takia.

Ja ne unet tosiaan tuntuu niin todellisilta.. Mä en uskalla ottaa enää vauvaa viekkuun päikkäreille kun en sit tiedä paljonko heilun unissani :/ ap

¨

Itse olen siis aloittanut lääkkeen vasta pari viikkoa sitten, meneeköhän ohitse? Ja mistä ihmeestä johtuu? Tuo vihreä hämähäkki äitinä on varmasti karmivin uneni ikuna,huh sentään ja tuskin unohdan. Yhtä outoja unia näen joka yö, mutta tuo karmivin kaikista. Aamulla sitten heräät ihan hiestä märkänä ja menee tovi toipumiseen:(

Vierailija
12/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt olen alkanut näkemään sellaisia unia että kuulen kaikkea ja niitä on todella vaikea erottaa todellisuudessa. Kuulen esim. että radio on päällä ja sieltä tulee musiikkia, sitten kuulen että joku kävelee huoneeseen ja yritän herätä ja nähdä kuka se on ja sitten huoneessa ei tietenkään ole ketään.

Mulle on ihan uus juttu tällainen että kuulee selkeästi ääniä unessa unet yleensä on sellaisia äänettömiä.

Vierailija
13/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta tosi sääli, että muillakin tuollaisia oireita. Toisaalta tuntuu hyvältä, etten ole ongelmieni kanssa yksin.

Olen 4 - 5 vuotta käyttänyt ketiapiinia 200 - 600 mg, ja juuri tuo "unihalvaus" on tuttua :(

Näen, kuulen, haistan ja tunnen harhoja. Joku saattaa esim tarrata jalkaani, iskeä puukolla tai tehdä seksuaalista väkivaltaa.

Painajaiset ovat hämmentäviä, kun ne tuntuvat "jäävän päälle" herätessä. Eli uskon tapahtuneen todeksi. Unet ovat myös todella sairaita ja väkivaltaisia, ja osallisina (kiduttajina) on perheenjäseniä. Näitä toistuu joka yö. :/ En jaksa enää kauaa.

Vierailija
14/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta tosi sääli, että muillakin tuollaisia oireita. Toisaalta tuntuu hyvältä, etten ole ongelmieni kanssa yksin.

Olen 4 - 5 vuotta käyttänyt ketiapiinia 200 - 600 mg, ja juuri tuo "unihalvaus" on tuttua :(

Näen, kuulen, haistan ja tunnen harhoja. Joku saattaa esim tarrata jalkaani, iskeä puukolla tai tehdä seksuaalista väkivaltaa.

Painajaiset ovat hämmentäviä, kun ne tuntuvat "jäävän päälle" herätessä. Eli uskon tapahtuneen todeksi. Unet ovat myös todella sairaita ja väkivaltaisia, ja osallisina (kiduttajina) on perheenjäseniä. Näitä toistuu joka yö. :/ En jaksa enää kauaa.

sanoin, lääkäri määräsi mulle peratsinia näihin unihalvauksiin, mutta mä en syönyt enää kuin kuukauden, joten en tiedä tehosiko heti, vai oliko sattumaa ettei mulla sen kuukauden aikana ollut näitä. Mutta lopetin mielialalääkityksen, koska se ei muutenkaan tehnyt muuta kuin pahensi vointiani.

Kannattaisi varmasti puhua lääkärille myös häiritsevän pahoista unista.

Vierailija
15/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli Stellasta pahoja unia.

Vierailija
16/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo paheneminen yleensä kestää viikosta muutamaan viikkoon ja sitten vasta lääkkeen teho alkaa näkyä. Nimenomaan unen häiriöinä tuo ahdistuksen paheneminen voi näkyä.

Jos kuitenkin olet jo kuukauden syönyt lääkettä, voisi pikkuhiljaa jo olettaa, että lääkkeen tehon pitäisi näkyä, jos se sinun kohdallasi tehoaa. Jos esim parin viikon kuluttua ei vieläkään mitään tilan paranemista näy, keskustele lääkärin kanssa. Sitten lääke ei ehkä kohdallasi toimi. Masennuslääkettä ei kuitenkaan saa koskaan lopettaa noin vain seinään.

Vierailija
17/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli Stellasta pahoja unia.

Vierailija
18/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen aiheuttaa usein joku ihan oikea sairaus, niitä on useita vaihtoehtoja. itsellä bipo ja tietenkin masislääke vaikutti ihan oudosti. pahensi tosi paljon ahdistusta ja näin outoja unia. vaadi tutkimuksia tai ainakin lääkkeen vaihtoa!

Vierailija
19/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaiskohan teidän ihan oikeasti jättää ne napit ottamatta? Teillä on lapsiakin vielä, voi herra isä sentään...

Vierailija
20/36 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaiskohan teidän ihan oikeasti jättää ne napit ottamatta? Teillä on lapsiakin vielä, voi herra isä sentään...

Niin tule sitten arvostelemaan? Onko tullut mieleen että ehkä pelkään niin paljon vauvan menettämistä että se on minut tähän ajanut? Ja musta on rohkeeta hakea apua. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi