Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon taas ihan rikki. Mies valehtelee jatkuvasti pienistä (ja aiemmin aika isoistakin) asioista

Vierailija
01.03.2012 |

Olen raskaana ja sovittu on jo raskautta yrittäessä ettei mies juo alkoholia ellei se sovi myös mulle. Aina annan luvan ottaa yhden bissen töiden jälkeen joten ei pitäis olla syytä mennä salaa sitä juomaan. Mutta pitää siis piilossa juomia ja kerran jo jäi siitä kiinni. Asia sovittiin mut nyt sama homma jatkuu. Ja kysyinkin yks päivä kun meni taas autotalliin tekemään jotain ja tuli pitkän ajan päästä rentona takas et helpottiko bisse, niin ei voinut myöntää vaan valehteli ettei juonut! Siis näkeehän sen jos on ottanut mutta pitää mua siis vissiin ihan pellenä eikä arvosta sen vertaa et mä ansaitsisin totuuden kun pitää kaikesta aina valehdella! Alkaa kuppi täyttyä. Neuvoja? Ja pliis järkeviä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että mikä tässä on se ongelma? Anna juoda vaan, eihän tuo juo edes paljon. Ei tarvi sitten valehdella.

Miehesi on toki alkoholisti, jos ei ilman pärjää, voithan sen ohjata hoitoon.

Vierailija
2/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että mikä tässä on se ongelma? Anna juoda vaan, eihän tuo juo edes paljon. Ei tarvi sitten valehdella. Miehesi on toki alkoholisti, jos ei ilman pärjää, voithan sen ohjata hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo on raskaana, paitsi sitten loppusuoralla kun pitää olla valmiina ajamaan sairaalaan/tms. hätätilan varalta.

Naurettavaa että miehen pitää saada lupa sen kaljapullon juomiseen! Onko teillä monet muutkin asiat luvan alla?

Relaa vähän ap tai pian ei oo miestä mitä kieltää.

Vierailija
4/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin syynä voi olla (ja hyvin tod.näk.) alkoholismi. Se on sairaus, jolle ihminen ei voi mitään enää siinä vaiheessa, kun on mennyt sen rajan yli, josta ei ole enää paluuta (eli ei ole enää tavallinen "raju ryyppääjä" vaan alkoholisti"). Ainoa, mikä auttaa, on täysi raittius, ja se taas on alkoholistille erittäin vaikeaa ja vaatii usein, että jotain tarpeeksi ikävää tapahtuu.

Jos kyse on alkoholismista, suosittelen tutustumaan kunnolla aiheeseen, jotta ymmärrät, mistä siinä on kyse. Helpottaa ehkä tietää esim. se, ettei alkoholisti valehtele ilkeyttään, vaan valehtelu kuuluu siihen sairauteen (jos ei valehtele, ei voisi juoda, ja alkoholistilla juominen menee kaiken muun edelle, pakko valehdella, myös itselleen). En kuitenkaan kehoita ymmärtämään ja auttamaan alkoholistia millään tavalla, vaikka kyse onkin sairaudesta, sääli ja auttaminen usein vain pahentaa asiaa. Myöskään nalkuttamisesta, riitelystä tai vaatimisesta ei ole apua. Alkoholisti on jätettävä vastaamaan itse omasta juomisestaan, vaikka se tarkottaisi, että työ, perhe, koti yms. menee, mutta se on ainoa tapa, jolla alkoholisti ehkä tajuaa, että hänen on pakko lopettaa ja hakee apua.

Toivottavasti kyse ei ole alkoholismista, vaikka pahalta tuo minusta vaikuttaa. Oma mieheni on alkoholisti myös, mutta ollut raittiina jo toistakymmentä vuotta. Aikoinaan lopetti juomisen vasta, kun meni tarpeeksi huonosti, töistä sai potkut ja minäkin jätin, tosin otin takaisin kun haki apua ja osoitti olevansa tosissaan raittiuden kanssa. Aluksi oli pari sortumista, jotka eivät kestäneet kauaa, kolmen vuoden raittiuden jälkeen oli pitempi sortuminen (jonka aikana emme asuneet yhdessä), nyt on yhtäjaksoista raittiutta takana jo yli 10 v. ja oikein hyvää ja onnelista elämää elämme. Mutta toisin oli joskus, ja minä kärsin myös, olin vuosia masentunut ja käyttäydyin myös todella huonosti miestä kohtaa siinä vaiheessa, kun hän oli raitistunut yms.

En jaksa lukea tätä pitkää viesti uudestaan ja korjata virheitä ja epäjohdonmukaisuuksia, koska varmasti tuhoaisin sen, joten anteeksi jos toistan itseäni, kieli on huona yms. (teen samalla töitä ja olen pitänyt taukoja kirjattamisessa).

Vierailija
5/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo on raskaana, paitsi sitten loppusuoralla kun pitää olla valmiina ajamaan sairaalaan/tms. hätätilan varalta.

Naurettavaa että miehen pitää saada lupa sen kaljapullon juomiseen! Onko teillä monet muutkin asiat luvan alla?

Relaa vähän ap tai pian ei oo miestä mitä kieltää.

Mutta en minäkään muutaman tai useamman oluen juomista pahana pidä, paitsi jos se on jokapäiväistä.

Vierailija
6/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin syynä voi olla (ja hyvin tod.näk.) alkoholismi. Se on sairaus, jolle ihminen ei voi mitään enää siinä vaiheessa, kun on mennyt sen rajan yli, josta ei ole enää paluuta (eli ei ole enää tavallinen "raju ryyppääjä" vaan alkoholisti"). Ainoa, mikä auttaa, on täysi raittius, ja se taas on alkoholistille erittäin vaikeaa ja vaatii usein, että jotain tarpeeksi ikävää tapahtuu.

Jos kyse on alkoholismista, suosittelen tutustumaan kunnolla aiheeseen, jotta ymmärrät, mistä siinä on kyse. Helpottaa ehkä tietää esim. se, ettei alkoholisti valehtele ilkeyttään, vaan valehtelu kuuluu siihen sairauteen (jos ei valehtele, ei voisi juoda, ja alkoholistilla juominen menee kaiken muun edelle, pakko valehdella, myös itselleen). En kuitenkaan kehoita ymmärtämään ja auttamaan alkoholistia millään tavalla, vaikka kyse onkin sairaudesta, sääli ja auttaminen usein vain pahentaa asiaa. Myöskään nalkuttamisesta, riitelystä tai vaatimisesta ei ole apua. Alkoholisti on jätettävä vastaamaan itse omasta juomisestaan, vaikka se tarkottaisi, että työ, perhe, koti yms. menee, mutta se on ainoa tapa, jolla alkoholisti ehkä tajuaa, että hänen on pakko lopettaa ja hakee apua.

Toivottavasti kyse ei ole alkoholismista, vaikka pahalta tuo minusta vaikuttaa. Oma mieheni on alkoholisti myös, mutta ollut raittiina jo toistakymmentä vuotta. Aikoinaan lopetti juomisen vasta, kun meni tarpeeksi huonosti, töistä sai potkut ja minäkin jätin, tosin otin takaisin kun haki apua ja osoitti olevansa tosissaan raittiuden kanssa. Aluksi oli pari sortumista, jotka eivät kestäneet kauaa, kolmen vuoden raittiuden jälkeen oli pitempi sortuminen (jonka aikana emme asuneet yhdessä), nyt on yhtäjaksoista raittiutta takana jo yli 10 v. ja oikein hyvää ja onnelista elämää elämme. Mutta toisin oli joskus, ja minä kärsin myös, olin vuosia masentunut ja käyttäydyin myös todella huonosti miestä kohtaa siinä vaiheessa, kun hän oli raitistunut yms.

En jaksa lukea tätä pitkää viesti uudestaan ja korjata virheitä ja epäjohdonmukaisuuksia, koska varmasti tuhoaisin sen, joten anteeksi jos toistan itseäni, kieli on huona yms. (teen samalla töitä ja olen pitänyt taukoja kirjattamisessa).

ehkä mies vaan tahtoo juoda yhden tai kaksi bisseä silloin tällöin eikä tahdo pahottaa mieltäsi sillä, että on juonut, jos sinä et sitä hyväksy. Mutta sinä varmaan tiedät, onko kyse vain tuosta vai jostain pahemmasta.

Vierailija
7/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo on raskaana, paitsi sitten loppusuoralla kun pitää olla valmiina ajamaan sairaalaan/tms. hätätilan varalta. Naurettavaa että miehen pitää saada lupa sen kaljapullon juomiseen! Onko teillä monet muutkin asiat luvan alla? Relaa vähän ap tai pian ei oo miestä mitä kieltää.

Ja oli muuten alun perin ihan miehen ajatus ettei mies juo samalla lailla raskauden aikana. Ja on monet asiat "luvan alla". Tarkemmin: asioista tulee sopia yhdessä. Enkä aio relata tässäkään asiassa joten mies sitte menköön.

Ja kuule kyllä se mies saa juoda. Nyt on joka viikonloppu oltu jossain kylässä tai joku meillä ja se on silloin ihan ok mutta kyllä nyt joku raja on.

Se sitte niistä asiallisista kommentteista.

Vierailija
8/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki miehet tosiaan juo kun vaimo on raskaana/tyttöystävä,ihan sairas koko kysymys.Miten kehtaat olla neuvolassa??

Vierailija
9/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kaikille naisille! Juopon tunnistaa vatsasta.Timmi vatsa kertoo ettei alkoholi ole ongelma.

Vierailija
10/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko runsas alkoholinkäyttö oire, eikä itse ongelma? Siinä tapauksessa pyrkimys lopettaa tai rajoittaa alkoholinkäyttöä ei ratkaise ongelmaa, se vain estyy näkymästä. Jos ongelma on ratkaisematta niin juomisen lopettaminen on haurasta, eli siihen voi langeta uudestaan.Vaihtoehtoisesti se voi tulla esille eri muodossa, vaikkapa peliongelmina tai liikana työntekona.

Olen lukenut erästä kirjaa, jonka mukaan ongelma on se, että kopioimme lapsuudesta lähtien ajatuksia ympäristöltämme. Nämä ajatukset määrittelevät meille erittäin vahvasti mitä meidän elämässämme tulisi tehdä, ja siksi ne asettuvat mieleemme ikäänkuin ulkoisiksi tahdoiksi ohjaamaan valintojamme. Tämän takia unohdamme oman tahtomme, joka vajoaa tiedottomuuteen vähitelellen varttuessamme.

Oma tahto ei kuitenkaan katoa, sillä se pyrkii nousemaan tiedottomuudesta ohjaamaan elämää, mutta koska opitut ajatukset ja arvostukset estävät sen, niin ihmisellä on tästä sisäinen ristiriita ja tuskaa. Moni yrittää lieventää tätä tuskaa juomalla, mutta myös vähemmän näkyvillä keinoilla. Tuossa tapauksessa ongelma on ristiriita mielessä, ja juominen vain seuraus siitä.

Mainitsemani kirja on Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja, ja siitä löytyvän tiedon varassa oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatuksen löytää, niin siitä tulee tietoiseksi, ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa toimintaan tiedottomuudesta. Sitä mukaan kun ulkoiset ajatukset paljastuvat, tietoisuus omasta tahdosta kasvaa, eli tuo mielen ristiriita pienenee. Ristiriidan kadottua ei myöskään tarvitse käyttää alkoholia, tai mitään muutakaan, lievittääkseen omasta elämäntilanteesta johtuvia tuskia. Löysin kirjan sivulta www.alkuajatus.org ja omalla kokemuksella voin sanoa että se toimii. Tuolla sivulla voi ilmottautua ilmaiseen nettiopintopiiriin, jossa voi tutustua aiheeseen lähemmin, kannattaa kokeilla.

Vierailija
11/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo on raskaana, paitsi sitten loppusuoralla kun pitää olla valmiina ajamaan sairaalaan/tms. hätätilan varalta. Naurettavaa että miehen pitää saada lupa sen kaljapullon juomiseen! Onko teillä monet muutkin asiat luvan alla? Relaa vähän ap tai pian ei oo miestä mitä kieltää.

Ja oli muuten alun perin ihan miehen ajatus ettei mies juo samalla lailla raskauden aikana. Ja on monet asiat "luvan alla". Tarkemmin: asioista tulee sopia yhdessä. Enkä aio relata tässäkään asiassa joten mies sitte menköön.

Ja kuule kyllä se mies saa juoda. Nyt on joka viikonloppu oltu jossain kylässä tai joku meillä ja se on silloin ihan ok mutta kyllä nyt joku raja on.

Se sitte niistä asiallisista kommentteista.

Kyllä mä oon ihan samaa mieltä AP:n kanssa tässä, eli mun mielestä ongelma on siinä, että valehdellaan ja luistetaan sopimuksesta. Pointti ei ole se, pitääkö tällaisia sopimuksia tehdä, vaan että siitä pidetään kiinni jos sellainen on tehty, ja jos ei pysty pitämään kiinni sopimuksesta, pitää rehellisesti tunnustaa ja keskustella asiasta eikä valehdella tekemisistään!

Vierailija
12/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kaikille naisille! Juopon tunnistaa vatsasta.Timmi vatsa kertoo ettei alkoholi ole ongelma.

Vierailija
13/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli muuten alun perin ihan miehen ajatus ettei mies juo samalla lailla raskauden aikana. Ja on monet asiat "luvan alla". Tarkemmin: asioista tulee sopia yhdessä. Enkä aio relata tässäkään asiassa joten mies sitte menköön. Ja kuule kyllä se mies saa juoda. Nyt on joka viikonloppu oltu jossain kylässä tai joku meillä ja se on silloin ihan ok mutta kyllä nyt joku raja on. Se sitte niistä asiallisista kommentteista.

Kyllä mä oon ihan samaa mieltä AP:n kanssa tässä, eli mun mielestä ongelma on siinä, että valehdellaan ja luistetaan sopimuksesta. Pointti ei ole se, pitääkö tällaisia sopimuksia tehdä, vaan että siitä pidetään kiinni jos sellainen on tehty, ja jos ei pysty pitämään kiinni sopimuksesta, pitää rehellisesti tunnustaa ja keskustella asiasta eikä valehdella tekemisistään!

Ja kun tätä on myös tapahtunut toistuvasti, on mulla aika lopussa kärsivällisyys. Tilanne kuitenkin on vaikeampi tehdä mitään vain itselle sopivaa, joten miten ratkaista? Toisaalta itseppähän tähän soppaan lusikkani pistin mutta kai nyt jotain on tehtävissä..?

Vierailija
14/14 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tämän tarinan kanssa kävi...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän