Koska kehtaa soittaa synnärille?
Viime yö meni valvoessa kun supisteli mukavasti.
Sitten aamuviideltä oli pakko nousta ylös, kun teki kipeää.
No vessassa sitten tuli veristä limatulppaa aikamoinen annos.
Nyt on pitkin päivää supistellut kipeästi, mutta siedettävästi.
Supistus kestää about 30sekuntia ja niitä tulee n.10-15min välein.
Missä vaiheessa uskaltaa soittaa synnärille?
Ainiin ja olen rv 40
Kommentit (17)
mutta ei sinne sairaalaan kannata ensisynnyttäjän lähteä, ennen kuin supistuksia on ollut ainakin pari tuntia n. 5 minuutin välein. Saisivat myös olla kestoltaa n lähemmäs minuuttia.
ja jos kerran niiden kanssa vielä kotona pärjäät, niin miksi sinne sairaalaan edes tarvitsisi mennä?
SUpoistuksia on ollut viime yöstä asti ja ne ovat olleet tiheitä kolmisen tuntia
Mutta se tässä ihmetyttääkin, kun ei ole vielä tajunnan vievää kipua
Mullakin tuo "tajunnan vievä kipu" alkoi vasta loppuvaiheilla. Jotkut ovat jopa niin onnekkaita, etteivät supistukset missään vaiheessa ole kovin kivuliaita. Käy vaan tarkistuttamassa kohdunsuun tila, ties vaikka olisit kunnolla auki jo.
mutta ei sinne sairaalaan kannata ensisynnyttäjän lähteä, ennen kuin supistuksia on ollut ainakin pari tuntia n. 5 minuutin välein. Saisivat myös olla kestoltaa n lähemmäs minuuttia.
ja jos kerran niiden kanssa vielä kotona pärjäät, niin miksi sinne sairaalaan edes tarvitsisi mennä?
SUpoistuksia on ollut viime yöstä asti ja ne ovat olleet tiheitä kolmisen tuntia
Mulla ei ole kummassakaan synnytyksessä ollu "tajunnan vievää" kipua. Eli ei kannata odottaa että kipu muuttuu sietämättömäksi että soitahha ihmeessä sairaalaan jo. Jotku nimittäi selviää synnytyksestä helpommin ja kivuttomammin kuin toiset!! Tsemppiä koitokseen!! :)
Nimimerkillä 2x kokemusta lähes kivuttomasta synnytyksestä
tajunnan vievät kivut = poltot alkoivat vasta kun olin jo synnärillä. Näin kolmessa synnytyksessä.
Eka oli mallisynnytys, yön läpi supisteli epäsäännöllisesti ja vatsaa kivisti. Iltapäivällä sitten meni lapsivesi ja lähdettiin lähes välittömästi synnärille. Synnärillä kesti n puoli tuntia kun äkkiä alkoi poltot. Siitä sitten saliin ja pari tuntia meni kunnes lapsi oli syntynyt. Lapsivedestä synnytykseen kului suunnilleen 3h.
Toisen lapsen kohdalla supistuksia oli pitkin raskautta ja loppuvaiheessa olin valmiiksi jo sairaalassa ja raskaus jouduttiin käynnistämään koska supistukset olivat kipeitä, mutta synnytys ei vaan käynnistynyt itsekseen. 3pv käynnisteltiin ennen kuin synnytys alkoi. Poltot alkoivat n tuntia ennen kuin lapsi oli syntynyt.
Kolmas oli tavanomaisempi synnytys sikäli että lähdettiin säännöllisten supistusten aikana sairaalaan ja vedet menivät vasta salissa. Poltot alkoivat kuitenkin ennen vesien menoa.
Koitan sanoa, että poltot voi todellakin tulla vasta kun sinun olisi syytä jo olla sairaalassa.
Sinuna varmaan lähtisin jo sairaalalle ja kävelisin siellä rappusia ylös ja alas hetken aikaa ennen kuin ilmoittautuisin.
Hieman vaan epäilyttää nämä supistukset, kun ei ole täysin sietämättömiä vielä.
Sellaisia tuntuvia kyllä :/ Ja jos esim. kävelen niin pakko pysähtyä supistuksen ajaksi
Ennemmin miettisin kehtaako jo mennä, mutta soittaa voi aina ja kysyä.
Joskus lähin synnäri voi olla täynnäkin, niin ainakin itse haluaisin tietää siitä etukäteen.
pk-seudulla sinne synnärille pitää soittaa, esim Turussa sanovat etteivät arvioi tilaa puhelimessa vaan on hyvä mennä näytille. Ja jos vedet yhtäkkiä menee, synnytys voi edetä aika rytinällä sen jälkeen ja sitten on autossa istuminen tuskaisaa (kokemusta on lähdöstä heti vesien mentyä (suihku tietty siinä välissä) ja 30 min automatkan jälkeen olinkin jo 9 cm auki ja lapsi syntyi puolessa tunnissa).
Tsemppiä koitokseen!
voi olla hyvinkin lapsivettä. Kannattaa mennä tarkistuttamaan.
On semmoista veristä ja kökkeröistä limaa. Ja sitten ei imeydy terveyssiteeseen.
No jos vielä katselen tunnin ajan oloa ja sitten soitan (jos pahenee)
On jotenkin korkea kynnys soittaa sinne, kun pelottaa, että nauravat minulle :D
pk-seudulla sinne synnärille pitää soittaa, esim Turussa sanovat etteivät arvioi tilaa puhelimessa vaan on hyvä mennä näytille. Ja jos vedet yhtäkkiä menee, synnytys voi edetä aika rytinällä sen jälkeen ja sitten on autossa istuminen tuskaisaa (kokemusta on lähdöstä heti vesien mentyä (suihku tietty siinä välissä) ja 30 min automatkan jälkeen olinkin jo 9 cm auki ja lapsi syntyi puolessa tunnissa).
Tsemppiä koitokseen!
Olen Helsingissä
Kyllä toi käynnistymiseltä kuulostaa, ja soita ihmeessä sairaalaan. Ja liioittele kipujas että ottavat todesta.
Me soitettiin monta kertaa aina kun tilanteessa tapahtui muutoksia. Eivät ne siellä naura mutteivät ihan heti käske tulemaankaan, nääs.
Meidän pirpana syntyi n. 3 tunnin päästä siitä kun supistukset alkoivat tuntumaan.
Ja supistuksia oli ollut jo pitkään mutta vasta sairaalassa ja 8 senttiä auki alkoivat olla "vakavastiotettavia".
mulla tuli 4 tunnissa eka joten...jos ei käytävän lattia kiinnosta, niin mene jo!