Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annoin illalla lapselle magnesiumia -> oli kuin eri lapsi yöllä!

Vierailija
01.03.2012 |

Lapsi potkii, pyörii, hyörii, heiluttellee jalkojaan, on levoton jne (ja häiritsee minua!!!) öisin. Mulla itelläni on levottomat jalat ja otan iltaisin kaksi-kolme mg-nappia (vähempi ei riitä, kokeiltu on).

Annoin illalla sit lapsellekin (2 v) yhden mg-napin jugurttiin rikottuna, eli söi ehkä n. 3/4 koko napista.

Ja millainen yö!!! :O Nukkui rauhallisesti paikoillaan, yhden kerran tuli kainaloon, mutta ei itkuja, potkuja, levottomuutta!

Yllätyn aina itsekin, että miten samantien mg vaikuttaa ja yllätyin taas.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin vaikuttaa, ja huomaan että heti kun jää mg ottamatta, niin mulla menee lihakset tosi helposti kramppiin (huono kunto?) ja tulee tosi levottomat jalat.

Mulle ensimmäisen kerran asiasta vinkkas mun ratsastuksenopettaja, joka huomas, että mulla menee tosi helposti lihakset kramppiin. Hän suositteli ottamaan reilusti (että varastot täyttyvät), koska ylimääräinen mg poistuu elimistöstä luonnollisia reittejä eikä yliannostuksesta ole oikein vaaraa.

Mulla on semmoinen kuva, että ravinnosta ei saa enää nykyään kovin paljoa magnesiumia?

Ehdottomasti annan lapselle tästä lähtien tosi herkästi puolikkaan napin illalla.

Itse olen huomannut vielä sen, että nimenomaan mg-sitraatti toimii mulla paremmin. Mg-oksidi on yhtä tyhjän kanssa, ilmeisesti toi orgaanisesta yhdisteestä imeytyy toi mg paremmin. Mg-kelaattia en ole kokeillut.

ap

Vierailija
2/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitamiinia niin yölliset jalkakipu itkut jää suht hyvin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ennen kaikkea edesvastuuton äitinä :(

Vierailija
4/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä lapsen nyt annettu lyijylevyä imeskellä.

Vierailija
5/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäiks sulla napit ottamatta?

Vierailija
6/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa noin pienelle?

Vierailija
7/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen että ovat edesvastuuttomia.

Vierailija
8/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaistuote. Tutustukaa magnesiumin fysilogisiin vaikutuksiin ja metaboliaan ennenkuin sanotte edesvastuuttomaksi.

t. ap

Vierailija
9/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaistuote. Tutustukaa magnesiumin fysilogisiin vaikutuksiin ja metaboliaan ennenkuin sanotte edesvastuuttomaksi.

t. ap

Vierailija
10/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaistuote. Tutustukaa magnesiumin fysilogisiin vaikutuksiin ja metaboliaan ennenkuin sanotte edesvastuuttomaksi. t. ap

OLETKO VARMA, että kaksivuotiaalle taaperolle saa antaa magnesiumia?

Magnesium on lisäravinne, ja ainakin kannattaa varmistaa, että se on ison ja vakiintuneen firman valmiste, mitä jaat - eikä jonkin latvialaisen luontaistuotefirman... niissä voi olla epäpuhtauksia ja pitoisuudet vaihdella.

Vierailija
11/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaistuote. Tutustukaa magnesiumin fysilogisiin vaikutuksiin ja metaboliaan ennenkuin sanotte edesvastuuttomaksi. t. ap

OLETKO VARMA, että kaksivuotiaalle taaperolle saa antaa magnesiumia?

Magnesium on lisäravinne, ja ainakin kannattaa varmistaa, että se on ison ja vakiintuneen firman valmiste, mitä jaat - eikä jonkin latvialaisen luontaistuotefirman... niissä voi olla epäpuhtauksia ja pitoisuudet vaihdella.

en tarvitse niitä. Harkintakykyä on omasta rakaa.

ap

Vierailija
12/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLETKO VARMA, että kaksivuotiaalle taaperolle saa antaa magnesiumia? Magnesium on lisäravinne, ja ainakin kannattaa varmistaa, että se on ison ja vakiintuneen firman valmiste, mitä jaat - eikä jonkin latvialaisen luontaistuotefirman... niissä voi olla epäpuhtauksia ja pitoisuudet vaihdella.

en tarvitse niitä. Harkintakykyä on omasta rakaa. ap

Banaanista saa eniten magnesiumia, ei meillä nappeja lapsille syötetä.

Vierailija
13/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalilla ruokavaliolla tulee helpostikin riittävästi magnesiumia. Meidän lapsella se mitattiin erikseen (kouluikäinen, mutta erikoisruokavaliolla) koska sen puutetta epäiltiin. Arvo oli normaali, kokeilin kuitenkin hyvin alhaista magnesium-kuuria koska lapsi sai selkeitä kivuliaitakin lihaskramppeja, etenkin nukkumaan mennessä. Se auttoi pitkäksi aikaa.

Vierailija
14/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLETKO VARMA, että kaksivuotiaalle taaperolle saa antaa magnesiumia? Magnesium on lisäravinne, ja ainakin kannattaa varmistaa, että se on ison ja vakiintuneen firman valmiste, mitä jaat - eikä jonkin latvialaisen luontaistuotefirman... niissä voi olla epäpuhtauksia ja pitoisuudet vaihdella.

Vierailija
15/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mg:n puutteen on jopa epäilty liittyvän kätkytkuolemiin (lähde av:lle sopiva tohtori.fi...)

http://www.tohtori.fi/?page=5530281&id=3886462

Vierailija
16/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4268160

Ai mutta eihän ap tätä halunnut lukea...

Vierailija
17/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään et ole vastannut, ap.

Vierailija
18/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

artikkelin. Muistaakseni tumma suklaa sisältää juuri tuota nimenomaista magnesiumia. Saapi viisaammat korjata jos olen väärässä.

Vierailija
19/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ottaa huostaan lapset joille annetaan tabletteja ihan omasta vanhemman mielijohteesta.

Itselleen kyllä ap kysyy lääkäriltä mielipidettä mutta kasvavalle taaperolle ei?

Sairasta tuo on. Toivottavasti tarkistat ap asian NYT jostain koska tuo ei ole mitä normaalit ihmiset tekee että annetaan tabletteja summamutikassa pienelle lapselle.

Ihan järkyttävää.

Vierailija
20/47 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt niin asiantuntevaksi itseäsi väitit, niin et sä varmaankaan ole yhden milligramman nappeja ottanut, koska saantisuositus on miehille 350 milligrammaa ja naisille 280 milligrammaa päivässä.

Joten mitä määriä nyt itse syöt?

Ja hei: jos kyse on - kuten arvelen - tuhannen milligramman napeista, niin älä nyt hemmetissä ala lapseesi pumpata KOLME KERTAA AIKUISEN MIEHEN MAGNESIUMIN TARPEEN VERRAN MAGNESIUMIA! Hän saa sitä kumminkin ruuastakin.

Ja tuo tarve, se on napattu tuosta 22:n laittamasta tohtori.fi:n linkistä, eli ei ole omakeksimäni se.