Meinasi tänään päästä itku vaatekaupassa =(
Lähdin ostamaan rintaliivejä vihdoin ja viimein, parin vuoden tauon jälkeen (tuossa ollut raskautta ja imetystä välissä).
Alunperinkin rintaliivien koko ollut pieni, A-kuppi. Nyt se on kutistunut AA-kuppiin. Jäljellä ei ole edes kiinteitä, terhakoita tissejä, ihme löllyvät pussit vain jotka kaiken lisäksi ovat selvästi erikokoiset. En ole mikään siro ja pieni (ihan normaalimitoissa kuitenkin ja suht pitkä), joten kroppa ei ole edes tasapainossa rintojen kanssa.
Kaiken lisäksi en edes löytänyt oikeaa koko. Koot loppuivat A-kuppiin. Kiersin kaikki mahdolliset kaupat tässä tuppukylässä (Hennes, Seppälä, Lindex jne.). Kait jostain nettiliikkeestä löytyisi, mutta ei minulla ole varaa lyödä viittäkymppiä yksiin rintaliiveihin.
Veti vain mielen niin apeaksi. Olen aina kokenut kriisiä rintojeni takia mutta vanhemmiten oppinut hyväksymään ne mutta en tällaisinä. Alkaisi taas rintojen suurennus houkuttaa mutta kun siihenkään ei ole varaa. Eikä täytetyt rintaliivit (jos edes löytyisi oikeaa kokoa) auta, totuus paljastuu kun ne ottaa pois.
Ja pliis, ei kiitos viestejä, että eihän minulla ole edes tissejä tai laita teipit nännien päälle. Olen nainen, joka tykkää kauniista alusvaatteista kuten kuka tahansa.
Kiitos, että sain purkautua. Kömmin tästä viinipullon ääreen masentumaan.
Kommentit (33)
Minulla on samaa kokoluokkaa olevat rinnat, on ollut aina paitsi raskaus- ja imetysaikana. (Tai nyt imetyksen jälkeen nämä ovat vielä vähän pienemmät kuin alunperin.) Jossain Seppälän liiveissä tulisikin itku, mutta pienetkin voivat näyttää ihan kivoilta, kun ostaa hyvin istuvat liivit. Jos löydät jostain Changen liikkeen, käy kokeilemassa siellä ja pyydä myyjältä apua. Niillä on vähän pienemmät kuppikoot, joten todennäköisesti A-kuppikin sopii.
Ennen kuin löysin hyvin istuvat liivit, itsellänikin meinasi iskeä tuskastuminen. Älä siis luovuta, vaan hanki kunnolliset. Vaikka ne maksavat, niin tulevat ne paljon halvemmiksi ja terveellisemmiksi kuin silikonit:D
yleensähän nuo aa-liivit on jotain kokoa 65 tai 70 (ainakin markettitavara tai Lindex tms). Mutta erikoisliikkeistä varmaan löytyy suuremmalla ympärysmitalla. Kyllä minä ymmärrän sinun ongelmasi.
mutta minä ostin aa- kupin rintsikat H&M:ltä ympärysmitaltaan 75. Oli myös muistaakseni yksi malli, jossa oli 80. Kyllä niitä on.
-16
Minulla on tiukkoja narutoppeja ja kiva kun ei tarvitse liivejä...
pukeutua siististi, tyyliin kauluspaitaan ei oikein voi jättää liivejä pois vaalean paidan alta. Saati pukeutua narutoppeihin.
Voisi tulla vähän sanomista, jos esim. tv-toimittajana, pankin sijoitusneuvojana tms, pukeutuisi narutoppeihin ilman liivejä...
säästä ihan pieni hetki niihin liiveihin ja käy vaikka naapuripaikkakunnan (jos omastasi ei löydy) alusasuliikkeessä ammattilaiselta ostamassa hyvät liivit.
Jos ihmisellä ei ole kudosta, joka tarvitsisi tukea, niin miksi ihmeessä pitäisi käyttää liivejä, ja vielä topattuja sellaisia?? Vähän kuin joku mies, joka ei pelaa lätkää, käyttäisi munasuojia. Ei mitään järkeä!
Minusta on ihanan näköistä juuri se, kun joku voi olla ihan täysin ilman, ja silti ei mikään roiku eikä repsota! Rintaliivittömästä naisesta tulee ihanan vapautunut vaikutelma, ja itsekin olisin ilman liivejä jos vain voisin. Ihan tavalliset aluspaidatkin voivat olla hyvin seksikkäitä ilman liivejä siellä alla.
Pää pystyyn ap, olet luonnostasi harvinaisella tavalla kaunis!
t. 6
Jos ihmisellä ei ole kudosta, joka tarvitsisi tukea, niin miksi ihmeessä pitäisi käyttää liivejä, ja vielä topattuja sellaisia?? Vähän kuin joku mies, joka ei pelaa lätkää, käyttäisi munasuojia. Ei mitään järkeä!
liivejä suositellaan tässä ketjussa ihan sen takia, että ap kirjoittaa
"Ja pliis, ei kiitos viestejä, että eihän minulla ole edes tissejä tai laita teipit nännien päälle. Olen nainen, joka tykkää kauniista alusvaatteista kuten kuka tahansa."
Rintaliivittömästä naisesta tulee ihanan vapautunut vaikutelma,
ehkä kaikki eivät halua luoda itsestään "ihanan vapautunutta vaikutelmaa." Jos on vaikka pankkivirkailija, joka käyttää työssään valkoista ohuehkoa kauluspaitaa, nännit näkyvät siitä läpi eikä "ihanan vapautunut" ole ehkä ihan se juttu, jota pankki haluaa työntekijöidensä viestivän asiakkaille. Saati "hyvin seksikäs".
Tai yritäpä olla esim. uskottava yritysjohtaja "ihanan vapautuneena ja seksikkäänä".
jolla on aa-kupin rinnat ja hänelle nimenomaan rintaliivien oston hankaluus oli kurjaa. hän kulki ystäviensä kanssa shoppailemassa ja siinä missä nämä ostivat kauniita naisellisia alusasuja tyttö löysi jotain muumi- ja ihaa- rintsikoita omassa koossaan. ylettömän naiselliselle nuorelle tuo oli tosi masentavaa.
vein hänet naapurikaupungin alusasuliikkeeseen ja tytölle tuli oikeasti kyyneleet silmiin, kun myyjätär sanoi, että eihän tuo koko ole ongelma eikä mikään. se oli äidillekin herkkä hetki. jotenkin en ollut oikeasti koskaan tajunnut, että asia saattoi olla niin iso.
ovathan liivit kalliimpia tuolla tavalla ostettuna, mutta tyttö itse sanoi, että jos noin pienellä voi nostaa itsetuntoa edes vähän, se ei haittaa (hän siis työskentelee opintojen ohessa ja ostaa kaikki vaatteensa itse, tuon ensimmäisen kerran minä maksoin hänen liivinsä).
Rintaliivittömästä naisesta tulee ihanan vapautunut vaikutelma,
ehkä kaikki eivät halua luoda itsestään "ihanan vapautunutta vaikutelmaa." Jos on vaikka pankkivirkailija, joka käyttää työssään valkoista ohuehkoa kauluspaitaa, nännit näkyvät siitä läpi eikä "ihanan vapautunut" ole ehkä ihan se juttu, jota pankki haluaa työntekijöidensä viestivän asiakkaille. Saati "hyvin seksikäs".
Tai yritäpä olla esim. uskottava yritysjohtaja "ihanan vapautuneena ja seksikkäänä".
Niin että push up -liivit ovat sitten tässä tilanteessa se oikea ratkaisu?
Itse hankkisin silkkisiä tai silkki/villaisia laadukkaita ja yksinkertaisia aluspaitoja (ohuilla olkaimilla), joista ei nännit näy läpi, ja pukisin sellaisen esim. kauluspaidan alle. Olisi varmasti ihanaa, kun liivit eivät purista!
t. 6
liivejä suositellaan tässä ketjussa ihan sen takia, että ap kirjoittaa
"Ja pliis, ei kiitos viestejä, että eihän minulla ole edes tissejä tai laita teipit nännien päälle. Olen nainen, joka tykkää kauniista alusvaatteista kuten kuka tahansa."
mutta kauniita alusvaatteita eivät ole ainoastaan topatut panssariliivit.
En toki vastusta liivien käyttöä, jos itse niin haluaa tehdä. Mutta itse ap:n tilanteessa laittaisin liiveistä säästyvät rahat maailman kauneimpiin ja laadukkaimpiin alushousuihin, ja käyttäisin niiden kanssa kauniita aluspaitoja ja -toppeja.
minun topit maksaa 39€/kpl joten HM tavarasta ei ole kyse ja ei todellakaan haittaa/näy työvaatteiden alta. AP tosin ei vaikuttanut yritysjohtajalta joten en hävennyt käyttää narutoppi sanaa...
vaan mun mielipide, mutta en taida ihan yksin sen kanssa olla...
Pienet rinnat on kaikkein kauneimmat ja seksikkäimmät :) Mmm...
pitäisi kyllä löytyä pieniä kokoja. Katso vielä uudelleen.
Itsellä imetysten jälkeen tosi pienet rinnat, mutta Hennesin "our perfect" -sarjan liiveistä tullut mun luottotuote. Hieman topattu, hyvin pieni kuppi (A75 koossakin) ja muotoilee nätisti vartaloa, ihan kun olisi pienehköt kauniit rinnat täysin litteän rintakehän sijaan ;)
Kotona olen nykyisin ilman liivejä, mutta muualla aina nuo.
F-koon rinnat näyttävät parin imetyksen jälkeen. Virkistyt varmasti. Alusvaatteet ovat sulle ehkä vaikeita, mutta ilman niitä plus kaikkien muiden vaatteiden kanssa sulla on paljon helpompaa.
Näillä nyt mennään. Älä jää jumiin ihan turhan takia rintoihisi- Tällaisia me olemme, kaikki omanlaisiamme.
Jos eivät nyt rintasi tunnu omilta, niin vielä vähemmän sen jälkeen kun olisit läpikäynyt kivuliaat leikkaukset joista tuloksena olisi kaksi kumipallolta tuntuvaa kimmoketta.
Suosittelisin sinulle käymistä kunnon alusasuliikkeessä! Sanoit, ettet haluaisi maksaa maltaita, mutta totuuden mukaisesti hyvää ei saa halvalla. Eikä varsinkaan ammattitaitoista apua, joka löytää juuri sinun povellesi sopivat ja tukevat liivit. Muutamista todella hyvistä liiveistä kannattaa maksaa, sillä ne nostattavat naisellisuutta ja saavat olon todella hyväksi.
Kuppikoot on vain numeroita ja kirjaimia loppujen lopuksi :) Turhaan pahoitat mielesi.
Paras olisi kuitenkin käydä ainakin mittauttamassa oikea koko liiviliikkeessä jos sopivien liivien löytäminen on vaikeaa. Ei niitä kaliiita liivejä silti ole pakko ostaa, voit hyödyntää heidän asiantuntemustaan ja etsiä sitten muualta edullisempaan hintaan liivit.
Meillä naisilla on erilaisia vartalomalleja eikä kaikkien tarvitse olla samaa muottia. Ja useimmilla naisilla raskauden ja imetyksen jälkeen näkyy ne "äitiyden arvokkaat merkit" vartalossa. Älä turhaan häpeile niitä.
vain nännit ja nekin onnettoman pienet, kuin hyttysen paukamat.
Ja en todellakaan ole saanut näillä edes imetettyä meidän lapsia, että ole onnellinen, sinun omasi ovat sentään pystyneet hoitamaan tehtävänsä.
jolla on hyttysenpureman kokoiset rinnat. Maailman kauneimmat mielestäni, ja sopivat hänelle ihanasti!
Kahdehdin häntä, kun hän voi huoletta jättää rintaliivit pois ja painella menemään pelkät pikkarit vaatteidensa alla. Ja tästä huolimatta on niin naisellinen kuin voi olla. Ihana kontrasti, kerta kaikkiaan.
jolla on hyttysenpureman kokoiset rinnat. Maailman kauneimmat mielestäni, ja sopivat hänelle ihanasti!
Kahdehdin häntä, kun hän voi huoletta jättää rintaliivit pois ja painella menemään pelkät pikkarit vaatteidensa alla. Ja tästä huolimatta on niin naisellinen kuin voi olla. Ihana kontrasti, kerta kaikkiaan.
Pukeudun aina hyvin naisellisesti, pitkät paksut hiukset kauniisti laitettuna. Ja ne rintaliivit jätän tosiaan pukematta, koska ei niihin olisi mitään laitettavaa.
T:5