Sopiiko mielestäsi tämäntyylinen teknomessu kirkkoon?
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/2012022902430536_v0.shtml
mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (10)
Jos esim nuoriso haluaa ylistää Jeesusta tuolla tavalla ja tekevät sen sydämestään, niin mikä ettei.
En kuitenkaan suosittele, että ne tiukkispipoisimmat vanhukset menisivät tuonne messuun. On ihan hyvä että heitä varten on vielä se sunnuntaiaamun messu.
Menisin heti tuollaiseen messuun jos täällä Tampereella järjestettäisiin! Rakastan trance ja house musiikkia ja olen uskovainen, jo yli kolmekymppinen perheenäiti. :)
jos tuo on kristillisten nuorten itsestä lähtenyt idea, jonka takana ovat niin sitten ihan ok. Eli ehkä silloin löytävät tuosta sopivan ilmaisumuodon.
Mutta totuus on, että itse en tuossa mitään Jumalan ylistystä kyllä koe. Ennemmin vaikuttaa savuiselta yökerholta eli itse yhdistän tuon miljöön päihteiden käyttöön, en jumalanpalvelukseen.
Ei kai Jumalalle ole mitään merkitystä sillä, millaisen musiikin tahtiin häntä ylistetään. Jos taas joku ihminen ei tällaisesta musiikkityylistä pidä, niin jättäköön ihan rauhassa menemättä messuun.
Hurmoksellisuus, gospelhilluminen, rokki, poppi, jazz, klassinen sallitaan hengelliselle musiikille virsien ohella. Millä oikeudella kukaan rajaa siitä mitää tyylisuuntaa pois, kunhan ei jumalaa pilkata. Kellä meillä on oikeus tuupata jeeveli alas jakkaraltaan ja ottaa tuomarin titteli itellemme?
Mutta totuus on, että itse en tuossa mitään Jumalan ylistystä kyllä koe. Ennemmin vaikuttaa savuiselta yökerholta eli itse yhdistän tuon miljöön päihteiden käyttöön, en jumalanpalvelukseen.
Tiedän että taustalla on syvästi uskovaa väkeä - tunnekin yhden järjestäjistä läheisesti.
Mun puolesta kirkossa voi järjestää vaikka orgiat.
Tiedän että taustalla on syvästi uskovaa väkeä - tunnekin yhden järjestäjistä läheisesti.
Kerroin vain, mitä itselleni tulee mieleen, kun näen dj:t dj-pöydät, savua, valoja, tanssimista..
Jos luit edellisen viestini, niin kerroin siinä, että varmasti hyvä homma jos on uskovien ihmisten itsensä ideoima juttu.
Ihan hyvä että kirkko on kiinni tässä päivässä. Sitä v irren veisuuta ei kukaan jaksa kuunnella.