Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipovat ihmiset, auttakaa!

Vierailija
29.02.2012 |

Eli, pitäisi tytölle tehdä synttäri kakku ja kysyisin mistä saa värillistä marsipaania? Haluaisin tehdä jonkin kuvan täytekakun päälle, esim. hello kitty. Netistä ei kerkiä enään tilaamaan, joten saako isommista ruokakaupoista vai mistä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin perusvärit (punainen, sininen, keltainen, vihreä), saattoi olla muitakin, kun vain ohimennen huomasin niitä tulleen.

Vierailija
2/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Citymarket värillisiä marsipaaneja. Tsekkaa ne. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Fazerin block valkoista suklaata (löytyy leivontahyllystä) ja sulata + värjää. Hello kittyssä ei taida monia värejä olla. Tulosta kuva ja laita esim leivinpaperi tai piirtoheitinkalvo sen päälle. Tee pursotuspussi leivinpaperista tai laita suklaata muovipussiin ja tee pieni pursotusreikä. Pursota ensin reunat ja anna hieman jähmettyä. Täytä sitten kuva. Anna jähmettyä kun olet valmis ja laita kakun päälle niin että pöytää vasten ollut pinta on ylöspäin. Helppoa!

Vierailija
4/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mieluummin kaulintamassaa, sokerimassaa tms.

www.confetti.fi

hauska sattuma, että just tänään kävin tuolta ostamassa yhtä keltaista banskun makuista sokerimassaa

Vierailija
5/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen minäkin. Niitä saa myös ihan marketeista. Ja saat tehtyä erisävyjä vaaleanpunaista jne. kun lisäilet värejä. Näin minä olen tehnyt upean hello kittyn (vaikka itse sanonkin) :)

Vierailija
6/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään sen maukkaampaa kuin marsipaanillakaan. Täyte ratkaisee kakun. Jos kakku on täytetty taivaallisen hyvällä täytteellä, niin ihan sama melkein, onko marsipaania vai sokerimassaa. Jos täyte taas on kuiva ja mauton/paha, niin han sama, miltä kakku näyttää.

Itse ehkä kokeilisin tuota suklaa, versiota.

Joissakin kaupoissa esim. Prisma ja tiimari sekä ilmapallokeskus(jokin toinenkin nimi tällä oli) myydään kakkukoristeita, vohvelia muistaakseni, joissa erilaisia kuvia. Hello kitty varmasti löytyy myös. Ne pitää laittaa muutama tunti ennen syömistä, etttä pehmenee.

Juhlamaailma taisi olla tuo IPK: n myymälän nimi, kehä kolmosen varrella.

Vierailija
7/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, en ole ennen tehnyt täytekakkua ja onneksi saan apua itse kakun tekoon mutta koristella haluan itse. Eli saako ihan perus Prismasta elintarvikeväriä? Miten sokerimassa tehdään? ( todellakin olen amatööri näissä asioissa ) :D

Vierailija
8/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ostaa valmiina eri värejä, kuten marsipaaniakin. En nyt lähde arvailemaan, että mistä. Luulen, että ei kuulu markettien perusvalikoimaan. Elintarcikevärejä löytyy monista kaupoista, isoista marketeista ainakin. Jos haluu tehdä tomusokeri, massan, niin tarvii paljon tomusokeria ja pieni tilkka vettä. Jotkut kai laittaa munanvalkuaistakin. Ja tetysti väriä. Voi olla hankalaa, jos ei ole hirveästi leiponut.

Millä aiot täyttää kakun? Muista kostuttaa hyvin. Kuivattäytekakut ei oo hyviä.

Vierailija
10/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää laittaa muutama tunti ennen syömistä, etttä pehmenee.

tai se on kuin pahvia söisi. Kostuneena muistuttaa serviettiä ;).

Vierailija
11/11 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta. Samasta hyllystä, kuin marsipaanikin ja muut koristeet. Sokerimassaa on helpompi käsitellä ja kaulita ja on paremman makuistakin. Suosittelen sitä, ehdottomasti. Tomusokerin kanssa kaulit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan