Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäsirkat keskiviikkoon (=

16.11.2005 |

Huomenta vaan kaikille! Täällä ollaan jo netissä, kun tuo pikkuneiti heräs jo seiskalta ylös ja pakko oli itekin nousta! Tähän aamun ei mitään ihmeellistä vielä kuulu, mut katellaan vähän myöhemmin.

Hyvää keskiviikkoa!

Saara rv5+1

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa joukkoon...täällä on aina tilaa kaikille!

Terv. Saara, jonka päivä on jo parempaan suuntaan (=

Vierailija
22/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyti: Taitaa olla samaa lonkka-vihottelua kun mullakin, jonka vuoksi jouduin saikulle pariksi päiväksi. Kiireisenä päivänä joudun olemaan koko työvuoron jaloillani joten yhden kiireyön jälkeen nilkutin pahasti. Nyt on lonkka vihottelu taas hävinnyt kun olen pötkötellyt paripäivää.

Oli muuten taas tosi öklöttävä aamupäivä. Mulla toi nouseminen ei tee ollenkaan tieukkaa ja psytyn syömäänkin aamupalan jos syön heti noustuani, mutta n. tunnin päästä syönnistä alkaa heikottaa ja öllöttää pahasti... joten ei auttanut kuin mennä takaisin sänkyyn pötköttämään ja yrittämään uudelleen nousemista klo 12. Sitten lähdinkin heti ulos ja ystäväni kanssa syömään lounasta paikkaan mistä saa aivan ihanaa kotiruokaa. Söin sellaista ihanaa sipuli-lihapataa nam. :) Kyllä kotiruoka on parasta!

Ninni rv 7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ihan alussa oli ehkä noin kahtena iltana vähän etova olo, mutta nyt ei mitään. Välillä jo toivon, että olis. Ois jotenkin konkreettisemmin raskaana. Mulla ei ole mitään muita oireita ku rinnat arat ja itku/naurukohtaukset ja HUOLEHTIMINEN.

Hiukan olen nyt rauhoittunut enkä enää mieti niin niin kauheasti sitä ultakäyntiä (missä siis selvisi, ettei sikiön koko vastannut päiviä). Kyllähän tuo vähän huolettaa, mutta pitää asennoitua niin, että luonto kyllä hoitaa tehtävänsä, jos kaikki ei ole kunnossa ja sille ei sitten voi mitään. Soitin neuvolaankin ja kysyin asiasta ja sieltäkin sanottiin, että ei kannata huolehtia ku ei sille asialle voi kuitenkaan tehdä mitään. Sanoivat kyllä myös, että ymmärtävät että huolettaa. Ei vaan mitenkään haluaisi enää palata piikityksiin ja muihin hoitoihin, kun vihdoin raskaus alkoi. Vähällähän tosin päästiin ku ekasta inssistä tärppäs. Kai se tarkoittaa sitä, että voi tärpätä uudelleenkin, jos tämä kerta ei onnistu. No niin. Taas alan huolehtimaan. :)

MollyJii

P.S. Onnea uusille tulokkaille! :)

Vierailija
24/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille ja onnitteluja uusille plussanneille!

Mulla on olo niin kamala, etten oo jaksanut edes kirjoitella, tänään ei pysynyt enää lounaskaan sisällä, ja syömiset on jääneet ihan minimiin. En muista ollenkaan että aikasemmissa raskauksissa ois näin huono olo ollut, mutta voi olla että aika kultaa muistot ;).

Me varattiin ultra ens viikoksi, kun olis kiva tietää onko kaikki ok (paljon epäselviä asioita elämässä, ja tieto helpottais päätösten tekoa :).

Illan jatkoa!

Meri05 6+4

Vierailija
25/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille heiniksille, Paula ja Vaakkuvariz ainakin jäivät pinosta mieleen.

Onpa ihana lukea, että muillakin on tätä oireettomutta ja se vähän jännittää. Mulla on yhdessä vaiheessa tosi kipeät rinnat, varsinkin yöllä kun heräsin niin tuntuivat painavan mielettömästi. Nyt se on laantunut ja ovat enää vähän arat. Muita oireita ei juuri ole, ehkä vähän väsymystä ja hieman etomista jos ei syö. Eilen närästi kovasti, mutta sitä nyt on ollut välillä muutenkin. Summa summarum, aika vähissä on oireet. Vitsi kun osaisi nauttia siitä eikä pelätä!

Vitamiineja olen syönyt erityisesti sen foolihapon takia. Ymmärtääkseni niitä suositellaan, vaikka ruokavalio olisikin monipuolinen. Lisäksi olen ruvennut juomaan maitoa, että saan riittävästi kalsiumia.

Joku kyseli saliharjoittelusta. Mä olen toistaiseksi tehnyt ihan samoja liikkeitä. Etureisilihasten tekeminen laitteessa (missä istutaan ja nostetaan jalkoja eteen, en tiedä miksi sitä kutsutaan) tuntui vähän pahalta, joten sen tekemisen lopetin. Myöskään en ole tehnyt vatsoissa istumaan nousuja, mutta kaikkea muuta kyllä.

bisous rv6+2

Vierailija
26/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan omaan napaan:täällä ainakin tiedetään ja tunnetaan olevamme raskaana...etoo ja sen 100 kertaa päivään saa yökkäillä,väsyttää hirmusesti,rinnat kuin vesipallot ja arat,vatsassa jomottelee....ikinä ennen ei ole tälläsiä oireita ollu(4km takana) et nyt aika hyvillä mielen jaksaa tästä raskaudesta iloita!!

minäkin enemmän kesäihmisiä joten heinäkuu saisi tulla jo...

minä olen vitamiineista syöny ladyvita(kelstanen tabletti tosin yököttää aamuisin)onko muutkin huomannu et haisee tosi pahalle???ja sit munisum d-vitamiinia otan!

hende84&ihmemussukka 4+6

Vierailija
27/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelisin tänne. En ole rohjennyt paljon kommenteja lähetellä olen vain lueskellut juttujanne. Edellisessä raskaudessani kirjoittelin vähän mutta nyt päätin että jos vähän useammin kertoisi kuulemisiaan saanhan itse samalla vinkkejä omaan odotusaikaani. Kommenttine on tosi kivaa lueskeltavaa ja niitä voi hyvin verrata omiin , niin samanlaisilta ne tuntuvat. Minulla on myös kuvottavia hetkiä mutta pönttöön ei ole vielä tarvinnut kurkistella. Onneksi, se on todella epämiellyttävää. Rinnat ovat riittävän arat ja tuo väsymyt on mahtava joten se siinä.

En ole vielä käynyt edes lääkärissä varmistamassa raskauttani mutta testin teimme viimeviikon perjantaina (11.11.) ja näytti plussaa. Ajan olen saanut vasta 7.12 joten odotettavaa on vielä jonkin aikaa. Raskausviikkoni ovat sitten noin mutta siellä 7-8 viikon välillä noista päivistä en tiedä.

Kuinka te ne oikein laskette ilmeisesti kierron päivistä?... , mutta minulla on niin epäsäännöölliset kierrot että en osaa kyllä laskea milloin on ollut 28 päivää tai 30.

No johan tässä ekaksi kerraksi tuli vaikka mitä. Hyvä että uskalsin kirjoittaa.

Vierailija
28/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole kovin monesti tänne joutanut kirjoittelemaan, kun tuo meidän pikku neiti on alkanut oikein tuholaiseksi...huoh...ja päivät kökin töissä :(

Vitamiineja saisin minäkin varmaan alkaa syömään, kun väsyttää aivan kauheasti ja muutenkin pyörryttää välillä melkoisesti.

Mulla on aina ollut veret tosi huonot ja varmaan taas on hb tosi alhaalla ja rautatabletteja joudun napsimaan aamuin illoin melkein koko raskauden ajan.

Outoa, kun mulla ei ole vieläkään mitään tosi pahaa oksetusoloa tms. väsymys taitaa olla ainut oire koko raskaudesta.

Aloin jo itseäni ja silmiäni epäilemään että olenko sittenkään raskaana...noo ihan hyvä vaan jos ei tule oksetusoloa!

Kumma, kun olen koko ajan toivonut 3 lasta ja nyt, kun sen saan niin mietin tuossa, että entäpäs jos en jaksakkaan yms...olin ihan itekkin yllättynyt omasta reaktiosta (olen tainut pimahtaa lopullisesti)

Liekkö normaalia tällainen miettiminen jo etukäteen??? :)

No niin...nyt on liian hiljaista...pakko lähtee kattoon mitä se neiti nyt hoksasi.

Palaillaan!!

Vierailija
29/29 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvola laskee aina 28pv:n kierron mukaan, vaikka kierto olisikin lyhyempi tai pidempi. La tarkentuu sitten ultrassa. Tuolla vas. yläreunassa kun on toi odotus&synnytys osio, niin sieltäkin löytyy laskuri, jolla voit laskea la:n ja rv. Samoin oysin raskauskiekko hakusanalla löytyy hyvä la:n määritys, esim. googlella. Syötät vaan sinne viimeisten kuukautisten alkamispäivän niin se laskee ne. Toivottavsti sait tästä tolkkua, kun tuli taas niin ihme selityksiä;)

Meillä kuopus on näköjään flunssassa. Voipi tulla mukava yö, kun nukahtaminenkin oli jo niin vaikeaa. Normaalisti käy aina nukkumaan kun laittaa vaan sänkyyn, niin nyt piti valvoa vieressä niin pitkään kunnes nukahti.

Nyt hyviä öitä kaikille:)

Jaja ja pikkarainen rv 5+2