Pippurilaastari, onko kukaan kokeillut?
Kommentit (22)
jos on psoriasis, kannattaako käyttää?
meillä käytettiin flunssaan ja nuhaan kun oltiin pieniä, äiti laittoi rinnalle tai yläselkään niin helpotti.. irrottaminen oli kamalaa :D ollaan siis virolaisia.
Kyllä tätä Kaigert-pippurilaastaria saa Suomestakin jos ei ole Tallinnassa käyntiä. Itse ostin Mikkelissä paikallisesta apteekista hintaan 1,55 eur.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:04"]
meillä käytettiin flunssaan ja nuhaan kun oltiin pieniä, äiti laittoi rinnalle tai yläselkään niin helpotti.. irrottaminen oli kamalaa :D ollaan siis virolaisia.
[/quote]
Flunssaan käytetään sinappilaastaria ja tehdään jalkakylpyjä sinappipulverilla ja lämpimällä vedellä.
Käytän pippurilaastareita nivel- ja lihassärkyihin koko kropassa. Tälläkin hetkellä on olkapäässä lihas/nivelsärkyyn, sekä niskassa (n.1/8 osan pala)kun päänsärkyyn ei parasetamolit auttanu.
Leikkaan isosta laastarista useampia pieniä paloja ja puolikas riittää hyvin esim lonkkaan tai alaselkään.
Laastarin laiton jälkeen alkaa kuumotus joka menee kyllä muutamassa tunnissa ohi ja vaikutus tasaantuu. Ihan iltasella ei siis kannata laittaa. Hikoiltaessa kuumenee uudelleen joten saunomista ja hikoiluttavaa urheilua kannattaa välttää, myös suihkussa laastari reagoi.
Oon huomannu että luun päällä se tuntuu ikävältä, joten tähtää lihakseen tai niveleen/nivelpussiin.
Laastaria voi pitää parikin vuorokautta, yleensä otan pois kun iho ympärillä alkaa kutista (puoltoista vrk). Iho yleensä punoittaa joten Bepanthenilla on hyvä rasvata vaikka muutamaan kertaan. Samaan kohtaan laastaria ei tule laittaa ennen kuin iho on kunnossa.
Laastarin etuna näen henk.koht. et relaksanttien ja kovien särkylääkkeiden käyttö(selkävaivainen kun olen) on vähentynyt olemattomaksi laastarin löytämisen jälkeen. Virolainen vanhempi lääkäri näistä vinkkasi kerran kun paikallisesta tk:sta relaksanttipiikkiä hain.
Täytynee ostaa kun Tallinaan tässä kevään aikana mennään. Itselläni muutaman kerran vuoteen kipeytyy joko selkä tai tulehtuu hartiasta/lapaluun seudulta lihas niin että voltarenia syödään urakalla, samoin sirdaludia. Olisihan tuollainen laastari parempi vaihtoehto vatsan kannalta jos vaan auttaa.
Minä käytän säännöllisesti öisin. Leikkaan levystä tilitikkuaskin kokoisia paloja jotka vaikuttavat laajemmalla alueella. SUOSITTELEN.
Kyl sitä saa apteekeistakin, esim. Iso Omenan apteekki Espoossa, jos joku asuu sielläpäin.
Luin, että pippelilaastari ja ihmettelin :D
Pippurilaastari auttaa tehokkaasti jomotuksiin. Toinen Tallinnan apteekeista löytyvä kivun- ja selluliitinpoistaja on Capsicam-salva jota Viron olympiajoukkue j
käyttää. Yksi tuubi riittää pitkäksi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:07"]
Luin, että pippelilaastari ja ihmettelin :D
[/quote]
Kuin myös :)
Käytän tenniskyynärpäähän,kyllä auttaa!!
Montako näitä pippurilaastareita tarvitaan lihakeittoon?
Mulla on nyt hartissa. Ei ainakaan pahalta tunnu, kivasti lämmittää!
Olen kokeillut. Ihan huuhaata. Yhtähyvin voi käyttää maalarin teippiä. Laastari ei tunnu miltään eikä aiheuta maalarinteippiä suurempia parantavia vaikutuksia. Ostin myös erilaisia nivelhoitogeelejä ja Kahta erilaista kylmägeeliä. Tulokset olivat juuri yhtä vaikuttavia kuin pippurilaastarillakin. Kylmägeeli tuntui iholla eniten, mutta turvonneeseen ja kipeään polveen sillä ei ollut mitää vaikutusta.
Pippuri laastari ei ns. aktivoitunut missään vaiheessa. En saanut minkäänlaisia tuntemuksien muutoksia koko teipistä.
Samanlaisen avun toivat erilaiset kipu/särkygeelit, myö reseptin takana olevat. Vaseliinia on tehokkaampaa, koska se hoitaa ihoa. Kipugeeleillä, myös lääkärin määräämillä, vain reseptillä saatavilla, on enemmän iholle tulevia haittoja kuin särkyy vaikuttavia ominaisuuksia.
Olen pitkällisen, 15v, etsinnän tuloksena tullut siihen tulokseen, ettei nivelkipuihin juurikaan ole apua mistään. Parhaan avun olen saanut ibuprofeeni pohjaisesta särkylääkkeestä, mutta sitä ei vatsa kestä kovi kauaa. Lääkärit eivät jostain syystä määrää vatsaa ärsyttävien lääkkeiden yhteydessä vatsansuojalääkkeitä ennekuin potilaalla on jo todettavissa oleva vatsahaava. Vatsahaavan voisi välttää vatsansuojalääkkeillä, mutta ne ovat kai jotenkin pyhiä.
Yhtä tehokas kuin maalarin teippi. Eikä edes tunnu miltään muulta. Vähän se hautoo ihoa kun pitää useamman päivän.
Saman valmistajan kamper+ mentool on mielestäni tehokkaampi. Siinä on pippuriuutetta kamferia ja mentoolia.
Laastaria käytettäessä kannattaa se asettaa kohtiin, jotka lämmittävät myös hermolinjoja, jolloin vaikutus tehostuu. Esimerkiksi olkapää - rannevälin kipuihin auttaa, kun laittaa kyynärhermon kohdalle. Lonkka polvi vaivoihin auttaa kun laittaa iskiashermon kohdalle lonkan ulkosyrjän paikkeille.
Ihan suomesta ostan miekin. Ja.olen myös tilannut ,,apteekissa kun ei ole kuin pari kerrallaan.
Käytän, on hyväksi todettu, myös minun miehellä toimii, suosittelen!