Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan järkyttynyt kun mies haluaisi myydä vaivalla remontoidun rakkaan kotimme:(

Vierailija
29.02.2012 |

Ostettiin tämä talo muutama vuosi takaperin, ulkoiset puitteet olivat ihanat mutta sisäpuoli katastrofi. Huone huoneelta olen käynyt taloa läpi, remontoinut ja sisustanut huolella juuri meille loppuelämän kodiksi, mies ei ole juurikaan mitään täällä tehnyt..no hakenut tarvikkeita, auttanut raskaiden juttujen nostoissa jne. mutta minun useamman vuoden työn tulos tämä enimmäkseen on. Kaikki alkaa nyt olemaan kunnossa ja mies halusi huvikseen pyytää välittäjän arvioimaan tätä, suostuin koska onhan se mielenkiintoista saada tietää miten talon arvo on muutoksen myötä noussut.

Välittäjä kehui tietysti maasta taivaisiin, antoi ihan huikean hinta-arvion vrt. mitä itse tästä maksettiin ja ostajakin olisi kuulemma valmiina, tiedettiin kyllä että tällä alueella kauppa käy ja kaikki tuntuvat menevän heti mitä myyntiin tulee..mutta silti arvio oli huima ja mies sokaistui nyt siitä täysin, haluaa myydä talon ja suunnittelee että ostetaan uusi rähjäinen jonka taas tuunaan söötiksi..ei helkkari todellakaan myydä. Siitäpä riita sitten ratkesi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuunaisit" sellaiseksi että mieskin viihtyy, ettei tarvitse taas heti vaihtaa.

Oma moka.

Vierailija
2/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintas!! Toisaalta, sekin olis tapa päästä veloista. Missä päin talo on?

Mies ei vissiin tajua että oot tehnyt remonttia sydämellä etkä rahankiilto silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisitte tuon kotina.

Vierailija
4/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies suunnittelee eroa ja helpommalla pääsette kun sovussa myytte lukaalinne.

Vierailija
5/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia halusikin tämän välittäjän arvion kun pitää taloamme niin hyvällä maulla rempattuna, mutta on sen verran rahan perään että myisi silti. Eikä ole eroamassa vaan haluaisi siis ostaa uuden remontoitavan kohteen ja tehdä lisää voittoa.

En missään nimessä halua sellaiseen ryhtyä koska rakastan kotiamme, ehkäpä mies tulee vielä tolkkuihinsa kun hetken sulattelee asiaa.

En halua kertoa missä kotimme on, ei pk-seudulla kuitenkaan.

Ap

Vierailija
6/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "tuunaa" ne kuntoon ja täytyy myöntää, että helvetin hyvin sellaisella kyllä tienaa. :=)

Vierailija
7/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljon maksoitte silloin ja millä myytäisiin kentiesnyt? Ihan mielenkiinnosta kysyn. :)

Vierailija
8/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettiin hiukan alle 200 000e neljä vuotta sitten ja nyt välittäjän arvio oli yli 300 000e. Minusta välittäjän arvio on vähän ylimalkainen, mutta kyllä hinnat ovat nousseet täällä muutenkin ja talo on tosi kaunis vaikka itse sanonkin;) remonttiin on mennyt noin 10 000e, kaikki on tehty itse.

Onhan kyseessä isohko summa rahaa mutta kyllä tämä oma koti on tärkeämpi. Ap

Vierailija
9/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ottaneet huomioon seuráavat asiat:

- Välittäjällä ei voi olla varmaa ostajaa valmiina. Eli tämä on ENEMMÄN TAI VÄHEMMÄN toimeksiannon kalastelua.

- Toimeksiannon kalastelun piikkiin voi välittäjästä riippuen laittaa usein muutaman kympin "luvatusta" hinta-arviosta.

- Samalla kun niiden hyväkuntoisten asuntojen hinnat ovat nousseet, tulee myös uuden remppakohteen ostaminen aiempaa kalliimmaksi.

Näillä argumenteilla voisit saada miehesi innostusta edes hieman hiipumaan.

Vierailija
10/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pidän itse välittäjän arviota ylimalkaisena, mutta mies siis on ihan sokaistunut ja näkee vaan euroja silmissään.

On jo katsonut näitä uusia mahdollisia remppakohteita (hyvähän se on katsoa kun ei itse juuri remontoi) ja pitää tämän kotimme myyntiä nyt ihan huippudiilinä.

Ajattelin etten ala edes tappelemaan asiasta, mies kihisköön itsekseen pari viikoa niin suurin into ehkä laantuu.

Tai sitten pyydän miestä remontoimaan ainoan vielä keskeneräisen huoneemme niin into taatusti laantuu;) ap

Vierailija
11/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika nopeasti 10 00,- kyllä remontoidessa kuluu.

Vierailija
12/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää saada myös nauttia! Ei elämä voi olla pelkkää remontin tekoa rahan vuoksi! Sinulla on varmaan oma ansiotyösi myös?

Yritä saada miehesi ymmärtämään, että olet halunnut nimenomaan tehdä teidän perheelle oman, pysyvän kodin!

Vierailija
13/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon keittiötä ja uudistettuja kylpytiloja vesieristyksineen. Putki- ja sähkötyöt ammattilaisen tekemänä mkasavat myös, vai onko ap joka alan ammattilainen?

Jos laittaa asunnon myyntiin, kannattaa kysyä kolmen välittäjän hinta-arviota ja tarjousta välityspalkkiosta.

Mutta hyvä idea antaa miehen ensin rempata viimeinen huone kuntoon ihan itse, niin tietää sitten, mitä uudessa talossa olisi luvassa:)

Vierailija
14/14 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon keittiötä ja uudistettuja kylpytiloja vesieristyksineen. Putki- ja sähkötyöt ammattilaisen tekemänä mkasavat myös, vai onko ap joka alan ammattilainen?

Jos laittaa asunnon myyntiin, kannattaa kysyä kolmen välittäjän hinta-arviota ja tarjousta välityspalkkiosta.

Mutta hyvä idea antaa miehen ensin rempata viimeinen huone kuntoon ihan itse, niin tietää sitten, mitä uudessa talossa olisi luvassa:)

Kunnon keittiö itse koottuna ja asennettuna ei tule välttämättä kalliiksi. Kylppärin pystyy osaava vesieristämään ja laatoittamaan itse jne. Materiaalit saa halvalla jos on valmis näkemään vaivaa. Joskus tuttu putkari tekee hommat edullisesti ja sähköjä nyt pystyy itsekin tekemään.

Mutta jos noin halvalla on kokonainen talo laitettu, niin se tarkoittaa lukemattomia ap:n työtunteja niin suunnitteluun, materiaalien hankintaan kuin toteutukseenkin. Miehen näkökulmasta toki "helppoa" rahaa, jos ei mitään ole itse tehnyt. Ja vielä laittaisi vaimonsa heti uudelleen samaan työhön! Joko mies on uskomaton sika tai ei tajua remppaamisesta mitään.

Terveisin juuri unelmakotinsa valmiiksi saanut remppavaimo, jonka mies ei myöskään oikein hahmottanut homman luonnetta, ennen kuin joutui itsekin töihin