*PUOLUKOIDEN keskiviikkokasauma*
[color=green]Taas minä ensimmäisenä! On mulla muutakin elämää... *vakuuttelee itselleen*
Kommentit (32)
[color=indianred]Tervetuloa Lillis:)!
kyllä napista voi pitää raskauden lopussakin. useat ovat pitäneet sitä ihan loppuun asti. a-ilusionilta (josta noita koruja saa tilata ilman postimaksua) on sellainen raskaus tappi, siis raskaana olevalle sopiva napakoru. eihän se mikään hirmu kaunis oo, mutta voipi pitää vaikka ois jätti masu =) sit oon lukenut, että jos koru on ollut jo kauan, niin ei oo mennyt umpeen vaikka onkin ottanut loppuraskaudesta sen pois.
itselläni ollut nyt vuoden verran napakoru ja oon myös tykännyt ihan hirveesti. mulla siinä sellainen kukka, josta roikkuu sit kolme timanttia, its.asiassa mulla on kaks samanlaista kun tykästyin siihen niin kovasti: vaal.pun ja turkoosi. nätti on kun paidan alta välillä vilahtelee =)
Golda- nyt O.C:ta kattomaan, illalla tuun vielä pikaisesti pinoutumaan.
On niin kauheesti koulujuttuja et en nyt kerkee kunnolla tänne... :(
Mutta oli pakko tulla kertoo, että Odotus lehti tuli eilen!!! Ja se mitä oon nyt kerinny lukemaan niin se on tosi hyvä. Siinä kerrotaan mm. esikoinen ja isä, kaikki mitä olet haöunnut tietää raskaudesta... jos ei tuu ni kannattaa ostaa :) Moi taas...
[color=tomato]Oikeesti joskus sitä mietinkin et miten tuon ongekman ratkaisisin kun en haluaisi ottaa korua ollenkaan pois. Mutta tuohan oli hyvää uutinen, täytyypä painaa nimi mieleen:). Mulla on kanssa sellanen vaal.pun koru, jossa kukka ja siitä roikkuu pari kiveä. Kukka on niin kuin tossa navan päällä ja tappi&pallo navan sisällä. No, toivotaan että pian voidaan tilailla nuo äitiysnapikset!
Joulukortit ei ehkä onnistunutkaan niin hyvin kuin eilen kuvittelen. Ei ne kaikki ihan kuuselta näyttäneet joten hahmottelin vähän sitä kuusta siihen ettei näyttäs vaan epämääräseltä tekstimäärältä... Mutta ihan ok.
Marttakerhokuulumiset: päin seiniä menee! Hitto, miten mää voin olla tällänen tunari?!? Se myssy on muutenkin niin vaikea tehä, kun väri vaihtuu joka 3. kierros ym ym... Kävi sitten niin että heti eka rivillä mulla oli jotenki pyöröpuikoilla kääntynyt se niin että toinen korvaläppä osotti alas ja toinen ylös! ... taian olla ihan samaa luokkaa kun se kenenkäs sisko se nyt olikaan jonka sukassa oli kolme kantapäätä! Ei muuta ku purin koko homman, pitäis jaksaa alottaa alusta mutta kiukutti niin tuo ja itkukin siinä tuli ettei enää huvita ollenkaan...
[b]Lumiina:[/b] MInäkin tykkään leipoa pipareita ja varsinkin piparkakkutalon ruukaan tehä (lähinnä koristeeksi mutta kyllä se aina syötyäkin tulee) mutta en oo koskaan tehny taikinaa itse vaan ostanut sitä kaupan pakasteesta. Niin vähä tulee tehtyä ettei viitti taikinaa sitä varten ostaa ja hyvää se on se kaupankin. Vaikka vois tietysti ittekin kokeilla joskus tuota [b]Goldan[/b] taikinaa...
Oon ihmetyksekseni huomannu että miehen suhtautuminen vauvoihin on muuttunut. Tajusin sen just. Ennen (siis sillon kesällä) oli aina vastahakonen ei mielellään puhunut aiheesta mutta nyt tosiaan heittelee vauvajuttuja, niinku nytki sano käyvänsä kaupassa ja kysy mitä tuuaan niin minä että ei kai mitään niin mies että ei sieltä kyllä vauvaa voi tuoda, ei ne haikarat niitä sinne vie... Ja sitten yks aivan uskomaton juttu: eilen kun ässäiltiin niin siitä hommasta meinaa mennä maku heti kun aattelee sitä että pitäis ruveta kaiveleen kumia tai jotain muuta järjestää, minä anelin että tuu sisään, ei nyt voi tulla raskaaksi ja huomasin kyllä että ei se sillain sitä heti tyrmänny niin ku ennen ja tänään myönsi että mää oon saanu sen aivan sekasi, se oli nimittäin jopa harkinnu sitä!!!
Ja siitä seuraavaan tärkeään kysymykseen: onko olemassa sellasia TOSI TOSI VARMOJA päiviä? Että sillon en oikeesti vois tulla raskaaksi koska oishan se tosi noloa jos väittäsin miehelle että nyt on TOSI varmat päivät ja sitten kohta olisin raskaana... Siis ihan vaan muutama päivä kuussa että vois käyttää hyväksi... Tekis seksielämästä huomattavasti parempaa! Mieshän ei usko minkäänlaisiin varmoihin päiviin eikä esim koskaan suostus siihen Personaan mutta jos muutama päivänä kuussa saisin sen ylipuhuttua... Tosi mielenkiintosta kyllä sitten kun Lumiina alkaa käyttämään sitä Personaa niin seurata miten käy...
Tulipas varsinainen selostus... Oispa täällä nyt vilkasta, mullakin ois niin kovasti aikaa sättäillä kun mies lähti ulkoileen...
Ai niin ja vielä vähän valitusta: tuon persiilleen menneen käsityön takia en jaksanu lähtä etes jumppaan, v****tti niin kovasti! Höh... Onneksi täällä palstalla saa aina purkaantua niin johan olo helpottaa...
[color=purple][b]HANNELE:[/b] Sori, mutta mä repesin täällä ihan sata, kun luin miten sun myssyn korvaläpille oli käyny! En mahtanu itelle mitään... sori. En naura siis sille et epäonnistuit vaan sille, kun niin hauskasti osasit sen kertoa. Mies ihmii tuolla että mitä mä oikein hekotan :D oon itse kans aika lahjakas tunaroimaan, mutta nykyään luovutan mielummin kun alan vääntään jotain vaikeeta.
[color=red][b]MARTTAKERHOA[/b]:Miehen piposta tuli tosi onnistunut. Ja kehtaa kuulemma pitää ihan ihmisten ilmoillakin :) Seuraavaksi aikoin tehdä lapaset itelle, mutta into lopahti. Mietin taas liian vaikeaa kuviota... mulla ois kyllä tuolla ohje kolmeen eri kokoseen kissaan, ehkä ne voisin väsätä.
[color=purple]Jos minä nyt olin se toinen, joka [b]LEIJONAN[/b] lahjottaman vauvalehden sai, niin iso kiitos ja syvä kumarrus :)
[color=red][b]LILLIS tervetuloa puolukoihin![/b]
[color=purple][b]OMAA NAPAA:[/b] Töissä oli kiirus, joten päivä meni nopsaan. Stepperillä jaksoin polkea vähän aikaa töitten jälkeen ja sitten hyökittiinkin kauppaan. Vauvalla hiljaisempi päivä tänään, mutta liikkeitä kuitenkin tuntuu. Ostin eilen kappahlista 56 senttisen veluurisen hupparin ja siihen kuuluvat housut. Aivan ihanat ovat ja vielä edulliset, kun jo alennetuista hinnoista sai vielä puolet pois.
[color=red]Nyt pesulle! JJ 28+1 kera Tuutin♥
mun siskohan se oli...jolla oli se kolmekantapäinen sukka....=)
[color=darkmagenda]No hyvä että siitä mun epäonnistumisesta oli jotain iloa... Nyt kun sinä sen nuin sanot niin kyllähän tuo rupeaa jo ittiäki hymyilyttään... Mutta harjoitus tekee mestarin! Alotin nimittäin uuestaan ja nyt oon jo melkeen samassa ku minkä purin. Ja paljon helpommin meni nyt, en ymmärrä miten se olikaan niin vaikeaa viimeksi...
Onnea sulle pipon onnistumisesta! Marttakerho jyrää...
Sain tuon ohjeen käsiini. Tarkistan vielä että se on ohje numero 4 pitsimekko ja kuvasivulla oli se ihana ruusujakku viereisellä sivulla.
Mä en nyt itse pysty tekemään kokeluja, niskat on sen verran jumissa,
mutta yritä auttaa pelkästään ohjetta katsomalla
Eli ensin neulot tasona yhden kerroksen oikein(sillä tavalla kun sinula olisi normaalit suorat puikot eli tasona.
Sitten käännyt ja neulot seuraavan kerroksen nurjaa.
Tämän jälkeen jatketaan neuletta suljettuna neuleena ts putkilona.
mallinneule: neulo 1 silmukka oiken, 2 silmukkaa yhteen= laita puikko kerralla kahden silmukan läpi ja neulo kuten neuloisit oikean silmukan.
neulo 5 silmukkaa oikein, langankierto=kieräytä lanka puikolle siten, että se kulkee puikon poikki alhaalta oikealta ylös vasemmalle siis vinosti. (tässä tosin pitäisi tietää miten neulot ja pidät lankaa .
Mulla lanka on aina tyon takana ja lanka menee oikealta vasemmalle ja on vasemman etusormen päällä jne) 1 silmukka oikein, toinen langankierto ja neulo 5 silmukkaa oikein. ja sitten toinen kavennus eli nosta 1 s neulomatta , 1 oikein vedä nostamaton silmukka yli = laitat puikon silmukkaan kuten neuloisit sen oikein, mutta siirrät sen vasemmalle puikolle sellaisenaan. seuraavan silmukan neulot normaalisti oikein, Tämän jälkeen laitat vasemman puikon taaimmaiseen (siihen jonka nostit) silmukkaan ja siirrrät sen etummaisen silmukan yli kahdesta silmukasta tuli nyt yksi.
tässä on mallineuleen ensimmäinen mallikerta tätä toistat kunnes olet neulonut kaikki silmukat ja olet taas kerroksen aloituskohdassa. Kannattanee laittaa jonkunlainen merkki jotta tiedät missä kohtaa kerros vaihtuu.
Seuraava välikerros jossa kaikki silmukat neulotaan nurin.
Toivottavasti näistä oli apua, ja kysy uudelleen jos et ymmärtänyt.
Yritän sitten selittää paremmin.
Ilonalle työniloa!
Toivottelen kaikille hyvää yötä!
Mulla on niskat sen verran jumissa, että mun pitää nyt poistua nukkumatin maille
merineito
Kommentoin huomenissa sitten lisää
taas on päivä mennyt ja nopeasti vielä. Oli ihanaa olla lasten kanssa tänään, mutta kyllä jälkeenpäin tuntuu epäreilulta etten saa vielä omia. Nyt alkaa kyllä pelottaakin tuo yrityksen aloittaminen. Pelottaa siis se etten tuukkaan raskaaksi. Tuntuu epätodelliselta että munkin mies( niin ku Miitsullakin) aikaisti tään aikataulun, siis tuntuu hyvältä mutta tulee mietittyä kaikenlaista. Mulla on myös kaksiosainen kohtu, mitenköhan se sitten vaikuttaa.. Jotenkin alkaa taas vähän masentaa (etukäteen??) ..tai en tiedä mikä on. Sorry, ei oo tarkoitus valittaa.
Hannele: Mä ostin tänään uuden vauva-lehden, oli niin pakko ;o) ja siinä oli tarjous kanssa 12kk 39,90 sekä tutustumistarjous 9kk 29e. Tällainen pikku ilmoitusasia vaan.. Niin ja niistä kortsuista: meillä on sama juttu että heti kun päästää asiaan ja toisen pitää kurkottaa yöpöydän suuntaan niin siinä menee usein maku, niin mieheltä kuin multakin :( Ja joskus se kysyvästi ottaa paketin ja mä JOUDUN sanomaan että laita nyt vaan ja mua vaan harmittaa. Mutta vielä ollaan kortuissa pysytty " riskipäivinä" . Täysin varmoja päiviä ei ole olemassa!! Turvallisimpana aikana olen pitänyt itse ehkä juuri ennen mennkoja kun esim PMS oireet alkaneet. Kun luotetaan näihin varmoihin päiviin niin raskauden todennäköisyys on n 20 %/kierto ja ilman mitään eihkäisyä n 25%/kierto => luvut vaihtelee ja riippuu lähteistäkin, mutta kaipa nää suurinpiirtein pitää paikkaansa
Sarjoista: seuraan tällä hetkellä vain Täydellisiä Naisia ja tykkään CSI:sta eli Luumuhillon kanssa seuraillaan samanlaisia sarjoja (ainakin näiden osalta). Keväällä ehdoton ykkönen on teho-osasto (ER), yhtäkään jaksoa ei ole vielä jäänyt väliin :)
GOLDA: mun entinen kämppis näki kerran sellaisen unen jossa se työnteli rattaita ja parin viikon päästä sai tietää olevansa raskaana (puhdas vahinko oli). Minä näen unia, joissa useimmiten synnytän, olen nähnyt jo kauan, mutta vielä on synnäri ns tuntematon käsite :( Toivottavasti sulle uni kuitenkin merkitsee JOTAIN (sellaista positiivista)
G:jouluvalot saa olla värikkäitä, mutta tykkään enempi (=suurimman osan ajasta) kirkkaista. Joskus kun on sillä tuulella niin kivaa laittaa värikkäätkin päälle..
Merineito: onko tammivauvassa joku " juttu" vai haluaako mies vauvan olevan jonkun tietyn horoskooppimerkkinen?? *tyhmä kysymys varmaankin*
JJ: Ihanaa kun sait sen pipon tehtyä ja hyvä tuli. Olen tässä välillä miettinytkin että mitenköhän se etenee, en millään uskonut että on ees mahd että vois valmistua noin nopsasti :)
.. en huomaannut ollenkaan mitä kello on. Ajattelin että tuskin ees ykstoista.. Hyviä öitä kaikille
[color=MedSpringGreen]Että muut sitten sikiää. Vaikka olen kyllä onnellinen tämän ihmisen puolesta, keskenmenoja on takana ja kohdunulkopuolinen raskauskin jonka takia toinen munasarja poistettu, joten eiköhän ole vauvansa ansainnut:) Toivottavasti kaikki sujuu mukavasti.
Mullekin tuli tänään Vauva, ja tuossa etusivullahan (netin siis) lukeekin että on päivän myöhässä kun se virhe oli sattunut. Jee, hyvä Hannele että tilasit Vauvan, kantoliina on varmasti ihana! Mulle ei oo se sitteri vieläkään tullut, mutta siinä lukikin että voi mennä viikkoja. Mulla on muuten taas uusi VRO eli valeraskausoire, nimittäin jäätelön himo. Söin töissä jopa mansikkajäätelöä jota inhoan (yleensa siis).
Galtsu, napalävistys on ollut 5 vuotta, kyllähän se sattui kun paksulla neulalla iho lävistettiin, mutta ei tosiaankaan mitään hirveän kipeää tehnyt. Ekat neljä päivää oli kipeä, sitten ei enää mitään. Oon myös kovasti tykännyt siitä, joskus kun otin sen pois niin näytti napa jotenkin alastomalta kun tottunut siinä korua katsomaan. Tosin raskaanahan siitä on sitten luovuttava, ainakin loppuvaiheessa, mutta enköhän siitä selviä;)
HääG: Kesä/keväthäät haluan, ja oikein perinteiset ja isot prinsessahäät. Paikka joku romattinen, esim. just kartano.
Nyt taidan syventyä siis tuohon lehteen hetkeksi, palaillaan!
-Lumiina