Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä, jotka LAINAAVAT lastenvaatteita

Vierailija
29.02.2012 |

Kuvitteletteko ihan oikeasti saavanne ne samassa kunnossa takaisin, tai että kaikki vaatteet palautuisivat ylipäätään?

Itse voin ANTAA vaatteita, jos joku haluaa tuoda takaisin, niin kiva, mutta en sitä todellakaan odota. Laittakoot vaan eteenpäin kiertoon, jos vielä ovat käyttökuntoisia. Ne vaatteet, joilla on tunnearvoa, otan talteen ja säilytän itse.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kuvittele saavani vaatteita SAMASSA kunnossa takaisin. Ymmärrän, että vaatteet kuluvat käytössä. Ymmärrän myös, että jos vaate hajoaa, niin se hajoaa. Ja sen voi heittää menemään.

Haluan LAINATA vaatteita ystäville/sukulaisille siksi, koska mielestäni on vauvanvaatteen käyttöikä on niin lyhyt yhdellä vauvalla, että on tyhmää ostaa kaikkia uutena. En lainaa mitään tunnearvokkaita vaatteita vaan ihan normaaleita käyttövaatteita, joiden rikkoontumisesta tai likaantumisesta ei aiheudu kenellekään harmia.

Takaisin haluan vaatteet (vain käyttökelpoiset) siitä syystä, että suunnittelen itsekin uutta vauvaa lähitulevaisuudessa.

Vierailija
2/5 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvän ystäväni kanssa jo yli kymmenen vuotta lainannut vaatteita. Meillä on molemmilla kaksi lasta, mutta sukupuolet menevät sillä lailla ristiin, että hänellä on esikoinen poika ja kuopus tyttö ja minulla päinvastoin. Vaihdamme esikoisten vaatteet kuopuksien käyttöön ja toimii LOISTAVASTI!

Olemme tuon ansiosta säästäneet varmaan 2-3 tuhatta euroa kymmenen vuoden aikana.

Totta kai normaali vaatteiden kuluminen hyväksytään, samoin se, että joku vaate hajoaa.

Mutta kun olemme molemmat aikuisia ja käteviä naisia, osaamme lajitella pyykit ja pestä ne oikeassa lämpötilassa kun ne ovat likaisia. Ja siksi saan vaatteet vielä takaisinkin (muutamaa hävinnyttä tai rikki mennyttä lukuunottamatta, mikä on ok hävikkiä) ja olen ne sen jälkeen myynyt kirpparilla tai pannut uff:lle.

Toimii tosi hyvin, suosittelen. Kannattaa sopia pelisäännöt ja katsoa, että vaihto on vastavuoroista, koska siten molemmilla on motiivi pitää vaatteita hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden vaihto on todella paljon kätevämpää kuin vaikka iänikuinen kirpparirumba.

Meillä on samanlainen vaihtotsydeemi sisareni kanssa, ja minäkin suosittelen.

Jos veisin vanhat vaatteet kirpputorille, joutuisin ne hinnoittelemaan, maksamaan pöydän vuokran ja hoitamaan myynnin/käymään järjestelemässä hyllyjä. Lisäksi saisin vaatteista typerän hinnan, jolla en todellakaan osta mistään hyväkuntoisia vaatteita tilalle, korkeintaan toisia kirpparivaatteita, mutta sekin vaatii siis aikalaisen etsimisen.

KUN TAAS nyt saan tilalle juuri omalle lapselleni sopivia, tietynkokoisia vaatteita, ja tiedän, kenellä ne ovat olleet ja koska niitä on käyttänyt vain yksi lapsi, ne ovat myös hyväkuntoisia.

Ja lainasta palautetut vaatteet voi toki aina myydä, jos haluaa, joten rahallisestikaan tämä ei ole sen huonompi järjestely kuin jos myisin ja ostelisin kirppareilla kaiken. Vaivaa säästyy kumminkin hitosti ja sitä myöden katson tän myös kannattavammaksi (aika on rahaa...)

Vierailija
4/5 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvinnut pyytää maksua. ja halusin siis edes osan takaisin jos vaikka vielä lapsia teen (niin kuin teinkin). Minä en vastavuoroisesti saanut mitään eli paska juttu minun kannaltani. Mutta sainpahan toiset iloiseksi.

Ja vaatteet siis palautuivat erittäinkin hyväkuntoisina (vauvanvaatteet) mutta lelut, sitterit ym. olivat jo aika kaameassa kunnossa. Silloin kyllä vähän harmitti että olin antanut lainaan...

Vierailija
5/5 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hullua ajatella että jos lainaa lastenvaatetta niin sen varmasti saisi samassa kunnossa takaisin. Ei teitenkään saa lapset sottaavat rikkovat niitä pestään usein ja ne kuluvat käytössä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi