Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lähi-isä tajuamaan ettei etä-äiti ole ilmainen lapsenvahti?

Vierailija
29.02.2012 |

Lähi-isällä on lähivanhemman oikeudet ja velvollisuudet.

Ja sehän tarkoittaa sitä, että jos joka ilta tahtoo harrastamaan päästä, on hankittava lapsenvahti.

Eikä etä-äiti ole se ilmainen lapsenvahti.

Jos lähi-isän pitää päästä joka toinen ilta lenkille ja bänditreeneihin ja vielä työpaikan juottojuhliin, lähi-isä hankkii lapsenvahdin tai jättää menemättä.

Niin yksinkertaista se on. Jos isukilla ei ole rahaa palkata lapsenvahtia se taas ei ole etä-äidin ongelma.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka välittää?

Vierailija
2/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi etät usein kyllä haluavatkin olla lastensa kanssa, oli kyseessä hoitoapu tai joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omiakin suunnitelmia. Siksihän sitä etävanhempia ollaan että saadaan elää omaa elämää ilman lapsiperhevelvoitteita.

Jos lähi-isä tottuu siihen, että etä on aina käytettävissä lapsenvahdiksi ei etä enää ehdi muuta tehdäkään kuin maksella ruokkoja ja hoitaa lapsia, jotka muka asuvat toisen vanhemman luona.

Jos se lähivanhemmuus on isukille noin vaikeeta, antakoot lapset pois.

Vierailija
4/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mä olla mun lasten kanssa, mutta kohta homma luisuu taas siihen, että hoidan lapsia joka vitun ilta vaikkei mulla ole edes lähivanhemman oikeuksia, pelkät velvollisuuudet.

Ei tuu kauppoja, joko oikeudet ja velvollisuudet, ei pelkkiä velvollisuuksia.

Ja mähän oon vaaraksi mun lapsille, enhän mä voi niiden kanssa olla.

Vierailija
5/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan. se kyllä kertoo jotain siitä kuinka tärkeä lapsi on. minä myös kaipaisin ex-mieheltäni hieman kiitosta ja arvostusta että olen yksin kasvattanut ja hoitanut lapsemme kun hän päätti lähteä asumaan yksikseen, ilman että edes kysyi minulta sopiiko yksinhuoltajuus.

sairaalassaoloajallekin on minun järjestettävä lapsenvahti, vaikka sitten lastenkoti mutta hän EI hoida, sitä ei tapaamissopimuksessa lue eikä näin ole edes hänen ongelmansa mihin lapsen "tungen" siksi aikaa.

siis tunnekylmä vanhempi.

Vierailija
6/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on pikkuisen eri asia mitä lähi-isukin bänditreenit ja hiihtolenkit jos nyt työpaikan ryyppyjuhlilta ehtii.

Tottakai hoidan jos on joku pakollinen meno, juoksulenkki ja bänditreenit tai työkaverin läksiäiset eivät ole sellaisia menoja.

Vierailija
7/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän tarkoittaa sitä, että jos joka ilta tahtoo harrastamaan päästä, on hankittava lapsenvahti.

Jos lähi-isän pitää päästä joka toinen ilta lenkille ja bänditreeneihin ja vielä työpaikan juottojuhliin, lähi-isä hankkii lapsenvahdin tai jättää menemättä.

Niin yksinkertaista se on. Jos isukilla ei ole rahaa palkata lapsenvahtia se taas ei ole etä-äidin ongelma.

Mun yksi ystäväpariskunta on eroamassa, ja mies selittää laveasti kuinka lapsilla olisi niin paljon parempi jäädä hänen kanssaan asumaan perheen vanhaan kotiin, ja muija saisi sitten muuttaa johonkin kopperoon vähän matkan päähän. Tätä samaa jankkaa puolisolleen, joka on ollut kotiäitinä koko sen 12 vuotta mitä heillä lapsia on ollut.

Sitä ei äijäraasu vaan tunnu tajuavan, että hän käy 1-2 kertaa kuukaudessa useamman päivän työmatkalla, hänellä on useana iltana viikossa omia harrastuksia jne.

Mutta varmaan kuvittelee ihan tosissaan, että kaveri sitten olisi 24/7 käytettävissä ilmaisena lapsenvahtina, kun ensin sen potkaisee pellolle himasta.

Toivon todella, että kaverini tekisi asian heti kättelyssä selväksi, että ei tule onnistumaan.

Vierailija
8/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeen, et lapset jää useimmiten äitilleen, joka heitä on siihenkin asti hoitanut. Miehiltä vaan loppuu se täyshoito.

Mun yksi ystäväpariskunta on eroamassa, ja mies selittää laveasti kuinka lapsilla olisi niin paljon parempi jäädä hänen kanssaan asumaan perheen vanhaan kotiin, ja muija saisi sitten muuttaa johonkin kopperoon vähän matkan päähän. Tätä samaa jankkaa puolisolleen, joka on ollut kotiäitinä koko sen 12 vuotta mitä heillä lapsia on ollut.

Sitä ei äijäraasu vaan tunnu tajuavan, että hän käy 1-2 kertaa kuukaudessa useamman päivän työmatkalla, hänellä on useana iltana viikossa omia harrastuksia jne.

Mutta varmaan kuvittelee ihan tosissaan, että kaveri sitten olisi 24/7 käytettävissä ilmaisena lapsenvahtina, kun ensin sen potkaisee pellolle himasta.

Toivon todella, että kaverini tekisi asian heti kättelyssä selväksi, että ei tule onnistumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän